Gå til innhold

sosiolog


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Lione

hei, jeg har lest til på universitetet i 3 år, og til jul har jeg bacholergrad i sosiologi. Er det noen som kan hjelpe meg med å fortelle hva jeg kan jobbe som da....? Synes det er litt flumrig. Hvilken lönn kan man regne med når man har en slik grad?

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sjekka det for litt siden og på ntnu sine sider står det:

Denne allsidige kompetansen gjør at vi finner sosiologer som arbeider innen mange områder innenfor offentlig forvaltning og privat næringsliv med planleggings-, prosjekt- og utredningsarbeid. Som faglige konsulenter/rådgivere i ulike prosjekter kan sosiologer gi faglige råd basert på vitenskapelige fakta. Med sin kompetanse om gruppeprosesser og ledelse kan sosiologer også delta i og lede prosjekter. Dette arbeidet utføres i både privat og offentlig virksomhet.

videre er det studenter som har blitt:

Organisasjonskonsulent

rådgiver på høyskoler

rådgiver i bedrifter

kundebehandlere i lånekassen(?)

oi tror kanskje alle disse har can mag og ikke bachelor. kanskje det var det som var dumt med bachloren.... det er liksom bedre med cand mag .. vet ikke jeg..

hva med å ta kontakt med studieveileder... og karriererådgiver på ditt universitet?

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Lione: Hva synes du om studiet? Har du hatt et lignende fag fra videregående eller noe? Tenker da helst på samfunsskunnskap. Kan du anbefale andre det, og hva går det mest i? Mye spørsmål her, men jeg har tenkt på samme studie, da med muligheter til å ta mastergrad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missuganda

Skal du ha noe sjangs i arbeidslivet i dag, så du du har hovedfag / master i sosiologi.

P.s en med magistergrad kan ikke kalle seg sosiolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som missuganda skriver, så kan du ikke kalle deg sosiolog med bare cand.mag eller bachelorgrad. Du må ha et avsluttet hovedfag eller en mastergrad. Du må si at du er bachelor med sosiologi i fagkretsen! Men med hensyn til hva du kan bli, så er det felles for de fleste HF- og SV-fag at man kan bli nesten hva som helst. Det MÅ ikke stå "sosiolog" i stillingsannonsen for at du skal kunne søke på den. Men arbeidsmarkedet er hardt nå, og du stiller nok på de fleste jobber et stykke bak de mange arbeidsøkerne som har hovedfag. Hvis jeg var deg ville jeg tatt master og ventet på bedre tider...

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...