Glasspus Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Så er billettene i boks, og leilighet leid i sentrum av byen på Pest-siden. Nå er jeg nysgjerrig på om noen av dere som har vært der kan anbefale aktiviteter, butikker, severdigheter, alt-mulig som "må oppleves" når man er der. Vi er et par som skal reise i slutten av april og skal være der i 5 dager, og er ikke party-mennesker..lenger , men liker puber og kafèer :kaffe: Er veldig glad i å lage smykker, så vært artig å finne en butikk med perler og sånt stuff.. Hvilke suovenirer bør/"må" vi få med oss? Og hvilke steder har varme kilder, kanskje litt utenfor turistløypa...? Tar imot alt av tips med stoooor takk!
L79 Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Jeg har tidligere snakka varmt om Gellert. Det er absolutt et spaanlegg som bør besøkes. I tillegg spiste vi en fantastisk middag i Budapest. Husker hverken gatenavn eller restaurantnavn, men: Du går gata mellom McDonalds og markedshallen. Jeg tror det var i første eller andre kvartalet - på samme side som mcdonalds. Restauranten hadde noen få stoler og bord på utsiden av døra og var en argentinsk biffrestaurant. Vi satt også endel på et nydelig vinsted på pest-siden. Dette stedet lå langs promenaden ved Donau på et gatehjørne. Vi kikka rett over på den store borgen. Hmm - vet ikke om det var til mye hjelp dette her. Husker jo hverken navn eller gater lenger..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå