Gjest ts Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Da jeg og sambo møttes for fem år siden var vi som kaniner. Vi hadde sex flere ganger om dagen, det var mange helger der vi låste døra slo av telefonene og ikke hadde klær på hele helga. For tre år siden hadde han kyssesyken, og vi kunne ikke ha mye sex på ei stund. Da han ble frisk igjen dabbet sexlivet litt av, og vi var nede i tre-fire ganger i uka. Så ble det to ganger i uka, så en gang i uka og nå etter fem år kan det gå to uker mellom hver gang vi har sex. Jeg har fremdeles stor sexlyst, og er frustrert. Jeg har ikke forandret meg kroppslig. Når jeg spør han om hva som er problemet trekker han på skuldrene og sier at han er fornøyd med det sånn som det er nå. Han er ikke utro, det kan ikke falle meg inn, for han er veldig mye hjemme og jeg skjønner ikke når han skal ha tid til å være utro. Jeg stoler på han, men såklart begynner jeg å lure når han ikke viser seksuell interesse i det hele tatt. Han onanerer heller ikke, det har han ikke gjort på flere år. Jeg har bare hans ord for at han ikke gjør det, men jeg tror han jo når han sier det. Jeg blir urolig av dette også, for hadde han onanert så hadde det kanskje vært meg det var noe galt med og da hadde jeg kunnet forandre på det. Men han gjør ikke det, og det sier meg at sexlysta hans er forsvunnet. Han kysser og koser på meg, men er samtidig sluttet å si at han elsker meg. Når jeg spør hvorfor sier han at han elsker meg, men at han ikke vil "bruke det opp" med å si det hele tida. Han vil spare det til spesielle anledninger. Hva er det for noe tull?? Hva gjør jeg? Jeg vil ikke ha det sånn her, men han viser ikke noen interesse for å forbedre det? Må jeg godta at han er blitt en som ikke vil ha sex lenger?
Alice Ayres Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Jeg tror ikke at han elsker deg lengre, men at han blir av "gammel vane". Men det kan jo hende at jeg tar feil, og at han fortsatt elsker deg, men rett og slett ikke har lyst på sex mer. Uansett årsak, hvis ting ikke endrer seg seksuelt, er dette et forhold du vil bli i? Hvis svaret er ja, og at summen av det posittive i forholdet deres utveier for det negative, må du innse både logisk og følelsesmessig at dette blir et samliv uten sex.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Min samboer har ikke sexlyst for tiden heller, og det i en periode der forholdet er bedre enn noen gang. Jeg vet han elsker meg. Han tror kanskje det har noe med at han stresser en del med noe for tiden. Tok det ganske tungt først, selv om jeg ikke hadde lyst hele tiden jeg heller, men etter en prat, fant vi ut at vi bare skulle legge sexen på hyllen en periode og vite at det ikke betydde at det var noe galt med forhold og følelser. Så nå har jeg et avslappet forhold til det. Når han får lysten tilbake, kommer han til meg.
Alice Ayres Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Min samboer har ikke sexlyst for tiden heller, og det i en periode der forholdet er bedre enn noen gang. Jeg vet han elsker meg. Han tror kanskje det har noe med at han stresser en del med noe for tiden. Tok det ganske tungt først, selv om jeg ikke hadde lyst hele tiden jeg heller, men etter en prat, fant vi ut at vi bare skulle legge sexen på hyllen en periode og vite at det ikke betydde at det var noe galt med forhold og følelser. Så nå har jeg et avslappet forhold til det. Når han får lysten tilbake, kommer han til meg. Men det er jo tre år siden han hadde lyst på sex??? Er fullstendig klar over at lyst kommer og lyst går, men tre år med manglende sexlyst? Tror det er litt mer enn en vanlig sextørke.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 Men det er jo tre år siden han hadde lyst på sex??? Er fullstendig klar over at lyst kommer og lyst går, men tre år med manglende sexlyst? Tror det er litt mer enn en vanlig sextørke. Kan ikke se noen plass at det har vært total mangel på sexlyst i 3 år. Det hadde gått gradvis nedover de siste 5 årene (fra veldig aktive), og nå kunne det gå 2 uker mellom hver gang. I mitt tilfelle har lysten vært laber i rundt 6mnd, og da snakker vi om mer enn 2 uker mellom hver gang. Det vil si at vi i perioder har prøvd å ta tak i det å ha mersex for å avle mer lyst, men slik "planlegging" har ikke vært vellykket. Har ikke hatt sex på rundt 1 mnd nå, men jeg er egentlig veldig fornøyd med tingenes tilstand nå. Har funnet roen på at det ikke er noe galt med oss/meg, og at lysten vil komme tilbake. Og vi også koser og kysser veldig mye, så det mangler ikke på nærhet og kjærlighet.
Alice Ayres Skrevet 30. mars 2008 #7 Skrevet 30. mars 2008 Kan ikke se noen plass at det har vært total mangel på sexlyst i 3 år. Det hadde gått gradvis nedover de siste 5 årene (fra veldig aktive), og nå kunne det gå 2 uker mellom hver gang. Da får hun forsøke å prate om dette med samboeren sin. Nå har jeg lest innlegget til TS igjen, og kan ikke se et eneste sted at hun har spurt sambisen sin om årsaken til det heller labre sexlivet deres. Nå vet jeg ikke så mye om kyssesyken, men kanskje sykdommen gjorde noe med koblingene i hjernen hans? Eller kanskje han ikke egentilg hadde kyssesyken, men ble bortført av aliens som erstatten ham med en mindre lidenskapelig klone? Folk endrer seg, og noen ganger i negativ retning. Kanskje synes samboeren til ts at sex med henne ikke er noe særlig lengre, men at han er glad i henne og vil derfor ikke avslutte forholdet. Men ansvaret for trådstarters sexliv er hennes eget, og er hun ikke fornøyd må hun selv ta initiativet til endring. Hvis sex i mengder er noe hun ikke kan leve uten, og samboeren ikke har lyst til mer enn det han har nå, passer vel disse to egentlig ikke sammen.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #8 Skrevet 30. mars 2008 Kan ikke se noen plass at det har vært total mangel på sexlyst i 3 år. Det hadde gått gradvis nedover de siste 5 årene (fra veldig aktive), og nå kunne det gå 2 uker mellom hver gang. I mitt tilfelle har lysten vært laber i rundt 6mnd, og da snakker vi om mer enn 2 uker mellom hver gang. Det vil si at vi i perioder har prøvd å ta tak i det å ha mersex for å avle mer lyst, men slik "planlegging" har ikke vært vellykket. Har ikke hatt sex på rundt 1 mnd nå, men jeg er egentlig veldig fornøyd med tingenes tilstand nå. Har funnet roen på at det ikke er noe galt med oss/meg, og at lysten vil komme tilbake. Og vi også koser og kysser veldig mye, så det mangler ikke på nærhet og kjærlighet. Meget mulig de ikke passer sammen pga ulik sexdrift, og mulig han er usikker på følelsene sine pga han ikke lenger sier jeg elsker deg. Det jeg kommenterte var bare at redusert/mistet sexlyst trenger ikke bety at det er noe gale, spesielt siden de koser og kysser mye.
Gjest liss Skrevet 6. april 2008 #9 Skrevet 6. april 2008 HEI! Når sexlysten er borte i den grad at han ikke engang onanerer, har det sannsynligvis ikke noe med ts å gjøre. Hadde det kun vært ts, ville en tro at han hadde normal sexlyst på andre områder. I slike tilfeller som dette ligger det som regel noe fysiologisk eller psykologisk bak. Ville han gått med på å snakke med en lege om dette? Om det skulle vise seg at årsaken sannsynligvis er psykologisk, kunne nok terapi være en ide. Dette avhenger selvfølgelig av at han ser på dette som et stort nok problem.... Når dere først har sex, har han lyst da? Eller skjer det under et visst "press"? Å ønske sex ca annenhver uke er ikke nødvendigvis svært sjeldent.... Lykke til!
Gjest lillebøll Skrevet 6. april 2008 #10 Skrevet 6. april 2008 Jeg ville dratt han med til legen om det var slik at han har mistet lysten totalt. Og vis det er slik at det "bare" er deg han ikke har lyst på så hadde jeg tatt han med til samlivsterapaut.
Alice Ayres Skrevet 6. april 2008 #11 Skrevet 6. april 2008 HEI! Når sexlysten er borte i den grad at han ikke engang onanerer, har det sannsynligvis ikke noe med ts å gjøre. Hadde det kun vært ts, ville en tro at han hadde normal sexlyst på andre områder. I slike tilfeller som dette ligger det som regel noe fysiologisk eller psykologisk bak. Ville han gått med på å snakke med en lege om dette? Om det skulle vise seg at årsaken sannsynligvis er psykologisk, kunne nok terapi være en ide. Dette avhenger selvfølgelig av at han ser på dette som et stort nok problem.... Når dere først har sex, har han lyst da? Eller skjer det under et visst "press"? Å ønske sex ca annenhver uke er ikke nødvendigvis svært sjeldent.... Lykke til! Signerer denne, selv om sex annenhver uke er for sjeldent for mitt vedkommende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå