Gå til innhold

Jeg trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bakt gulrotkake i en solsikkeform, og tatt vanlig glasur på (smør,kremost,melis). Kunne tenke meg å pynte med noe gult og mørkebrunt slik at det virkelig ligner på en solsikke :)

Har kjøpt små sjokoladeperler til å ha i midten og ananas og fersken til å pynte med rundt. Passer dette til tror dere? Eller vil det smake rart? Hadde i utgangspunktet tenkt enten ananas eller fersken - hva er best?

Takker så mye for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du kan farge marsipan gul og kjevle ut kronblader og dandere som en blomst med hvit bakgrunn? Eller strimle appelsinskall, eller bruke syltet appelsinskall?

Og du kan jo selvfølgelig farge selve ostekremen gul med konditorfarge?

Endret av onyx
Gjest Yihaa
Skrevet

Jeg synes ikke ananas og fersken passer til gulrotkake rent smaksmessig.

En annen ting er at jeg - personlig - ville satt mer pris på gulrotkake uten pynt som smaker, da glasuren og kaka smaker godt nok sammen som det er! Hvis du skal pynte den så den blir gul, vil jo pynten ta hele smaken.

Skrevet

Til en annen gang så foreslår jeg at du farger glasuren gul med konditorfarge og har sjokoladeperlene i midten.

Jeg pleier å lage gulrotkake i rund form, og da pynter jeg med gulrøtter av marsipan.

Gjest Eurydike
Skrevet
Jeg synes ikke ananas og fersken passer til gulrotkake rent smaksmessig.

Ikke enig - jeg pleier faktisk å lage gulrotkake med ananas (i røren), og synes det er vel så godt som vanlig gulrotkake.

Ellers er jeg enig i at gulrotkake ikke behøver pynt, egentlig. :)

Gjest nextlife
Skrevet

Liker heller ikke pynt som smaker mye på gulrotkaka, så her blir det enten ingenting, tørket gulrotrasp eller kokos farget med gul og rød konditorfage sp den blir orange.

Skrevet

Hei! Jeg tok sjansen og laget gulrotkake med ananasbiter som pynt oppå glasuren. Smakte kjempegodt og jeg fikk masse skryt for kaken! :)

Var veldig usikker på forhånd, men av og til må man bare ta sjanser og prøve noe nytt :) Glasuren har såpass mye smak at ananasen bare blir et vagt, friskt innslag. Verdt å prøve!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...