Gå til innhold

Anemoner!

09.08.2002

Anbefalte innlegg

Som kanskje noen av dere husker så kom det ut et nytt blad for en tid tilbake som kun tok for seg blomster! (Husker selvsagt ikke navnet - lider av hukommelsestap i dag) Her så jeg hva jeg selv syns er en bukett som kunne vært midt i blinken for meg. Det var en helt enkel liten (håndbundet?) bukett med blå Anemoner. Bak i bladet står det at de er få få året rundt og finnes i flere flotte farger. Har prøvd å søke på nettet men får da bare opp anemoner i betydningen: et sjødyr! Og det var jo ikke helt det jeg hadde i tankene da icon_smile.gif

Det jeg også lurer på om det er noen her som har erfaring med denne type blomster? Holder de seg godt? Eller blir de fort visne. Er de giftige - kan man bruke dem til å pynte kaken med f.eks.

Kan selvsagt spørre i en blomsterforretning -men tenkte jeg skulle forsøke dere andre først.

Når bør man forresten begynne å tenke på brudebuketten? Det er jo "bare" fire mnd. til vi skal gifte oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var i blomsterbutikken og spurte fikk jeg beskjed om at buketten måtte bestilles SENEST 3 uker før - så tenker jeg skal dra innom og bestille snart. (9 uker igjen)

Det andre kan jeg dessverre ikke hjelpe med...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk flertallsord.... Dersom du söker på "anemone" får du opp masse linker til blomster. Forsökte nettopp, og det fungerte helt fint.

Angelina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror bladet du sikter til er Wedding flowers..

Jeg syns bladet var kjempebra!!

kan dessverre ikke hjelpe deg med det andre icon_frown.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: viwi den 2002-04-08 14:58 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anemoner er nok kanskje mulig å få tak i hele året,men kvaliteten vil nok variere etter årstidene.(Litt usikker på når det er sesong for anomoner).

Anemoner er uansett ikke av de "enkleste" når det gjelder holdbarhet.Den springer helt ut bare den ser lys,eller får litt romtemperatur på seg.Holder seg best kjølig.Så hvis du ønsker anemoner,er det vel best egnet utenom de varmeste sommermåndene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Du får helt sikkert tak i anemoner uansett når på året du gifter deg... Blomster hentes som regel inn fra utlandet... Det er bare prisen du er villig til å betale som er avgjørende...

Lykke til...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk skal dere ha for tips og gode råd. Er selv litt usikker på hvor holdbare disse blomstene er. Får se meg om etter alternativer i tilfelle de i blomsterforretningen ikke anbefaler anemoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...