Gjest trude.lutt Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Har kjøpt med elipsemaskin (på nettet, rimelig) for å ha hjemme. Har fått med meg at det er et råd å trene før frokost hvis en ønsker å gå ned i vekt. Prøvde det i går, spiste en 0,0% yogurt før jeg begynte. Holdt på i 30 min, det jeg merket var at jeg ble veldig varm, og dette holdt seg i et par timer. Det jeg lurer på er, hvorfor er dette bra? og hvor ofte kan jeg gjøre det i løpet av en uke?
Gjest Tigress Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Det fungerer som god feittforbrenning fordi du om morgonen har små karbohydratlager, slik at kroppen er nøydd å brenne mest feitt. Kor ofte du kan gjere det veit eg ikkje, men trenar du berre 30min vil eg tru du kan gjere det så ofte du vil.
Gjest Elfrida Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Det er ikke akkurat å trene før frokost hvis man faktisk spiser noe på forhånd da. Tanken med å trene på fastende hjerte er at kroppen da er nødt til å bruke fett som brennstoff. Men hvis du spiser først blir jo litt av den effekten borte. Uansett er det jo slik at du ikke går ned i vekt fordi du trener om morgenen hvis du allikevel spiser mer enn du forbrenner. For min del funker det ikke så godt å trene uten å spise først, da føler jeg meg slapp og tung i hodet. Så jeg pleier å ta en jogurt, en frukt eller en liten proteinshake først når jeg trener på morgenen.
Yme Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 Jeg syns også det var litt rart med "jeg trener før frokost, men jeg må bare spise litt først!" Du kan drikke en eller to kopper grønn te før du trener på mårran, men ikke spis noe.
Gjest trude.lutt Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 Litt dårlig formulert! Enig i det! Skal prøve uten å ta en yogurt først i morgen! Uansett er ikke en 0,0% yogurt så veldig mye, og har lest i et par bøker at det kan være lurt å få i seg litt før en starter. Spurte bare etter andre sin erfaringer. Ikke noe mere enn det. Driver å prøver meg på lav-karbo......
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 Det tar jo tid før frokosten kommer inn i systemet. Spiser du rett før 30 minutters trening bare for å ha noe i magen så er det kanskje det samme som uten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå