Gjest forbannet frue Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Jeg skal være forlover i min brors bryllup snart. Da vi ble spurt om det passet svarte jeg at vi kom, og det passet supert (det gjorde det). Nå nærmer bryllupet seg, og så sier mannen min at han ikke skal være med for han skal på fisketur Dermed må jeg, som ikke er noe glad i å kjøre bil, kjøre 70 mil med to unger i baksete på vinterføre, og dra alene med de samme to ungene på 3 og 4 år i bryllupet til min bror, og være forlover. Han forstår ikke problemet, og begrunner avgjørelsen med at vi ikke omgås dem ellers likevel.... Drittsekk, jeg kjenner jeg blir kokforbanna bare jeg tenker på det. Er dette normalt, eller? Jeg kjenner det kooooooker!!!!!!!!!!
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Ja, dette må jeg si var en idiotisk handling av en mann. Når det er sagt - så kan jeg også tilføye at dette hadde min x-mann og gladelig gjort. Jeg bet i meg gang på gang............helt til det var bare helt over for min del. Null følelser for mannen igjen og ingen vei tilbake. Det blir ikke mye team-følelse av slike handlinger. Og du greier det nok helt fint ......men tenk over hva det betyr på sikt for din del og hvor mye du skal finne deg i og hvor mye "det er greit". Lykke til!
Gjest lissi32 Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Jeg skal være forlover i min brors bryllup snart. Da vi ble spurt om det passet svarte jeg at vi kom, og det passet supert (det gjorde det). Nå nærmer bryllupet seg, og så sier mannen min at han ikke skal være med for han skal på fisketur Dermed må jeg, som ikke er noe glad i å kjøre bil, kjøre 70 mil med to unger i baksete på vinterføre, og dra alene med de samme to ungene på 3 og 4 år i bryllupet til min bror, og være forlover. Han forstår ikke problemet, og begrunner avgjørelsen med at vi ikke omgås dem ellers likevel.... Drittsekk, jeg kjenner jeg blir kokforbanna bare jeg tenker på det. Er dette normalt, eller? Jeg kjenner det kooooooker!!!!!!!!!! Fisketur var god unnskyldning. Bestill flybilletter og gi han regninga.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Nei, bulk heller bilen litt. Så ber du ham komme og hente deg og ungene.
DDuck Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Jeg vet ikke hva jeg ville gjort... kjenner det koker i meg også bare med det du beskriver Nei det må du ike finne deg i!! Haan vet så utrolig godt at dere skal i bryllup den helgen og når det er til sin svigerbror burde han vel tenke litt bedre... ALDRI om min mann hadde sluppet helskinnet å si noe så idiotisk engang!!
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Familieplikter går foran fisketurer. Og brors/svogers bryllup er defintivt en familieplikt. Sånn er det bare. Noe sånt ville heldigvis aldri min mann finne på. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort. Det vitner om en "gi faen"-mentalitet som kanskje også speiles på andre områder i livet? Kanskje ikke akkurat skilsmissegrunn i seg selv dette, men jeg nekter å tro at slike holdninger og verdier ikke påvirker livet og forholdet på andre områder. Et bryllup er jo faktisk en stor greie.
Gjest Gjest_Kenneth_* Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 Skjønner godt at han ikke gidder å kjøre 70 mil for å delta i et kjedelig bryllup. Men ungene bør få slippe bilturen. De kan vel være hjemme hos far, så får han droppe fisketuren.
~umulia~ Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 Når man er invitert i et bryllup og det attpåtil er til noen i nær familie til deg selv eller ektefellen, så stiller man opp. Sånn er det bare. Fisketur er ingen akseptabel unskyldning for ikke å komme. Heller ikke at dere ikke omgås til vanlig. Hvis det er 70 mil mellom der du og broren din bor er det jo ikke så rart at dere ikke omgås så ofte. Hadde dette vært min mann ville jeg krevd at han ble med. Blir vanskelig for deg som forlover og skulle holde kontroll på to små barn i tillegg til oppgavene som forlover. Dessuten hvis din bror har valgt deg til forlover må dere da være ganske nære?
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 Familieplikter går foran fisketurer. Og brors/svogers bryllup er defintivt en familieplikt. Sånn er det bare. Noe sånt ville heldigvis aldri min mann finne på. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort. Det vitner om en "gi faen"-mentalitet som kanskje også speiles på andre områder i livet? Kanskje ikke akkurat skilsmissegrunn i seg selv dette, men jeg nekter å tro at slike holdninger og verdier ikke påvirker livet og forholdet på andre områder. Et bryllup er jo faktisk en stor greie. Min erfaring er at slike handlinger ikke nødvendigvis er "Gi faen"-holdning. Men rett og slett ett stort ego og liten evne til å se andre enn seg selv i gitte situasjoner. Det handler ikke om å være to og/eller team - det handler om hva en selv ønsker. Men ikke nødvendigvis på pur faenskap.
Gjest Gjest_Bygdedyret_* Skrevet 28. mars 2008 #10 Skrevet 28. mars 2008 Men ungene bør få slippe bilturen. De kan vel være hjemme hos far, så får han droppe fisketuren. Denne støtter jeg fullt og helt! La ungene bli igjen hjemme, og kos deg i bryllupet. Ta fly og lei bil og la mannen betale regningen. Jeg tenker han blir med i neste bryllup.
(¯`*Fanny*´¯) Skrevet 28. mars 2008 #11 Skrevet 28. mars 2008 Bryllup til din bror er bare slikt man har å stille opp i, uansett hvor lite lyst man måtte ha, og å komme med en begrunnelse om at han skal på fisketur som forklaring på hvorfor han ikke vil, den holder bare ikke.
DDuck Skrevet 28. mars 2008 #12 Skrevet 28. mars 2008 (endret) Skjønner godt at han ikke gidder å kjøre 70 mil for å delta i et kjedelig bryllup. Men ungene bør få slippe bilturen. De kan vel være hjemme hos far, så får han droppe fisketuren. Det syns jeg blir drøyt... greit at far burde "straffes" , men hvis barna er invitert kan ikke mor sette dem igjen hjemme bare for at far ikke skal få dra på fisketur... Det er jo trossalt barnas onkel som skal gifte seg og bryllup er morsomt for både store og små så eg synes absolutt at barna må få være med... Det finnes andre måter å straffe dumme fedre på.... Endret 28. mars 2008 av dinedama
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2008 #13 Skrevet 28. mars 2008 Det er ikke alle som elsker å gå i bryllup, jeg er selv en av dem. Men bryllup i så nær familie er en ting man "må" være i. Hva slags holdning vitner det om, hvis han heller drar på fisketur - hva skal du si til familien din når de spør hvorfor du kommer alene? (Hadde min søster kommet alene i mitt bryllup, og sagt at mannen var på fisketur, ville jeg raskt konkludert med at de hadde kranglet noe voldsomt eller noe, i allefall så ville jeg trodd det lå noe alvorlig under siden han hadde slått seg så vrang...)
Gjest longlegs Skrevet 28. mars 2008 #14 Skrevet 28. mars 2008 sier bare ETT ord: allmenarebastards! nå skal jeg opprette brukernavn her
Wildy Skrevet 28. mars 2008 #15 Skrevet 28. mars 2008 Ved bryllup i så nær familie synes jeg det er plikt å stille også for mannen, uansett hvor kjedelig han synes bryllup er og hvor lite dere omgås! Ta fly, og la mannen få regninga!
Alice Ayres Skrevet 28. mars 2008 #16 Skrevet 28. mars 2008 Ved bryllup i så nær familie synes jeg det er plikt å stille også for mannen, uansett hvor kjedelig han synes bryllup er og hvor lite dere omgås! Ta fly, og la mannen få regninga! I og med at de er gift, er vel regninga felles... Når man er invitert i et bryllup og det attpåtil er til noen i nær familie til deg selv eller ektefellen, så stiller man opp. Sånn er det bare. Fisketur er ingen akseptabel unskyldning for ikke å komme. Heller ikke at dere ikke omgås til vanlig. Hvis det er 70 mil mellom der du og broren din bor er det jo ikke så rart at dere ikke omgås så ofte. Hadde dette vært min mann ville jeg krevd at han ble med. Blir vanskelig for deg som forlover og skulle holde kontroll på to små barn i tillegg til oppgavene som forlover. Dessuten hvis din bror har valgt deg til forlover må dere da være ganske nære? Helt enig.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2008 #17 Skrevet 28. mars 2008 Kan han ikek ta med ungene på den fisketuren da? Er vel ikke haifiske han skal på?
Alice Ayres Skrevet 28. mars 2008 #18 Skrevet 28. mars 2008 Kan han ikek ta med ungene på den fisketuren da? Er vel ikke haifiske han skal på? Morsomt... men jeg synes det er feil, feil, feil at han i det hele tatt skal på fisketur. Dette er et bryllup i den innerste familie, og det går man bare i. Så enkelt og greit er det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå