Gjest trenger hjelp Skrevet 7. mai 2003 #1 Skrevet 7. mai 2003 Jeg er trøtt,gidder ingenting. Går hjemme med et barn på 1 år,men gjør mest bare det nødvendige. Har ikke noe særligt med penger. Hvordan skal jeg klare å komme meg oppå igjen? Holder meg bare hjemme om dagene,er redd det går ut over barnet. hilsen deprimert :cry:
Rapitap Skrevet 7. mai 2003 #2 Skrevet 7. mai 2003 Hmm.....har du prøvd lykkepillen? Vet det kan høres skremmende ut, men jeg tror at det hjelper for noen! Ellers, prøv eller TVING deg ut i frisk luft. :D Gode ønsker og tanker til deg!
Gjest dorian Skrevet 7. mai 2003 #3 Skrevet 7. mai 2003 Lykkepiller er vel kanskje litt tidlig å teste med Men å komme deg ut i frisk luft/få mosjon er viktig! Dette genererer overskudd i seg selv, og du får lyst til å gjøre mer. Nå er det jo snart sommer og greier, da blir det litt mer lystbetont å ta seg en tur ut også Ta med deg småtten på piknik, for eksempel. Eller bare en tur i skogen, bruk bæremeis. Klem! dorian
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2003 #4 Skrevet 7. mai 2003 Å bare begynne på lykkepiller og tro at resten løser seg selv er ikke noen god løsning. Skal du gå på lykkepillen bør du i såfall også gå til en psykolog. Men det Dorian sier er jo noen fine tips. Det viktigste er vel egentlig det å komme over dørstokken, slikke litt lys og varme og få litt andre synsvinkler enn de fire veggene hjemme. Jeg vet hvordan det er, selv om jeg ikke har barn selv. Jeg har nå vært "hjemmeværende" ganske lenge, og jeg har slitt med endel depressjoner og dermed fått litt angst for å komme meg ut også. Men enkelte dager når jeg har klart å "tenke klart" har jeg gått meg en liten tur, og satt meg på brygga og og sitti der en stund, og det har hjulpet meg masse..Det er så lite som skal til. Men uansett så tror jeg noe av det viktigste er at du/dere kommer dere litt ut.. Håper du finner ut av dette, og vil føle deg bedre etterhvert. Om du føler at du ikke ser "lyset i tunnelen" syns jeg du bør kontakte en lege som kan hjelpe deg. Det er jo hverken sunt for deg eller barnet å gå sånn i lengden. Klem til deg!
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2003 #5 Skrevet 7. mai 2003 Vet veldig godt hvordan du har det! Hvis du føler at du ikke vet hvordan du skal komme deg ut av det, og det varer over en lengre periode, ville jeg kontaktet lege hvis jeg var deg. Han vil først sjekke om det er noen fysiske årsaker til at du føler deg slik, og eventuelt henvise deg til psykolog. I mellomtiden vet jeg at det hjelper å holde seg opptatt, finne på ting, selv om du egentlig ikke orker. Hvis du bare sitter inne og stirrer i veggen blir det bare verre i lengden (selv om det kjennes ut som om du ikke orker noe annet akkurat nå, men prøv å tving deg selv til det likevel). Vet at jeg alltid føler meg bedre når jeg har mye å bedrive tiden med...slipper liksom å tenke så mye da... Og som de andre sier, få så mye frisk luft som mulig, og prøv å få litt mosjon, det er bevist at trening hjelper mot depresjon! Men om dette har vart en stund ville jeg tatt meg en tur innom legen hvis jeg var deg! Håper det ordner seg for deg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå