prinsessa Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Hei! Et merkelig spørsmål men jeg har tenkt på en ting. Jeg tror aldri at jeg har sett en dødsannonse med et utenlandsk navn. Har dere?
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Hmmm aldri tenkt på, kan heller ikke huske å ha sett noen "innvandrer" navn type mohammed, abdul osv i dødsannonsene.. hvis det var slike navn du tenkte på.. Trur jeg har sett både tyske og engelske.. Det har vel med religioner å gjøre.. men hvordan gjør f.eks muslimer dette med døden?
Gjest StockDama Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 har aldri lest dødsannonser o.o så jeg vet sannelig ikke.
Honey Bee Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Det har ikke jeg heller når jeg tenker meg om. Men en gang i lokalavisen hvor jeg kommer fra,var det bilde av et barn og under skrev familien hvor mye de savnet datteren de mistet året før.De hadde arabisk etternavn.
Gjest imli Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Jeg har heller ikke det. Muslimer begraver i alle fall sine døde. Men kanskje det ikke er vanlig med dødsannonser?
Tussi! Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 (endret) Dette har jeg lurt på også. Får høre med noen på jobb til uka hvis det ikke har kommet ett bra svar her Edit: Jeg var ikke klar over at jeg lurte på det før jeg leste det her Endret 28. mars 2008 av Tussi!
prinsessa Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. mars 2008 Jeg har sett engelske og tyske navn jeg også men aldri arabiske eller afrikanske.
Gjest lillebøll Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 Nei det tror jeg ikke jeg har sett :klø: Mye engelske, tyske o.l men aldri arabiske, kurdiske o.l..
Gjest Tnita Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 Hm, det har jeg ikke tenkt over før. Angående annonsene. Men det er sant, har selv heller aldri sett et utenlandsk navn på dødsannonsene.
Amanlis Skrevet 28. mars 2008 #11 Skrevet 28. mars 2008 Jeg har sett det, men sjelden. Det virker som om de ikke har tradisjon for å annonsere dødsfall :klø:
Amadea Skrevet 28. mars 2008 #12 Skrevet 28. mars 2008 De gravlegges ganske kjapt sörover i hvert fall, så da er det kanskje ikke samme behovet for å rykke inn dödsannonse der man blant annet opplyser om tid og sted for begravelse / bisettelse (fordi man får jo ikke tid). Og da er det vel ikke tradisjon i disse landene heller og de har altså ikke tatt med seg denne tradisjonen til Norge hvor vi bruker litt lengre tid för vi gravlegger våre kjaere. Kun synsing fra min side altså.
Amadea Skrevet 28. mars 2008 #13 Skrevet 28. mars 2008 Kan vel hende de annonserer det på annen måte enn i avisa.
Honey Bee Skrevet 28. mars 2008 #14 Skrevet 28. mars 2008 De gravlegges ganske kjapt sörover i hvert fall, så da er det kanskje ikke samme behovet for å rykke inn dödsannonse der man blant annet opplyser om tid og sted for begravelse / bisettelse (fordi man får jo ikke tid). Og da er det vel ikke tradisjon i disse landene heller og de har altså ikke tatt med seg denne tradisjonen til Norge hvor vi bruker litt lengre tid för vi gravlegger våre kjaere. Kun synsing fra min side altså. Fornftig synsing Muslimer gravlegges innen 24 timer.
Gjest *Mim* Skrevet 28. mars 2008 #15 Skrevet 28. mars 2008 Jeg har da sett utenlandske navn i dødsannonser - tråler alle i Aftenposten hver dag. Men navn jeg oppfatter som typisk muslimske kan jeg ikke huske å ha sett, nei.
Crash Skrevet 28. mars 2008 #16 Skrevet 28. mars 2008 (endret) Nå ble jeg nysgjerrig, kan heller ikke huske å ha sett veldig utenlandske navn. For andre som ble nysgjerrige uten å ha aviser: www.dodsannonser.no Endret 28. mars 2008 av Miros
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2008 #17 Skrevet 28. mars 2008 Jeg har sett det jeg, men veldig sjelden. Jeg tror jeg vet litt av grunnen også. Jeg tror utenlandske familier som mister et familiemedlem prater med familien og omgangskretsen sin om det slik at alle får vite det uansett og engasjerer seg i å ta vare på familiemedelmmene som står igjen. Slik er det slett ikke blandt nordmenn... Når noen dør her sier man det til de aller nærmeste og så sitter man og venter på at blomstene skal renne inn, og ingen ringer før mange uker etter begravelsen er overstått..... Så blir de pårørende fornærmet over at "ingen" har fått med seg at vedkommende har dødd... Så kan årsaken være så enkel som at man ikke leser disse dødsannonsene slik som noen her inne og jeg har til felles. Hvorfor skal man lese igjennom annonser som er så upersonlige når man heller kan prate med bekjentskapskretsen sin og finne det ut på den måten?
~umulia~ Skrevet 28. mars 2008 #18 Skrevet 28. mars 2008 Jeg har sett ikke vestlige navn i dødsannonsene fra tid til annen. Har lagt merke til at det ofte er et eller flere norske navn på de som er oppførte som pårørende på disse annonsene som jeg har sett.
Gjest Raptuza Skrevet 30. mars 2008 #19 Skrevet 30. mars 2008 Eg har sett jødiske dødsannonser i Aftenposten. Men dei er nok vestlige på mange måtar.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #20 Skrevet 30. mars 2008 Hei! Et merkelig spørsmål men jeg har tenkt på en ting. Jeg tror aldri at jeg har sett en dødsannonse med et utenlandsk navn. Har dere? Og hvor ligger de begravet????ikke sett en gravsten
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå