Gjest men Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Inspirert av debatten om pliktig førstegangstjeneste for kvinner. Er likestillingen kommet så langt at folk har så kjønnsnøytrale holdninger til dette som de gir uttrykk for? Hva med den dagen treningen skal brukes til noe? Når innkalling til tjeneste i krig kommer, er det da ett fett om det er en kvinne eller mann som innkalles? Gjør det noen forskjell for oss som samfunn i en krigssituasjon? Ville dere menn synes det var greit om samboer/søster ble kalt til krigstjeneste, slik dere legger opp til når dere vil ha verneplikt for alle? Dere kvinner, kan dere gjøre en like god jobb i Forsvaret som deres mann kan? Er det forskjell på om man har familie med barn hjemme eller ikke? Er det en forskjell for gjenværende familie?
Honey Bee Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Jeg personlig tror aldri vi kan bli fullstendig kjønnsnøytrale.Derfor tror jeg heller ikke at det er mulig å oppnå full likestilling.Men når det gjelder millitærtjeneste,tror jeg ikke det står og faller på fysisk styrke i krigssituasjoner.Derfor tror jeg menn og kvinner er like viktig i forsvaret.Begge kjønn har gode egenskaper å bidra med i alle settinger. For familien hjemme er det like vanskelig å miste en far som en mor.En kvinne som er militær har som regel en mann hjemme som er hovedomsorgsperson.Hvorvidt det er far eller mor som dør er irrelevant.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå