Gjest milkyway Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Ville du blitt mest glad for at samboer hadde vært ute og plukket blomster til deg, eller at han hadde kjøpt dyre diamantsmykker til deg? Jeg ville gått for nr 1. Delvis fordi jeg ikke er så veldig glad i smykker som ikke sitter fast på kroppen, og mest fordi det er så koselig når de går ut og gjør sånne ting! Hadde fått helt angst av å bære et smykke til flere tusen, tenk om jeg hadde mistet det da vel?
Gjest Helen Parr Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Ja takk, begge deler. Siden jeg liker smykker som ikke sitter fast, hadde jeg blitt veldig glad for det. Jeg hadde også blitt rørt og glad over en bukett selvplukkede blomster.
Ciara Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Blomstene er på mange måter mest sjarmerende. Det viser at mannen har tenkt at han skal glede meg, har gått ut og brukt tid på å plukke blomster (ikke akkurat hans gate!) bare for min skyld. Det er selvsagt sexy. Jeg hadde også blitt veldig glad for en diamantring. Men jeg tror det finnes situasjoner hvor en diamantring blir en ekkel gave å få. Hvis man ikke føler at mannen bidrar eller vier en oppmerksomhet, blir en slik lettkjøpt gave et dårlig plaster på såret. Da er oppmerksomhet og omtanke som blomstene viser ofte bedre.
Kosemose Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 Jeg hadde helt klart blitt mer rørt over blomstene, og jeg syns det er en mye mer romantisk gave som det ligger mer omtanke og "arbeid" bak. Men sånn objektivt sett så ønsker jeg meg diamanter mer enn markblomster. Den mest romantiske gaven jeg har fått var en gang mannen min spontant kom hjem med noe til rundt en 50-lapp fordi han hadde "tenkt på meg". Dyre smykker som jeg har "pekt ut" til jul og bursdag har ikke samme symboleffekt. Selv om jeg selvsagt setter pris på det og!
Bokormen Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 Jeg bruker svært lite smykker, liker ikke å gå med ringer, øredobber har jeg en tendens til å miste, armbånd syns jeg bare er i veien, men kjeder/anheng er ganske greit... Tror nok jeg ville foretrukket de selvplukkede blomstene
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 Jeg vil ikke ha dyre smykker, hadde aldri turt å gå med dem. Smykkene fra konfirmasjonen ligger vel i en skuff den dag i dag. Ut fra tanken bak ville jeg satt mest pris på blomstene, rent bortsett fra at jeg er allergisk mot dem. Men hvis han ikke hadde visst om det så Det jeg setter mest pris på er opplevelser. Feks en reise. Men det trenger ikke være noe dyrt. Bli tatt med på kino, teater eller annen kultur. Eller rett og slett bare en tur i parken.
Gjest Helen Parr Skrevet 29. mars 2008 #7 Skrevet 29. mars 2008 Det jeg setter mest pris på er opplevelser. Feks en reise. Men det trenger ikke være noe dyrt. Bli tatt med på kino, teater eller annen kultur. Eller rett og slett bare en tur i parken. Enig, en reise eller opplevelse er flott. Mannen (eller samboeren, som han var da) overrasket meg med en tur til København en gang. Jeg trodde vi skulle på middag til en kollega, da vi plutselig havnet på flyplassen. :rødme: At han ikke hadde truffet helt på pakkingen, gjorde virkelig ingenting.
Miamor Skrevet 29. mars 2008 #8 Skrevet 29. mars 2008 Jeg er glad i smykker og elsker blomster. Det kommer helt an på settingen. Xen min kom hjem med dyre smykker etter en krangel, og det ble en gave med ekkel ettersmak. Han gav meg også dyre smykker til den første bursdagen etter at det ble slutt, og han visste at jeg hadde truffet en ny mann. Begge smykkegavene er gitt bort til venninner, jeg brukte dem aldri. Det gjorde faktisk vondt å få dem, jeg ble kjempetrist! Hvis noen gir meg en gave "fordi de har tenkt på meg" det være seg en liten ting- så er det utrolig hyggelig. Samboer ville fått pluss i margen om han uten videre kom hjem med selvplukkede blomster. Men jeg ville nok blitt sur om det var bursdagen min og det var bursdagsgaven. Vet han har råd til gave... Må være så ærlig å si at jeg liker å få flotte gaver. Men jeg kan bli kjempeglad for noe som ikke er dyrt, når tanken bak er god. Elsker små hyggelige overraskelser!
Gjest Tigress Skrevet 29. mars 2008 #9 Skrevet 29. mars 2008 Hmmm, no kjenner eg meg utakksam: eg vil helst at blomster skal få stå i fred der dei bur, eg, og eg har ein diamantring eg ikkje brukar av di eg synst smykker på henda berre er i vegen. Så eg prøver å sjå forbi sjølve tinga, og svarar då at eg ville satt mest pris på innsatsen hans, trur eg. Men så er det også veldig hyggeleg når han brukar mykje pengar på meg, vi har ikkje råd til å shoppe vilt, så dyre gåver er ei reell prioriteringsgreie. Dyre ting visar altså tydeleg at eg har høg prioritering i livet hans. Skjønar dykk? Eg ser nett at eg har argumentert mot meg sjølv, og eigentleg sett pris på dei båe like mykje... Kan hende eg berre skal gi beng i å meine noko i dag, det kan sjå ut til at det blir for mykje for meg. (Men eg er redd han skal lese dette, og eg har bursdag snart, og eg ønskjer meg noko ganske dyrt... Eg er visst frykteleg materialistisk, ja.)
