Gjest lissi32 Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Min samboer vet jeg sitter her. Han ser det jo hver ettermiddag. Jeg er også alltid innlogget så han kan når som helst gå inn å lese her. Jeg sletter alltid mine private meldinger. Jeg har flere ganger latt han lese en og annen tråd her inne, med svarene fra dere. I håp om å nå inn eller løse et problem med at man kan se andre sine sider av saken også. Han syns ikke det er kult at jeg utleverer livet vårt her: Da spør jeg om han foretrekker at jeg skal snakke med familien og vennene mine om problemene våre, da ble det stilt. Her er vi tross alt anonym. Vet din partner at du sitter her? Hva syns han om det? Lar du han lese trådene dine?
Gjest Chili Pepper Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Han vet at jeg er på noen fora, men han vet ikke så mye om det og bare ler av at jeg gidder. Jeg utleverer minst mulig om oss, og ihvertfall ikke problemer vi måtte ha - at man er anonym her, er en sannhet med mdodifikasjoner.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 (endret) Partneren min vet at jeg er her inne, kjenner nicket mitt og jeg har automatisk pålogging. I prinsippet kan han altså lese alt jeg skriver, men det har han ingen interesse av. Han mener at dette skal være mitt sted, uten han. På den andre siden har han heller ingen grunn til å snoke ettersom jeg ikke utleverer han slik en del andre gjør med sin partner og familie. Jeg mener at en får utlevere så mye en vil om seg selv, men det er ikke greit å utlevere andre. Endret 28. mars 2008 av Dalwhinnie
Amalie_85 Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 jada han vet jeg er her inne. Men han er ikke så intressert i hva jeg skriver så lenge jeg holder det anonymt. Men jeg viser han jo ofte tråder som jeg syns er morsome eller jeg blir oppgitt av. Han syns det er helt greit at jeg har ett sted å sutre fra meg hvis jeg trenger det enn at jeg skal gå å holde det inne!
Gjest Elfrida Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Min partner vet også at jeg er her og hva nicket mitt er. For ham er KG hovedsaklig en fin kilde til underholdning når jeg innimellom leser høyt fra hysteriske innlegg på f.eks. bryllupsforumet...
Suzy Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Jeg har sagt til kjæresten at jeg er her og har vist ham noen diskusjoner også, men har ikke sagt hvilket nick jeg har.
Arkana Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 Ja, mannen min har alltid visst at jeg er her og hvilket nick jeg har. Jeg kan godt la ham lese innlegg, eller lese dem høyt for ham hvis det er noe som er morsomt, interessant e.l. Jeg tviler på at han tenker noe spesielt over at jeg er her, men jeg utleverer heller ikke spesielt personlige ting og hvis jeg skriver noe personlig er det stort sett bare om meg selv, og ikke ham eller andre da jeg ikke synes man skal utlevere utenforstående som ikke får ha et ord med i saken.
Gjest lissi32 Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 Om man ikke kan utlevere andre her inne har man jo nesten ingen grunn til å være her... De fleste har jo en del utfordringer i livet og folk må jo få kunne lufte det her, anonym og alt. Jeg har vært i et forum før hvor alle hadde ordentlige bilder av hverandre. Også et sjekkested. Der skrev alt mulig rart om forhold og sexvaner, helt vilt egentlig. Det ble litt ubehagelig.
Gjest Helen Parr Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 Partneren min vet at jeg er her inne, kjenner nicket mitt og jeg har automatisk pålogging. I prinsippet kan han altså lese alt jeg skriver, men det har han ingen interesse av. Han mener at dette skal være mitt sted, uten han. På den andre siden har han heller ingen grunn til å snoke ettersom jeg ikke utleverer han slik en del andre gjør med sin partner og familie. Jeg mener at en får utlevere så mye en vil om seg selv, men det er ikke greit å utlevere andre. Dette oppsummerte vel i stor grad hvordan vi også har det. Ved en anledning da jeg ondsinnet hadde hengt ham ut som ostepyse i en av dagbøkene (naughty girl) og han ved en tilfeldigvis så det, (siden sto oppe) fant han det nødvendig å misbruke nicket mitt for å tilbakevise påstandene. Ellers tror jeg han hadde steilet dersom jeg hadde diskutert vårt samliv og eventuelle problemer. Det samme hadde jeg gjort dersom han hadde gjort det på det forumet han bruker. Jeg skriver med tanke på at jeg kan bli gjenkjent. Å utlevere familie og partner er helt uaktuelt.
Carebear1 Skrevet 28. mars 2008 #10 Skrevet 28. mars 2008 For ham er KG hovedsaklig en fin kilde til underholdning når jeg innimellom leser høyt fra hysteriske innlegg på f.eks. bryllupsforumet... samme her!
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2008 #11 Skrevet 28. mars 2008 Min kjæreste vet at jeg er mye her inne, fordi jeg også har lest opp mange tråder, og har tatt opp en del av disse problemstillingene i vårt eget forhold. Dessverre gikk han inn her og leste i en periode vi hadde problemer, noe som laget stor baluba da han fant ut enkelte meninger jeg hadde om han som ikke var for hans øyne da...
Gjest Dalwhinnie Skrevet 28. mars 2008 #12 Skrevet 28. mars 2008 Om man ikke kan utlevere andre her inne har man jo nesten ingen grunn til å være her... De fleste har jo en del utfordringer i livet og folk må jo få kunne lufte det her, anonym og alt. Jeg synes det er skremmende å lese at du tror du er så anonym med tanke på alt det du faktisk legger ut, både om deg selv og andre.
Gjest lissi32 Skrevet 28. mars 2008 #13 Skrevet 28. mars 2008 Min kjæreste vet at jeg er mye her inne, fordi jeg også har lest opp mange tråder, og har tatt opp en del av disse problemstillingene i vårt eget forhold. Dessverre gikk han inn her og leste i en periode vi hadde problemer, noe som laget stor baluba da han fant ut enkelte meninger jeg hadde om han som ikke var for hans øyne da... Hvordan fant han ut av det når du er uten nick? Eller hadde du nick da, og klok av skade? Ingenting jeg skriver her ville sjokkert samboeren. Jeg er ganske frittalende og det jeg skriver her har han også hørt;)
Brunhilde Skrevet 28. mars 2008 #14 Skrevet 28. mars 2008 Om man ikke kan utlevere andre her inne har man jo nesten ingen grunn til å være her... De fleste har jo en del utfordringer i livet og folk må jo få kunne lufte det her, anonym og alt. Jeg har vært i et forum før hvor alle hadde ordentlige bilder av hverandre. Også et sjekkested. Der skrev alt mulig rart om forhold og sexvaner, helt vilt egentlig. Det ble litt ubehagelig. Etter nicket ditt så er du 32 år gammel? Da syns jeg du er gammel nok til å vite at det sjelden kommer noe godt ut av å utlevere andre, verken kjæreste eller venner, på nett eller i virkeligheten. Hvis du har så store problemer med partneren din, så er kanskje familierådgivning et bedre alternativ enn KG? Jeg har ikke partner akkurat nå, men nei, KG er mitt fristed og den eneste som vet at jeg skriver her er barnet mitt. H*n har lite interesse av det, men det hender jeg leser opp innlegg som morer eller provoserer meg og at jeg får en reaksjon på det.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2008 #15 Skrevet 28. mars 2008 Han kjente meg igjen med tanke på de problemstillingene vi hadde i forholdet, som ble beskrevet i teksten. Jeg hadde aldri tenkt på at han faktisk kom til å gå inn her og lese hvor frustrert jeg var over forholdet liksom...
