Gå til innhold

*Gjesp*

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest eminel

Jeg har lagt meg til en skikkelig kjip uvane den siste tiden... Hver dag etter middag, ca. 1700-1800 tiden, blir jeg så fryktelig trøtt - og sovner rett som det er. Våkner igjen noen timer senere, fremdeles trøtt fordi jeg har sovet. Når jeg burde lagt meg, så får ikke jeg til å sove før det snart er morgen, og er da kjempetrøtt morgningen etter... Det begynner å bli utrolig plagsomt, lurer på hva det kommer av og hva jeg skal gjøre for å holde meg våken hele dagen?! :forvirra: Noe kosttilskudd som hjelper mot sånt???!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har akkurat samme problem selv!

Vet ikke om noe som hjelper, men det er fryktelig irriterende..

Henger meg på for å se om det kommer noen gode forslag :D

jamie :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg bruker Fitline Activize Oxyplus som du kan lese om på følgende side: http://www.fit-line.no/. Jeg synes det virker kjempebra, ikke bare hvis jeg er trøtt...føler faktisk at jeg har fått økt kondisjon/utholdenhet etter at jeg begynte å ta dette. Det inneholder guarana og druesukker bl.a.

Ellers kan det jo hjelpe å ta seg en tur ut når du begynner å bli trøtt. Frisk luft gjør i alle fall meg mer våken og opplagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turi

Jeg tror den enkleste og mest naturlige hjelpen er å IKKE sovne når du har lyst kl. 17-18. Er du så stuptrøtt at du "må" sove, kan du sette på en vekkerklokke til 30 minutter senere - det holder til at du våkner, men ødelegger ikke nattesøvnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

jeg fikk bekje om at om man låg seg ned med en penn i hånden og slappet av,når pennen datt ut av hånden så var man ferdig vilt....

Kansje det kan hjelpe til å få roet ned og vilt litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer enn 20-30 minutters søvn om ettermiddagen kan gi problemer med å sove om kvelden. Så prøv å unngå den luren før du satser på kosttilskudd. Jeg har hatt samme problem selv, og det er ikke lett å la være og sove, men det blir en uvane som er like greit å kvitte seg med først som sist.

Som Julienne sier, det hjelper med frisk luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hørt det samme som Lottemor.

Hvis du er trøtt, sett deg eller legg deg ned med et nøkkelknippe i hånden. Når du sovner faller knippet ned og du skal i teorien være litt mer uthvilt!

Men frisk luft hjelper også.

Har samme problem i perioder.

Særlig om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kjenner til dette ja.. :roll: En gubbe jeg vet av pleier å ta middagsluren med hodet på treskoen sin. Når hodet tipper av treskoen har han sovet akkurat nok.

En annen idé er å legge planer for akkurat tidsrommet mellom 17 og 18 i et par-tre dager. Avtal å møte en venninne klokka fem, eller bestill frisørtime halv seks, så du er i farta når det "kritiske" tidspunktet nærmer seg. Ikke bare inngå avtale med deg selv, men også med andre. Da er det mye vanskeligere å bryte løftet :D

Når du har droppet middagsluren i et par-tre dager er det myye lettere å stå over den siden!

-siina-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eminel
Jeg bruker Fitline Activize Oxyplus som du kan lese om på følgende side: http://www.fit-line.no/. Jeg synes det virker kjempebra' date= ikke bare hvis jeg er trøtt...føler faktisk at jeg har fått økt kondisjon/utholdenhet etter at jeg begynte å ta dette. Det inneholder guarana og druesukker bl.a.

Den er sikkert effektiv!! Men en ting; gikk du ned i vekt etter at du begynte på den?? Jeg kan ikke bruke noe som virker slankende, undervektig som jeg er :-?

Jeg tviler ikke på at frisk luft er et godt tips. Er alt for lite ute, det har helt sikkert noe med det å gjøre!! *krysser fingrer for fint vær fremover*

Den greia med pennen skal jeg prøve da!! Problemet mitt er nemlig at jeg sover alt for lenge om gangen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gikk litt ned i vekt i begynnelsen, men det kom på igjen. Den skal i utgangspunktet ikke virke slankende. Inneholder egentlig bare vitaminer + druesukker og koffein. Men jeg vet jo ikke hvilken virkning det vil ha på deg.

Hvis du ser i gjesteboka på siden står det også hvordan du kan gå opp i vekt, dersom du er interessert i det. Det eneste aberet er at de produktene koster litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det beste er å sove litt, men max en halvtime. Sover jeg i timesvis, blir kroppen helt i ulage, da er jeg ofte trøttere enn før. Det har sikkert noe å gjøre med hvor dypt man sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M-ling

Jeg synes heller du bør prøve å gjøre om på uvanen din, enn å begynne med kosttilskudd.

Utrolig hvor kjapt du tillegger den en (u)vane, - og hvor lang tid det tar å snu den tilbake igjen.

Mange gode tips/metoder her.

Det kan også være lurt å presse seg til å være våken litt lengre (f.eks. tipset om å avtale noe akkurat på dette tidspunktet), også legge seg veldig tidlig.

Legg deg gjerne klokka 21 - og ligg til du sovner. Kanskje har du mer behov for søvn enn det du gir deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få fart på blodpumpa i 15 minutter så forsvinner alle trøtthetssymptomer.

Kroppens endorfiner slår alle kosttilskudd i verden ned i støvlene!

Middagshvil er en bortkastet ettermiddag, nemlig!

Tips:

-tren umiddelbart etter skole/jobb, da blir du aldri trøtt på ettermiddagen

apne-zloty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min var avhengig av middagskvil hver ettermiddag etter jobb. Kjøpte Q10 til han og det hjalp masse. Han er faktisk sluttet med middagskvilen. :wink:

Han tar en tabelett hver morgen, ikke om kvelden for da kan han bli plaget med nattesøvnen.

Kanskje du skulle prøve dette.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sånn at jeg plutselig blir stuptrøtt når jeg endelig får ro etter en stressende dag. Sånn ca 4-5 tiden. Men "trøttria" varer bare ca en halvtime, så hvis jeg biter tenna sammen denne halvtimen og ikke sovner, er jeg like sprek igjen etterpå. Kanskje du skulle prøve det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest eminel
Gikk litt ned i vekt i begynnelsen, men det kom på igjen. Den skal i utgangspunktet ikke virke slankende. Inneholder egentlig bare vitaminer + druesukker og koffein. Men jeg vet jo ikke hvilken virkning det vil ha på deg.

Hvis du ser i gjesteboka på siden står det også hvordan du kan gå opp i vekt, dersom du er interessert i det. Det eneste aberet er at de produktene koster litt.

Ok!! Jeg synes de var litt dyre ja, har akkurat fått kjøpt vanlige multivitaminer, så om ikke disse virker så kanskje jeg prøver de andre :) Kan være jeg har lav blodprosent, har hørt unge jenter ofte har det, og at det er vanlig å være veldig trøtt og slapp da.

Vil også tro det hjelper å ''nekte'' seg selv å sove, og finne på noe annet i stedetfor, til trangen går over utover kvelden!!

Takk for gode råd jenter :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 år senere...

Innlegget redigert iht reglene. Reklame er ikke tillat.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...