Gjest Helen Parr Skrevet 29. mars 2008 #10 Skrevet 29. mars 2008 så dyre gåver er ei reell prioriteringsgreie. Dyre ting visar altså tydeleg at eg har høg prioritering i livet hans. Skjønar dykk? Jeg er veldig enig i dette. Samtidig hadde jeg nok stusset dersom det var slik at mannen min brukte mye penger på seg selv og aldri på meg.
Betsy Skrevet 29. mars 2008 #11 Skrevet 29. mars 2008 Jeg er glad i smykker jeg, da. Men jeg antar at det ikke er det "korrekte" svaret i denne tråden? :kaffe:
Gjest Talula Skrevet 29. mars 2008 #12 Skrevet 29. mars 2008 (endret) Den er sikkert ikke det "korrekte" svaret, og jeg er nok fryktelig materialistisk, men jeg ville foretrukket smykker med diamanter Endret 29. mars 2008 av Talula
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #13 Skrevet 29. mars 2008 Jeg jobber med blomster til daglig, og kjøper masse blomster og planter til hjemmet selv. Men jeg ville nok allikevel sette mer pris på blomster enn smykker, siden vi ikke akkurat har det fett og smykker koster mer enn det smaker i vår situasjon. Nå det er sagt samler mannen på bunadsølv til meg. Jeg får som regel en sølje o.l. til jul av mannen. Og det setter jeg veldig stor pris på, for jeg hadde ikke tatt meg råd til det selv.
SuperGjest Skrevet 29. mars 2008 #14 Skrevet 29. mars 2008 De to tingene jeg har fått av samboeren min som betyr mest for meg er et album han lagde til meg en jul med bilder fra første møte og videre utover i forholdet vårt. Og en kose-elefant som han ga meg etter at vi hadde hatt en liten diskusjon på IKEA av alle steder Så jeg ville valgt selvplukkede blomster fremfor diamanter!
Gjest milkyway Skrevet 29. mars 2008 #15 Skrevet 29. mars 2008 Jeg er glad i smykker jeg, da. Men jeg antar at det ikke er det "korrekte" svaret i denne tråden? :kaffe: Ser det ut som jeg driver "vil du bli millionær"? Selvfølgelig er det ikke noe rett og galt svar her, svært så skeptisk! Legg fra deg den avisa der og smil fordi du hadde et unikt svar vel
Tabris Skrevet 29. mars 2008 #16 Skrevet 29. mars 2008 For meg kommer det an på sammenhengen og tanken bak. Hvis han hadde rasket sammen noen blomster uten mål og mening, men kjøpt et fint smykke som hadde en utforming eller en symbolikk som var gjennomtenkt, så hadde jeg blitt mest glad for smykket. Men hadde han faktisk brukt tid på å gå og plukke en bukett blomster fremfor å bruke fem minutter i en butikk for å kjøpe et generisk smykke, så hadde jeg blitt mest glad for blomstene.
Cienna Skrevet 29. mars 2008 #17 Skrevet 29. mars 2008 Ser det er noen i denne og i den andre tråden som hadde blitt sinte eller oppgitte om mannen kom med en diamantgave...Hadde dere virkelig det? Om han kanskje hadde jobbet litt ekstra overtid, og spart unna penger en stund for å kjøpe en vakker ting til kvinnen han elsker...så hadde dere blitt sinte? Klart blomster og er fint å få, men jeg hadde satt pris på diamant...det er noe jeg kan ha resten av livet...blomstene dør....
Gjest milkyway Skrevet 29. mars 2008 #18 Skrevet 29. mars 2008 Neida, jeg har fortsatt blomster fra september, jeg! :-D Ikke så pene som de var da, men...
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #19 Skrevet 29. mars 2008 Jeg er ikke så glad verken i smykker eller blomster. Jeg setter mest pris på gaver som viser at han har tenkt på meg og hvordan han kan glede meg. En gang bakte han en kake, det ble jeg kjempeglad for. En gang overrasket han meg med teaterbillettter. Jeg blir mest glad for opplevelser av noe slag. Jeg er veldig lite matrialistisk av meg, jeg ønsker meg i grunnen ingen "ting".
Gjest StockDama Skrevet 29. mars 2008 #20 Skrevet 29. mars 2008 Kall meg gjærne gærn, men jeg håndterer ikke diamanter, jeg syns det er så usannsynlig lite pent. Smykke generelt bruker jeg så og si aldri, og de jeg liker er arvesmykker, så de brukes sjeldent fordi jeg vil ta godt vare på de. Blomster..eh..så som så, kan godt få en kaktus ellernoe, syns de er stilige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå