Gjest Fortvilet mann Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Samboeren min føler hun bare er i huset for husarbeid, matlaging og sex. Hun syns jeg sjelden eller aldri gjør noe for henne. Hvordan kan jeg få henne til å føle seg mer verdsatt? Uerfaren mann.
(¯`*Fanny*´¯) Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Spør henne hva hun ville satt pris på at du gjorde.
Cienna Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Overrask henne...bestill bord på en fancy restaurant der dere begge pynter dere. Jenter trenger å få jåle seg og vise seg fra sine beste side av og til...Kjøp gjerne en liten gave til henne(ingentng sier mer jeg elsker deg en diamanter(!!!!) Ta med deg dette inn i hverdagen...overrask henne med en rose når hun minst venter det, fortell henne at du elsker henne...en ting som vil imponert meg heftig var om du hadde vasket ned hele kåken en dag jeg kom hjem, samt at du hadde laget en deilig middag...gjerne massaje på kvelden
Gjest milkyway Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 Spør henne hva hun ville satt pris på at du gjorde. da kan det gjerne bli litt robot-aktig. Kjøp med deg en rose hjem til henne eller noe! :-D Jeg har alltid syntes det var fjollete, men fy så glad en blir! Ta henne med ut på gåtur i skogen, eller send brev til henne, hjem til dere! Med masse klissete kjærlighetserklæringer i!
Gjest Tigress Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 Gjer din del heime, de har båe ansvar for å halde kåken i stand.
Midus Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 (ingentng sier mer jeg elsker deg en diamanter(!!!!) Hadde min samboer brukt masse penger på å kjøpe diamanter til meg hadde jeg blitt veldig sinna (og det vet han). Jeg ville heller satt mye mer pris på en god opplevelse, som en tur eller utflukt noe sted, slik at vi fikk flere gode minner sammen. Heller dét enn noen steiner på fingeren
Gjest Veronica Mars Skrevet 29. mars 2008 #7 Skrevet 29. mars 2008 (endret) -- Endret 2. april 2008 av Gjesten
Miamor Skrevet 29. mars 2008 #8 Skrevet 29. mars 2008 (endret) Diamanter er nok hyggelig, men dette er hva jeg hadde gjort dersom du lot meg gjøre alt husarbeid alene i tillegg til full jobb- og du gav meg en diger diamant: Jeg ville solgt den og ansatt en hushjelp. Ta ansvar hjemme og din del av husarbeidet- uten å bli spurt om det. Ikke forvent deg skryt tilbake med mindre du selv skryter til henne over hvor fint badegulvet er vasket... (Vet ikke om dere har barn, men har dere det, ta ansvaret ditt der også.) Det er utrolig hvordan et rent og ryddig hus gjør at man kan fokusere på hyggeligere ting. Tenk over hva hun gjør i hverdagen som du måtte gjort om hun ikke var der. Hva gjør hun for deg som du kanskje tar som en selvfølge? Hva falt du for hos henne og hva du ville følt om hun ikke ville være i livet ditt lenger? Ikke la tingene suse og gå til hun en dag gir opp. Lag mat, det er like selvfølgelig som at hun gjør det. Gjør litt stas på henne av og til, ha middag og en flaske vin klar når hun kommer sliten hjem fra jobb. Gi henne klem et kyss når dere møter hverandre hjemme om ettermiddagen. Foreslå en tur på kafé en lørdags formiddag... Bak kake til bursdagen hennes. Hold henne i hånden av og til. Kos med henne uten å forvente sex tilbake. Fortell henne at du liker henne, hva du liker ved henne. Du har jo uendelige muligheter til å gjøre små ting i hverdagen som viser henne at du har omtanke for henne, er det ikke flott?! Det er de små tingene hver dag som bygger et godt forhold. Å bli tatt med på dyr restaurant er stas, men ikke det som legger grunnlaget for å føle seg elsket og verdsatt. Endret 29. mars 2008 av Miamor
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #9 Skrevet 29. mars 2008 Fortell henne at du liker henne og hva du liker ved henne. Kjøper den! Noe av det jeg savner mest hos partnere og som virkelig ville gi meg en følelse av å være verdsatt, er slike komplimenter uten å måtte fiske etter dem. Og da særlig de som går på meg som person, min personlighet. At jeg har en sexy rumpe, joa det er hyggelig det, bevare meg vel, kan godt tåle å høre det også, men når det BARE er det.... Og husk for all del å fortelle henne at du er glad i henne, savner henne, gleder deg til å komme hjem til henne - ofte - i hvert fall et par ganger i måneden eller mer. Gjerne muntlig, veldig gjerne etter sex, og gjerne på sms, mail, brev også.
Ciara Skrevet 29. mars 2008 #10 Skrevet 29. mars 2008 Samboeren min føler hun bare er i huset for husarbeid, matlaging og sex. Hun syns jeg sjelden eller aldri gjør noe for henne. Hvordan kan jeg få henne til å føle seg mer verdsatt? Uerfaren mann. Hun sier jo selv hva hun vil ha! 1. Hun vil du skal gjøre husarbeid. Hva gjør du av dette nå? Gjør du noe i det hele tatt på eget initiativ? Hvis ikke ville jeg startet her. Ta en runde med støvsugeren, re opp senga, vask toalettet og hold kjøkkenbenken i orden, for eksempel. Ikke forvent at hun skal skryte masse av deg for det, men gjør det fordi du innser at dette også er ditt ansvar. Hvis du ligger i sofaen og leser avisen og ser på TV mens samboeren din løper rundt hjemme og ordner ting, så spør henne hva du kan hjelpe henne med (merk: Ikke spør OM du kan hjelpe henne, men HVA du kan hjelpe henne med). 2. Hun vil at du skal lage mat. Hva gjør du her nå? Kom med middagsforslag, ha middag klar iblant til hun kommer hjem, og du får høy score hvis du lager "ordentlig" middag, dvs ikke hel- eller halvfabrikata men god, sunn mat. 3. Hun nevner sex. Hva skjer her? Er hun ikke fornøyd med sexlivet deres? Hva kan grunnen til det være? Her må du rett og slett spørre henne, og evt være klar for at du kan få noen svar du ikke setter pris på. Men om du er så heldig at hun er ærlig - ja, da har dere muligheten til å få et supert sexliv framover. Ellers er det en rekke ting man setter pris på i forhold, for eksempel: - En mann som spør hvordan dagen har vært - Blomster en gang i blant - Initiativ. Foreslå ting: Skal dere gå en tur sammen? Gå på kino? - Tenk på hva du ville sette pris på at hun gjorde, og forsøk det samme for henne. Lykke til!
Wildy Skrevet 29. mars 2008 #11 Skrevet 29. mars 2008 Jeg synes det er hyggelig med pene smykker, for all del. Fikk et nydelig perlekjede nå til bursdagen min som min kjære vet at jeg har siklet på en stund , men som jeg ikke har hatt råd til. Men for forholdet det er de små tingene i hverdagen som virkelig gjør forskjellen. Som når min kjære har "rottet" seg sammen med ungene, shinet hele huset før jeg kommer hjem og laget middag. Eller plutselig bestemmer at i dag spiser vi ute og jeg får beskjed om jeg har et kvarter på å finne meg noe pent å ha på ( litt konkuranse i det her, han er sååå påståelig med at kvinner bruker så lang tid på å ordne seg, men jeg er alltid ferdig før han....hehe...).Eller det ligger en rose på pulten min når jeg kommer hjem sammen med et lite kort hvor han har skrevet noe søtt. Eller at han kommer å legger seg sammen meg på kvelden, ikke fordi han er trøtt, men for å varme meg når jeg er frossen. Eller når han har stilt sin klokke på vekking grytidlig for han vil kjøre meg til jobb slik at jeg slipper å gå i skitvær. Og ikke minst, når han skryter av meg, enten for noe jeg har gjort eller ganske enkelt for hvem jeg er.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #12 Skrevet 29. mars 2008 Jeg tror det viktigste du kan gjøre for samboeren din er å få henne til å føle seg sett av deg. Få henne til å føle at du virkelig interesserer deg for hva som foregår i hennes liv og hvordan hun har det. Snakk om ting, snakk med henne, prøv å få henne til å føle seg betydelig. Bruk dagligdagse samtaler til å fortelle henne at hn er viktig. Det er ikke så mye som skal til tror jeg egentlig. Men du må vise henne at hun er en prioritet i livet ditt. Og gjør din den av husarbeidet, for guds skyld.
Bomull Skrevet 29. mars 2008 #13 Skrevet 29. mars 2008 (endret) Som de andre sier: Ta del i husarbeidet og de andre hverdagslige gjøremål! Innimellom kan du overraske med: - friske blomster - stå opp før henne i helga og lag en ekstra fin frokost - kjøp med favorittsjokoladen hennes på vei hjem fra jobb - gi henne en fotmassasje når hun er sliten uten at hun forventer det - kjøp en ting du vet hun ønsker seg, det trenger ikke være noe dyrt - stopp og kyss henne når dere går forbi hverandre hjemme osv Det er de små tingene som er ekstra hyggelig. Det trenger ikke være så ofte, men en gang i blant. Ikke glem det viktigste: Bry deg om henne! Spør hvordan dagen hennes har vært, og fortell henne om din. Endret 29. mars 2008 av Sunshine
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #14 Skrevet 29. mars 2008 DU skulle gått i skole hos min mann. Han er virkelig flink til å se meg i hverdagen. Noen av de tingene jeg setter mest pris på er når han: *uoppfodret lager middag til hele familien og serverer meg den. * kommer med et glass iskald drikke med is og sitron i. * står opp med ungene og lager frokost til dem, og kommer med frokost på sengen til meg. * masserer hendene og føttene mine og gir meg et fotbad med påfølgende oljemassasje, etter en lang dag på beina (jeg jobber i butikk og det kjennes på kveldene) * Kjæler med meg i sengen hver kveld, uten at det betyr at han er ute etter sex. Rett og slett bare det å bli holdt rundt og tatt på. * Kjæler med meg spontant mens jeg holder på med et eller annet. * Sier at han elsker meg og at han er verdens heldigste mann som fikk akkurat meg. * Forteller meg at han syns jeg er en god mor og at jeg er så flink med barna våre. * Diskuterer ting han er opptatt av med meg og spør om råd, selv om jeg ikke nødvendigvis kan noe om temaet. * sier at han ser at jeg er sliten og at han syns jeg skal legge meg på sofaen og se litt på TV, så skal han ta seg av unger og hjem. * elsker sakte med meg og vil gjøre det godt for meg. Ser meg inn i øynene og forteller hvor høyt han elsker meg og hvor deilig jeg er. Jeg kunne fortsatt i all evighet.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #15 Skrevet 29. mars 2008 Sukk! Nå gjorde du i hvert fall oss andre dødelige kvinner svært misunnelige!
Gjest Helen Parr Skrevet 29. mars 2008 #16 Skrevet 29. mars 2008 Utgangspunktet må jo være at du bidrar i de daglige gjøremålene slik at hun føler at dere deler på det. Jeg misliker at hans innsats i hjemmet skal ses på som noe man gjør for å gi sin partner oppmerksomhet. :klø: Dette burde heller være en selvfølge og en forutsetning. Når det er på plass, er det mye man kan gjøre for å gi henne god oppmerksomhet. Mye er nevnt her, og både romantisk middag, blomster, oppmerksomhet i form av gaver er fine forslag. Du kjenner vel din samboer best, og vet hva hun foretrekker. Jeg er veldig enig i at man ikke kommer langt med en blomsterkvast, hvis ikke de daglige oppgavene er fordelt på en måte som føles rettferdig.
Gjest Heldig kvinne Skrevet 29. mars 2008 #17 Skrevet 29. mars 2008 Sukk! Nå gjorde du i hvert fall oss andre dødelige kvinner svært misunnelige! Alle kvinner bør han en slik mann, men jeg er klar over at han er en juvel blant mange gråsteiner. Det betyr jo ikke at han er perfekt og aldri gjør noe dumt (han kan være riktig så håpløs og stutt og irriterende noen ganger, nemlig), men han er i alle fall veldig flink til å vise meg omsorg og kjærlighet. Og jeg håper at han syns jeg er like god mot han som jeg syns han er mot meg. Jeg tror nemlig at det er litt ac cluet. I et forhold må man ønske å gi mye mer enn man ønsker å få. Man kan ikke kreve noe. Man kan ønske seg, håpe på.. Men til syvende og sist må man være villig til å gi uten forpliktelser. Da er sjansene mye større for at man får noe igjen også. Jeg er utrolig heldig. I sofaen ved siden av meg ligger verdens deiligste, vakreste mann. Jeg elsker han ufattelig høyt.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #18 Skrevet 29. mars 2008 Hadde min samboer brukt masse penger på å kjøpe diamanter til meg hadde jeg blitt veldig sinna (og det vet han). Jeg ville heller satt mye mer pris på en god opplevelse, som en tur eller utflukt noe sted, slik at vi fikk flere gode minner sammen. Heller dét enn noen steiner på fingeren Signerer denne!! Det er så mye annet jeg heller ville at min partner hadde gitt meg, enn diamanter. Hadde jeg fått det så hadde jeg tenkt.. " dette gav han til meg fordi alle tror at diamanter er noe som gjør damer lykkelige". Det hadde vært mye bedre om han feks kom hjem med to kinobilletter, en film han viste jeg ville se, et blad han vet jeg liker, en sjokolade, ja.... Slike ting er det jeg blir glad for:) Jenter er forskjellige, lær det gutter! Det er faktisk noen av oss som ikke bryr oss om diamanter, gull, pærler, penger og dyre biler... Ikke alle er golddiggers..
Gjest Helen Parr Skrevet 29. mars 2008 #19 Skrevet 29. mars 2008 Det er faktisk noen av oss som ikke bryr oss om diamanter, gull, pærler, penger og dyre biler... Ikke alle er golddiggers.. Jeg er enig i at alle er forskjellige, men man trenger da virkelig ikke være golddiggere for å sette pris på smykkegaver.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #20 Skrevet 29. mars 2008 DU skulle gått i skole hos min mann. Han er virkelig flink til å se meg i hverdagen. Noen av de tingene jeg setter mest pris på er når han: *uoppfodret lager middag til hele familien og serverer meg den. * kommer med et glass iskald drikke med is og sitron i. * står opp med ungene og lager frokost til dem, og kommer med frokost på sengen til meg. * masserer hendene og føttene mine og gir meg et fotbad med påfølgende oljemassasje, etter en lang dag på beina (jeg jobber i butikk og det kjennes på kveldene) * Kjæler med meg i sengen hver kveld, uten at det betyr at han er ute etter sex. Rett og slett bare det å bli holdt rundt og tatt på. * Kjæler med meg spontant mens jeg holder på med et eller annet. * Sier at han elsker meg og at han er verdens heldigste mann som fikk akkurat meg. * Forteller meg at han syns jeg er en god mor og at jeg er så flink med barna våre. * Diskuterer ting han er opptatt av med meg og spør om råd, selv om jeg ikke nødvendigvis kan noe om temaet. * sier at han ser at jeg er sliten og at han syns jeg skal legge meg på sofaen og se litt på TV, så skal han ta seg av unger og hjem. * elsker sakte med meg og vil gjøre det godt for meg. Ser meg inn i øynene og forteller hvor høyt han elsker meg og hvor deilig jeg er. Jeg kunne fortsatt i all evighet. Gratulerer, !! Du er heldig:) Det er så gøy å lese slike som dette, for jeg ser bare for meg hvor hærlig det kan være. Nå synes jeg jo selv at jeg har fått meg en utmerket kjære jeg og da. Dette får meg til å føle meg verdsatt av han: - Han forteller meg at han er så stolt over meg, og å være sammen med meg. - Han sier jeg er en flott kvinne når han ligger inntil meg, stryker på meg, og sier jeg har flotte kvinnelige former og myk hud. - Han gir meg alltid en lang klem når han møter meg, lar hendene ofte gli ned på rumpa. - Har servert meg frokost på sengen. - Sier han er glad i meg, og elsker meg. - Kaller meg søte eller morsomme kallenavn. - Blir veldig glad om jeg dukker opp på overraskelsesbesøk, og sier hvor glad han ble for at jeg kom på besøk sånn helt plutselig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå