Gjest Gjest_linn_* Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Jeg brukte tilsammen 30.000,- på øvelseskjøring for noen år siden men måtte gi opp hele greia for jeg hadde ikke råd til mer. De pengene gikk rett ut av vinduet. Det blir dyrt når man ikke har noen å øvelseskjøre med privat. Kjøreskoler tar jo så mye. Noen som vet om kjøreskoler i Oslo som ikke er så dyre? Eller har noen forslag til hvordan man kan øvelseskjøre på en billig måte? Livet hadde blitt lettere å leve for min familie om noen i familien kunne kjøre bil.
Darksun Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Finnes ingen billig måte å få lappen på. Men lillebroren til en kamerat øvelseskjørte mye med meg, så det står ikke skrevet noen steder at personen du øvelseskjører med må være i familie. Hvis du tenker etter kjenner sikkert noen i familien din noen som har hatt lappen i mer enn fem år? Kjøreskoler har, etter min ærfaring, stort sett den samme prisen timesprisen uansett. For noen år siden var det kjøreskoler i troms og finnmark som hadde pakketilbud, fly, hotell, kjøretimer og oppkjøring for tror det var 13 000, men dette var et par år siden, har ikke hørt om noe lignende på en god stund.
Gjest Gjest_linn_* Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Hei og takk for svar. Jeg vet at man kan øvelseskjøre med folk utenom familien også men...dette er kanskje vanskelig å tro....men jeg kjenner ingen utenom familien heller som jeg kan øvelseskjøre med. Er utenlandsk så jeg har ikke mer enn nærmeste familie her og har få venner. Slik er det for mange utenlandske.
Darksun Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 Da blir det nok veldig vanskelig er jeg redd. Er du helt desperat så går det vel ann å søke NAV e.l. og si at du trenger lappen i jobbsammenheng. Men jeg har sterke tvil på at du vil få noe særlig støtte. Tror forsvaret deler ut rundt 6 førekort klasse b til de som trenger det i tjenesten og.
Gjest Gjest_linn_* Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 Da blir det nok veldig vanskelig er jeg redd. Er du helt desperat så går det vel ann å søke NAV e.l. og si at du trenger lappen i jobbsammenheng. Men jeg har sterke tvil på at du vil få noe særlig støtte. Tror forsvaret deler ut rundt 6 førekort klasse b til de som trenger det i tjenesten og. Har jobb. Er ikke i forsvaret.
Darksun Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 Vel, det er de to eneste måtene jeg kan tenke meg å få lappen noe som helst billigere på, kanskje andre har noe å fylle ut? Ellers skal det vel sies at prisene sikkert er dyrest i oslo og billigere jo lengre ut på landet du kommer, men jeg tviler på at det lønner seg med reisingen.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #7 Skrevet 29. mars 2008 DEt er ingen på jobben du kan betale for å øvelsesskjøre med deg da???
Gjest Gjest_linn_* Skrevet 29. mars 2008 #8 Skrevet 29. mars 2008 DEt er ingen på jobben du kan betale for å øvelsesskjøre med deg da??? De er ungjenter. Ingen av dem har hatt lappen i 5 år.
Gjest Gjest_linn_* Skrevet 29. mars 2008 #9 Skrevet 29. mars 2008 Vel, det er de to eneste måtene jeg kan tenke meg å få lappen noe som helst billigere på, kanskje andre har noe å fylle ut? Ellers skal det vel sies at prisene sikkert er dyrest i oslo og billigere jo lengre ut på landet du kommer, men jeg tviler på at det lønner seg med reisingen. Er takknemlig for alle svar:)
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #10 Skrevet 29. mars 2008 Kanskje dette er en mulighet for deg: Intensivt kurs på 14 dager (ta teoriprøven og trafikalt grunnkurs i forkant) http://www.forerkort.no/ Så er du ferdig med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå