Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gavekort på et glassmagasin til etpar-tre tusen. Men det er liksom ingenting jeg kommer på å kjøpe for dem.

Derfor trenger jeg hjelp. Hva ville du kjøpt av ting og tang, stort og gjerne smått. Er det noen praktiske dingser du aldri kunne klart det uten? De har jo både kjøkkenting (gryter, fjeler osv), service (men det har vi), pynteting og masse mer..

Idemyldring..

Videoannonse
Annonse
Gjest Helen Parr
Skrevet

Jeg ville kjøpt noen fine gryter og panner, og dessuten skiftet ut alle bakebollene med noen fra Rosti.

Da hadde det ikke vært mye igjen.

Skrevet

Er de fra Rosti spesielt bra? Desverre er det slik at jeg ikke er noen bakeguru (har gitt opp å bake brød, for det ble mislykket hver gang). Og da er vel ikke slike boller spesielt nødvendige.

Eller burde vi investere i slikt til vi evt. blir flere om noen år?

Har egentlig de grytene jeg trenger. De er langt ifra nye, så ville det vært å fornye for "syns skyld"?

Skjønner jo nå hvorfor jeg har vanskelig for å finne noe på en slik butikk..

Skrevet

Jeg jobber jo i en slik butikk, så jeg hadde ikke hatt problemer med å bruke pengene mine der. ;) Ville kjøpt:

Deler av Vera Wang 'Lace'- servicet fra Wedgwood i sølv.

Deler av 'Edme'-serviset fra Wedgewood.

Generelt ting fra Menu og Eva Solo.

'Grand Cru' - servise og glass fra Rosendahl.

Mvh Yvonne :duskedame:

Skrevet

Vi samler bestikk fra glassmagasinet, så jeg hadde sikkert kjøpt en sett til.

Ellers - det finnes mange gode kniver og gryter som en ellers kanskje ikke kjøper fordi de er kanskje litt dyre i prisen. Med gavekort er det for en eller annen grunn mye enklere.

Gjest Gjest
Skrevet

Gode kniver (jeg har ikke så god greie på merker), til kjøtt og grønnsaker i hvert fall.

Fin skjærefjøl (det har kommet eller kommer noen nye fra Eva Solo jeg ønsker meg) eller sånn tjukk skjæreblokk.

Jeg ville kjøpt noen kjeler, men det er fordi de fleste våre er av ganske lav standard og vi mangler noen størrelser. Om jeg hadde gode nok kjeler ville jeg ikke kjøpt nye bare for at de skulle se penere ut - da hadde jeg brukt pengene på noe annet :)

... og der hadde jeg sikkert brukt opp gavekortet, men om jeg skulle kjøpt mer eller noe annet:

Bestikk i rustfritt stål (jeg liker Maya og liknende)

Ulike kakeformer i eloksert aluminium - om du i det hele tatt baker da. Kanskje silikonformer og silikonbake"papir"?

Pizzastein hvis de har?

Karafler fra Rosendahl eller Eva Solo f eks. Man får aldri for mange karafler :fnise: Kanskje oljeflasker fra samme produsent - selv om sånt aldri er i bruk hos oss (får man gjort reint sånne?). Og noen fine glass.

Vinglass i Cilia-serien om Glassmagasinet fører disse...

Jeg kjøper -eller trenger- mest praktiske kjøkkenting, ser jeg... om dere samler på et servise er selvsagt det lurt å supplere.

Gjest Gjest
Skrevet

Hehe, jeg har samme "problem". Jeg har bare gavekort på 500 kr, da, men likevel..

Jeg har en del ting jeg faktisk trenger, av typen kakeformer og slikt, men slike ting får man jo helt greie utgaver av på ikea og clas ohlson til en brøkdel av prisen.. Det byr meg imot å betale unødvendig mye for en ting, selv om jeg har gavekort på det..

Det jeg har tenkt å gjøre er å kjøpe noen fine serveringsfat, skåler, kakespade, sukkerskål (nå setter jeg bare hele posen på bordet medn en skje i, til min bestemors abnormale gremmelse :P ). Sånne penting får man ikke på ikea, derfor er det greit å kjøpe det på en "pentingbutikk". Problemet er at de har så dårlig utvalg i akkurat den butikken jeg har gavekort, så jeg må nok vente en stund på at de får inn noe jeg liker.

Skrevet

Jeg hadde kjøpt nytt bestikk jeg. Og Evasolo sine urtepotter.

Skrevet

Hadde kjøpt med bestikk og gryter/panner. Kanskje noen skikkelig bra kniver. Er greit når en har gavekort og kan kjøpe noe som koster litt og man normalt ikke ville handla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...