Gjest tuddelutta Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 hva forventer du av forloveren din før brylluppet, under brylluppet, og i livet etterpå. Er det en persom som du håper hjelper deg siden? Eller er det bare navn på et papir?
Noli Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Hun er storesøsteren min, og jeg forventer at hun er storesøster på samme måte som hun alltid har vært.
Amadea Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Forloverens formelle oppgave er å skrive under på forlovererklaeringen (og i mitt tilfelle å skrive under også i kirka, vet ikke om det er vanlig ellers). I tillegg er det nok ganske vanlig at forlover arrangerer utdrikningslag sammen med andre gode venner av brud / brudgom og at for brudens del hjelper forloveren til litt under vielsen (holder buketten, retter på slör og slep etc) og har kanskje vaert med hos frisören först. Brudgommens forlover har vel gjerne ansvar for ringene og roer ned brudgommens verver mens han venter, hehe. Det er vel vanlig at forloverene holder en tale eller lager en sang, men dette er ikke viktig synes jeg. Sånn ellers, så er det vel opp og ned hvor mye forloveren er involvert i planleggingen. Min vil gjerne vaere med litt og da gjör vi det når vi har mulighet for det. Er kjempekoselig å ha henne med, hun gir mange gode råd. Er desverre ikke så mye hun får vaert med på siden vi bor litt langt fra hverande. Etter bryllupet er forloverrollen over. Det er jo ikke akkurat som å vaere fadder for et barn, som man jo er hele livet. Men jeg forventer og håper at vi to forblir like gode venner som vi har vaert siden vi ble kjent som seksåringer. Og jeg håper vi får til å mötes så ofte som mulig!
Gjest Gjest_tittin_* Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 Brudgommens forlover har vel gjerne ansvar for ringene og roer ned brudgommens verver mens han venter, hehe. Hihi, min tilkommende har en flott verv i bakhodet, og nå så jeg for meg forloveren hans stå og kjemme håret med gele og greier for å få verven til å legge seg før vielsen!
Mira60 Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 Hei, Ja en forlover burde man ha der hele livet,det er vel også en person som man har kjente lenge lenge:)
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 Det kommer ann på hvem som er forlover og om dere bor på samme sted eller ikke. Jeg hadde ønsket at min forlover viste interesse for bryllupet, selv om jeg forstår at det ikke er like stort for forlover som for brudeparet. Forlover kan gjerne være med å hjelpe til under forberedelsene, både med å velge ut kjole og blomster, og å ordne til lokalet. På selve dagen hadde jeg ønsket at hun ordnet med lunsj og at hun hadde hatt med kamera og tatt mange bilder under sminking og påkledning. At hun hjelper til under den profesjonelle fotograferingen slik at du tar deg best mulig ut (sier i fra om lipgloss, hår ol) og at hun holder en personlig tale. Etter bryllupet er de offisielle "pliktene" ferdige, men man forventer nok at vennskapet er det samme som tidligere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå