Gjest Sissi Skrevet 8. mai 2003 #21 Skrevet 8. mai 2003 Jeg syns ikke det er feigt, og jeg skjønner godt at man skriver som gjest til tider. Det er flere grunner til at jeg mener det: - Det handler litt om hvordan jeg opplever KG som forum. Det virker på meg som om mange her inne syns det er veldig viktig å bli kjent, å være "venner". Ikke noe galt i det, men for meg kan det bli litt kvelende, og for "nutte-puttete". Da kan det faktisk være vanskelig å plutselig komme med problemer/særheter etc. som ikke passer inn i "kosestilen". Eller man har et nick og en "rolle" med det nikket som morsom/kverulerende ol, og da risikerer man jo å få svar som passer til rollen, og ikke til det man spør om - Joda, vi er anonyme på internett. Samtidig skaper vi oss et bilde av hvordan andre her inne er, basert på det de skriver. Den er slik, og den er sånn. For mye informasjon kan gjøre det lettere å bli gjenkjent, og jeg må inrømme en viss forundring over hvor åpne en del er om detaljer fra sine liv. - Jeg syns det er befriende å kunne være gjest, fordi da kan jeg "bryte" med det bildet andre evt. må ha dannet seg av personen bak det nicket jeg bruker. Dette er ikke irl - ergo så blir ingen kjent med hele meg, uavhengig av hvor mange detaljer jeg legger ut. Jeg syns forøvrig at enhver får gjøre som de syns er best!
*Lavendel* Skrevet 10. mai 2003 #22 Skrevet 10. mai 2003 Hvorfor er det feig å logge seg på som gjest?? Jeg har STOR forståelse for at noen logger seg på som Gjest avogtil. Jeg kan godt skrive om det meste her, men noen ganger er det ikke sikkert jeg vil at alle skal vite at det var meg. En av fordelen med internett og slike forum er jo nettopp det at man kan være anonym og dersom jeg skulle beskrive mitt liv helt nøyaktig her inne ville jo alle som kjenner meg finne ut at det var meg.... Det vil jeg ikke, siden jeg ikke liker at folk vet alt om meg. Dessuten, er jeg ikke en person som er åpen ovenfor andre, det betyr at jeg holder det som er "mitt" veldig tett inntil brystet....
Rapitap Skrevet 10. mai 2003 Forfatter #23 Skrevet 10. mai 2003 Hmm..ok, av fra disse flotte svarene deres så har jeg nå fått en litt mer 'romslig' mening om temaet. Ok, jeg ser nå at det var muligens litt for påstående og fordomsfult. Beklager! Men også takk for at det er lov å forandre mening - SÅNN ! :yy:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå