Gå til innhold

Snadder til kjæresten

Anbefalte innlegg

Gjest InLooove
Skrevet

Kjæresten min kommer på besøk i kveld, har ikke sett han på to måneder! Han er i militæret.. Vi har bare vært sammen i 3 måneder. Gleder meg!! :rødme:

Han skal komme til leiligheten min i keld. Han har lovt å spise middag med mamman sin før han kommer så han kommer ikke til å være sulten, men vil gi han noe godt å spise da. Før vi :sengekos::fnise:

Har dere noen forslag? Jeg er ganske blakk, så må vel være noe jeg har, eller noe som er billig.

Dette har jeg:

kneip, pitabrød, wok grønnsaker, kjøttpølse, ost, druer, melkesjokolade, sjokoladesaus og øl, cider og cola.. Hehe.. Ikke det helt store utvalget nei..

Går det ann å ordne noe godt av dette?

Eller må jeg ta en tur på butikken? Tror jeg har ca 40 kr i lommeboka og på kortet tilsammen.. :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har egen leilighet men ikke mer enn 40 kroner i "formue"? det høres veldig merkelig ut.

Siden han har spist middag ville jeg bakt kake eller servert iskremdessert.

Gjest InLooove
Skrevet
Du har egen leilighet men ikke mer enn 40 kroner i "formue"? det høres veldig merkelig ut.

Siden han har spist middag ville jeg bakt kake eller servert iskremdessert.

På slutten av måneden er vel ikke det så rart?

Penger kommer inn den første, så går de ut til husleie, strøm, mat og litt festing. Også har jeg kjøpt meg et nytt skjørt til ære for kjæresten.. :)

Takk for forslaget, men han er ikke så gla i is og jeg kan ikke bake, hehe..

Skrevet

Da ville jeg lært meg å bake i dag.

Skrevet (endret)

Det er ikke vanlig å være så bunnskrapt. Hva gjør du hvis du blir syk og trenger lege eller medisiner, eller får en uventet utgift?

"Litt festing"?

Lær deg å bake.

Endret av Geertruida
Skrevet

Hvis han allerede har spist middag og dere ikke har sett hverandre på 2 mnd. tipper jeg :humpe: er snadder nok.

Etter at dere er ferdig kan dere jo dele en øl.

Skrevet
Takk for forslaget, men han er ikke så gla i is og jeg kan ikke bake, hehe..

Alle klarer vel å lage kaker man bare skal putte i vann/egg, sånne "ferdig kaker". Lag f.eks. en toro brownies (tror bare du trenger egg) og kjøp en melk til kaken ;)

Lykke til da :)

Skrevet
Kjæresten min kommer på besøk i kveld, har ikke sett han på to måneder! Han er i militæret.. Vi har bare vært sammen i 3 måneder. Gleder meg!! :rødme:

Han skal komme til leiligheten min i keld. Han har lovt å spise middag med mamman sin før han kommer så han kommer ikke til å være sulten, men vil gi han noe godt å spise da. Før vi :sengekos::fnise:

Har dere noen forslag? Jeg er ganske blakk, så må vel være noe jeg har, eller noe som er billig.

Dette har jeg:

kneip, pitabrød, wok grønnsaker, kjøttpølse, ost, druer, melkesjokolade, sjokoladesaus og øl, cider og cola.. Hehe.. Ikke det helt store utvalget nei..

Går det ann å ordne noe godt av dette?

Eller må jeg ta en tur på butikken? Tror jeg har ca 40 kr i lommeboka og på kortet tilsammen.. :gjeiper:

Tror jeg hadde droppet kneipen og kjøttpølsa! :fnise:

Kan du ikke eventuelt kjøpe en pakke salte kjeks som du kan servere ost og druer til? Det er jo god snacks til øl og cider, kanskje? Spørs vel litt hva slags ost du har da, litt kjedelig med vanlig gulost kanskje...

Ellers hadde jeg gjort som en annen her foreslo, lagd ToroBrownies. Men da trenger du vel egg og smør også.

Og - det er fullt mulig og kun ha igjen 40 kr på brukskonto selv om man bor i egen leilighet. Det kan jo også tenkes at man har en oppspart reserve ved krisetilfeller et annet sted...?

Skrevet

Ikke så veldig mye du kan lage av det du har:

- skjær ost og pitabrød i firkanter, del druene og tre på tannpirkere som snacks

- lag minipizza av pitabrødene med ketshup, pølse og ost på toppen

- del druene server med krem med sjokoladesaus (da må du kjøpe fløte)

- lag mokka-kaffe hvis du har kaffe: bland sjokoladesaus i kaffen, bør helst serveres med krem eller melk

- kjøp frukter du liker og lag fruktsalat

Skrevet

Smelt sjokoladen og dypp druer oppi som fundue (bare litt mer tyktflytende). Du kan også kjøpe en banan og et eple til å kutte i terninger til å dyppe i.. Friskt med sjokolade og godt!

Skrevet
Det er ikke vanlig å være så bunnskrapt. Hva gjør du hvis du blir syk og trenger lege eller medisiner, eller får en uventet utgift?

"Litt festing"?

Lær deg å bake.

Jeg bare elsker sånne positive mennesker som deg :kaffe:

Gjest nextlife
Skrevet

Han er vel mett etter middagen hos mammaen, ta med sjokoladesausen på soverommet,- og gi han deg med sjokoladesaus til dessert :gjeiper:

Skrevet

Kle deg naken og sett frem ølen.

Evt finn frem sjokladesausen dersom han har lyst på noe søtt.

problemet løst :sjarmor:

Skrevet

Hve med å wokke litt av grønnsakene og kjøttpølsa i små biter, varme opp pita-brødet og server dette wokede inni med ost på, eventuelt putt det litt i ovnen så osten smelter.. selvfølgelig må du krydre litt til smak.

Spis sjokolade som kos.

Men må bare si at jeg reagerer på den personen som tydeligvis ikke forstår at man kan være bunnskrapt i slutten av måneden.

Jeg eier min egen leilighet, men det betyr ikke at jeg har en stor formue til daglig bruk. Det betyr kun at jeg ikke ville sløse bort min arv fra Bestefar til å leie eller tull. Det betyr heller ikke at jeg kan hakke av litt av vinduskarmen og ta med i butikken for å kjøpe mat eller lignende.

Noen ganger i slutten av måneden har jeg faktisk ikke råd til å bli syk, hva gjør man da.. vel, ikke så mye, ber til eventuelle makter man tror på og venter på neste lønning, forhåpentligvis stiller familien opp om det er krisesituasjon. Sannheten er at noen ganger går det bare ikke rundt og jeg hverken fester eller kjøper mye klær eller andre ting.

Om man alltid er blakk kan det kanskje være en ide å omprioritere noen måneder for å få et lite sikkerhetslager, men uansett synes jeg ikke noen har rett til å dømme andre for deres økonomiske situasjon eller prioritering av penger når dette faktisk ikke ble spurt om av trådstarter.

Skrevet
Jeg eier min egen leilighet, men det betyr ikke at jeg har en stor formue til daglig bruk.

...

Det betyr heller ikke at jeg kan hakke av litt av vinduskarmen og ta med i butikken for å kjøpe mat eller lignende.

:ler: Det skal jeg si hvis noen klager over at jeg er blakk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...