Gjest Helen Parr Skrevet 28. mars 2008 #16 Skrevet 28. mars 2008 Ingenting jeg skriver her ville sjokkert samboeren. Jeg er ganske frittalende og det jeg skriver her har han også hørt;) Men synes han tanken på at alle vi på kg vet såpass mye om han etterhvert, er grei? Jeg hadde blitt rasende dersom mannen min hadde lagt ut så mye sensitiv informasjon om meg på nettet. Helt anonym er man ikke, når man skriver under nick, såfremt man ikke er veldig gjerrig på den informasjonen man legger ut.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2008 #17 Skrevet 28. mars 2008 Men Lissi, apropos problemer... Du skrev en tråd her en plass om at typen skal starte firma og du er så frustrert. Samtidig er det ikke bare å slå opp heller... Jeg har tenkt mye på dette i forhold til min eks. Han var av samme typen, som gjorde det han hadde bestemt seg for, selv om vi har snakket tusen ganger om det samme. Det gikk liksom ikke an for han å høre på meg, og jeg var såååå frustrert at du aner ikke. Jeg slo opp nærmest i sinne, og nå går vi her begge to og har savnet hverandre i fler år. Men det er ikke bare å starte på igjen ett slikt forhold. angrer meg for at jeg ikke bare engasjerte meg i egne ting, og lot han holde på med sitt...
Gjest lissi32 Skrevet 28. mars 2008 #18 Skrevet 28. mars 2008 Men synes han tanken på at alle vi på kg vet såpass mye om han etterhvert, er grei? Jeg hadde blitt rasende dersom mannen min hadde lagt ut så mye sensitiv informasjon om meg på nettet. Helt anonym er man ikke, når man skriver under nick, såfremt man ikke er veldig gjerrig på den informasjonen man legger ut. Det er ikke et menneske her inne som VET hvem samboeren min er, er det vel? Jeg og han faktisk er ganske avslappa på at jeg bruker KG i en tid jeg føler behov for å få ut litt frustrasjon. Er jo ingen som kan gå til han å si: hører dere har sex bare en gang pr uke. Hører du skal starte firma. Dette er jo uansett ikke interessant for andre mennesker.
Ce'Nedra Skrevet 28. mars 2008 #19 Skrevet 28. mars 2008 Han vet at jeg er her, ja. Men jeg skriver sjelden om oss, annet enn at jeg kommer med eksempler fra samlivet vårt. Han har aldri spurt hva jeg skriver om, så jeg tror egentlig ikke han bryr seg. Innimellom leser jeg herfra når det har med interiørtips og lignende å gjøre. Tror ikke noen vet hvem jeg er uansett.
Gjest lissi32 Skrevet 28. mars 2008 #20 Skrevet 28. mars 2008 Men Lissi, apropos problemer... Du skrev en tråd her en plass om at typen skal starte firma og du er så frustrert. Samtidig er det ikke bare å slå opp heller... Jeg har tenkt mye på dette i forhold til min eks. Han var av samme typen, som gjorde det han hadde bestemt seg for, selv om vi har snakket tusen ganger om det samme. Det gikk liksom ikke an for han å høre på meg, og jeg var såååå frustrert at du aner ikke. Jeg slo opp nærmest i sinne, og nå går vi her begge to og har savnet hverandre i fler år. Men det er ikke bare å starte på igjen ett slikt forhold. angrer meg for at jeg ikke bare engasjerte meg i egne ting, og lot han holde på med sitt... Huff... Det høres ikke bra ut. Det er akkurat dette vi sliter med. Vi elsker hverandre, inderlig. Jeg føler jeg ikke kan leve sånn, men jeg har bestemt meg. Vi får litt hjelp nå, kanskje det vil gjøre ting bedre. Jeg skal engasjere meg i mitt eget liv utover sommeren nå og la han få dette ut av verden. Kanskje det er dette som skal til for at han finner roen? Jeg vet han må ha dette ut av systemet. Han prøver og ønsker faktisk å sette meg først, tror bare han ikke vet helt hvordan han skal få det til. Han trenger å øve seg, han har bare hatt seg selv å ta hensyn til i alle år. Om jeg ikke skulle få snakket åpent her inne ser jeg ikke poenget for meg å være her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå