Zarabi Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 ..jaja..drikk kan man jo bare si..men jeg sliter med å klare å drikk alt.. Jeg har alltid vann tilgjengelig, men blir så fort kvalm hvis jeg bare skal sitte å pimpe og pimpe.. Er det vanlig, er det noen andre som føler det sånn? Blir det borte hvis jeg venner kroppen til å drikke mer vann? Jeg har prøvd å tilsette litt sitronsaft bare for å få litt smak, men hjelper ikke stort. Noen som har noen råd?
lunina Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Jeg leste et litt morsom tips! Ett glass til frokost. Tre glass før lunsj. Fire glass etter lunsj. Jeg syntes iallefall det var greit med en nedtellingsplan:P hehe Er det vanskelig med store glass, så begynn med små. Blir du dårlig av å drikke for mye med en gang så må du bare venne deg til det gradvis:) Fun Light Iste er også en god avveksling:)
Zarabi Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2008 (endret) Takk takk for det, godt tips..hehe..skal prøve Endret 28. mars 2008 av Zarabi
Malou Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Jeg har en ½ liters flaske med vann både på jobb og hjemme. Vet ikke om jeg drikker 2 liter hver dag, men hvertfall som oftest 1½. Dessuten skal man jo huske på at man får i seg mye vann igjennom det man spiser også ikke kun ved å drikke vann.
Zarabi Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2008 Jeg har en ½ liters flaske med vann både på jobb og hjemme. Vet ikke om jeg drikker 2 liter hver dag, men hvertfall som oftest 1½. Dessuten skal man jo huske på at man får i seg mye vann igjennom det man spiser også ikke kun ved å drikke vann. Joa, vi får vann gjenno mat, men disse to literene skal lissom komme i tillegg til alt annet man drikker, Ifølge Grete Roede... (Prøver å følge hennes premisser, skulle nevnt noe om dette tidligere kanskje)Uansett så klarer jeg ikke drikke 1 liter engang, selvom jeg er veldig bevisst på å drikke hele tiden... Tror jeg bare må lage en plan som nevnt over her...
Tabris Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 Jeg blir også kvalm av å presse ned for mye vann. Mitt "tips" er å jobbe et sted hvor de har air condition - da blir luften så tørr at vannet går ned helt av seg selv. Litt mindre flåsete: Hvis du er aktiv - går tur, trener eller gjør litt småtungt husarbeid - så er det kanskje lettere å drikke? Evt. spise tørket frukt eller nøtter, det kan også hjelpe på tørsten.
Gjest lucy d-.-b Skrevet 29. mars 2008 #8 Skrevet 29. mars 2008 De nye flaskene til imsdal (tynne flasker, 0,5l) er HELT geniale!!! To slurker og litt pressing, og så er HELE flasken nede! Ellers kan du drikker frukt og urtete (uten koffein, det er vanndrivende), da får du i deg vann. Ellers så er det å ha med seg flaske hele tiden et godt tips altså.. Og da spesielt de nye fra imsdal, bare å fylle opp med vann selv da (ellers blir det jo dyrt )
Cazi Skrevet 30. mars 2008 #9 Skrevet 30. mars 2008 Tuteflaske er tingen ja - mye enklere å få i seg. Jeg kan også føle meg litt uggen og kvalm hvis jeg skal presse i meg et helt glass vann når jeg ikke føler meg tørst.
Gjest Bolledeig Skrevet 30. mars 2008 #10 Skrevet 30. mars 2008 Ellers så er det å ha med seg flaske hele tiden et godt tips altså.. I hvertfall hvis du synes det å gå på do er det gøyeste i verden å gå og smådrikke hele tiden fører ikke mye annet godt med seg enn at man må gå på do konstant. Så lenge man drikker når man er tørst og spiser frukt og grønnsaker, og ikke drikker for mye vanndrivende greier klarer de fleste seg helt fint. *venter på å bli skutt av vannmafiaen*
Gjest me Skrevet 30. mars 2008 #11 Skrevet 30. mars 2008 I hvertfall hvis du synes det å gå på do er det gøyeste i verden å gå og smådrikke hele tiden fører ikke mye annet godt med seg enn at man må gå på do konstant. Så lenge man drikker når man er tørst og spiser frukt og grønnsaker, og ikke drikker for mye vanndrivende greier klarer de fleste seg helt fint. *venter på å bli skutt av vannmafiaen* har faktisk hørt at man skal drikke før man kjenner at man er tørst. men et lite tips- om du drikker vann til alle måltider + når du trener + litt til er det sikkert nok..
Zarabi Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 30. mars 2008 Tusen takk for alle tips...da gjenstår det bare å prøve de ut
Fnigen Skrevet 30. mars 2008 #13 Skrevet 30. mars 2008 Hei! Jeg har funnet ut at jeg lettest får i meg masse vann i løpet av dagen ved å drikke en flaske vann til frokosten, etter det blir det lettere å hive i seg vann i løpet av dagen. Også funker romtemperert vann bedre for meg, da går d fort ned:p
Gjest Bolledeig Skrevet 30. mars 2008 #14 Skrevet 30. mars 2008 har faktisk hørt at man skal drikke før man kjenner at man er tørst. men et lite tips- om du drikker vann til alle måltider + når du trener + litt til er det sikkert nok.. Ja, det har jeg også hørt .... når man trener. Det er fordi prestasjonene da ikke blir optimale f.eks. når man konkurrerer. Det gjelder derimot ikke i vanlig hverdag, det blir som å si at det ideelle er å spise før man blir sulten. Det er et større problem at folk pøser innpå med kaffe, cola, vanndrivende te etc. når de er tørste enn at de drikker for _lite_. Grønnsaker, frukt, juice, melk etc. inneholder også væske. Å panisk presse i seg vann for å nå de gylne to-tre literne om dagen, og gå på do 14 ganger i timen derimot, synes jeg er teit. Spesielt når de helsemessige effektene av å drikke mye vs å drikke normalt bortsett fra å skylle ut nyrene er dokumentert minimalt.
Cienna Skrevet 30. mars 2008 #15 Skrevet 30. mars 2008 Så et program med Oprah her om dagen der de gjorde en test angående dette med at en må drikke så mye vann per dag. Å drikke masse venn er riktignok bra i forhold til å rense kroppen godt, men en trenger det faktisk ikke. Drikk når du er tørst. Det er masse vann i det du spiser hver dag. Bare i vanlig hvitost var det 80% vann eller noe... Ikke tenk på at du MÅ drikke så og så mye vann...drikk når du føler behov for det
Gjest Bolledeig Skrevet 30. mars 2008 #16 Skrevet 30. mars 2008 Dessuten sitter stort sett giftstoff og dritt i fettceller og lever, og der hjelper drikking fint lite
Gjest Bond Skrevet 30. mars 2008 #17 Skrevet 30. mars 2008 For meg hjelper det med smak. Tilsette litt sitron eller kald te (såkalt hjemmelaget iste med te og sitron/lime). Bare vann blit litt for... kjedelig. Bare klarer ikke å drikke så mye. Men drikker sikkert 2L som iste hver dag. Problemet er at jeg drikker mye på kveldene og da må jeg på do midt på natta.. Argh..
Meaty Skrevet 30. mars 2008 #18 Skrevet 30. mars 2008 Jeg har byttet ut sukkerfri brus, som jeg drakk mye av før, med vann. Jeg kjøpte meg to sånne Bon Aqua tuteflasker, de rommer 7 desiliter hver. Så har jeg en på jobb og en hjemme, jeg fyller bare opp disse flaskene fra springen. Jeg trenger altså bare å drikke tre sånne hver dag for å nå 2 liter. Jeg setter alltid en full flaske i kjøleskapet om kvelden, så har jeg deilig kaldt vann til dagen etter.
Gjest Frk.Uhåndterlig Skrevet 30. mars 2008 #19 Skrevet 30. mars 2008 Drikk en desiliter pr. time! Enkelt det vel! Av og til så tar du 2 desiliter! Skjønner at 2 liter på en gang er vanskelig, ikke er det bra for kroppen eller hjernen heller med så mye vann på en gang! Det er jo bare å dele det opp, alt ettersom hvor mange timer du er oppe!
Gjest Gjest_Petra_* Skrevet 4. april 2008 #20 Skrevet 4. april 2008 Man trenger ikke 2 liter vann pr dag utenom det man får i seg gjennom maten. Drikk når du er tørst - sier eksperter: http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen...icle1732879.ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå