Gjest milkyway Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Først og fremst; Kan noen fortelle meg navnet på de forskjellige delene på armene så jeg kan gjøre meg forstått? Ble usikker på om underarmen var den delen mellom hånda og albuen, eller om det er undersiden av armen? Nåvel! Det var her snakk om undersiden av overarmen. Du vet, den plassen som enkelte klager over og sier "jeg har bestemorarmer!" "Se som de flabber!" mine er heldigvis ikke der, men jeg vil nå trene den delen også. Men hvordan er det nå igjen? Manualene bakover? Eller ut til sider? Dere må si hva som blir trent med hvilke av disse øvelsene, fortell fortell! :-D
Lilith Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 (endret) Du er ute etter øvelser for å trene triceps Jeg gjorde et raskt søk, og kom over feks denne siden. Dips (nederst på siden) er enkelt og greit, synes jeg. Lykke til! Endret 28. mars 2008 av Lilith
Suzy Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Du er søt du Milkyway Overarmen er armen over albueleddet (innside og utside) underarmen er armen under albueleddet (innside og utside). Du tenker på triceps, når du snakker om baksiden av overarmen og den kan du f.eks trene ved å ta en manual i hånda, trekke armen rett opp over skulderen, sørge for å holde albueleddet ved øret og ikke bevege overarmen, og "slippe" underarmen ned bak nakken og løfte opp igjen. Du kjenner det når du treffer - viktig å ha rett rygg og å holde overarmen i ro.
Gjest milkyway Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Du er ute etter øvelser for å trene triceps Jeg gjorde et raskt søk, og kom over feks denne siden. Dips (nederst på siden) er enkelt og greit, synes jeg. Lykke til! Den var lur! Den første! Bortsett fra frykten for å miste hele manualen i hue! men jeg skal gjøre den etterpå for det om Er ikke pushups også bra for triceps? Mente å lese om det, og jeg begynner å klare å ta dem nå! :-D Du er søt du Milkyway Overarmen er armen over albueleddet (innside og utside) underarmen er armen under albueleddet (innside og utside). Du tenker på triceps, når du snakker om baksiden av overarmen og den kan du f.eks trene ved å ta en manual i hånda, trekke armen rett opp over skulderen, sørge for å holde albueleddet ved øret og ikke bevege overarmen, og "slippe" underarmen ned bak nakken og løfte opp igjen. Du kjenner det når du treffer - viktig å ha rett rygg og å holde overarmen i ro. Takk for oppklarende og vakre ord :-D Ja, den rette ryggen er viktig, var ikke så flink til det i starten, for jeg eide ikke balanse, men nå har jeg den!
Suzy Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Takk for oppklarende og vakre ord :-D Ja, den rette ryggen er viktig, var ikke så flink til det i starten, for jeg eide ikke balanse, men nå har jeg den! He, he, bare trivelig Dips (nederste øvelse på den siden Lillith lenket til) er forresten kjempeeffektivt - og push ups hjelper på bryst og overarmer ja.
Gjest milkyway Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Den så også grei ut, men jeg har ikke noen benk, eller så korte møbler da også et forfengelighets-spørsmål; Blir mine pupper mindre av trening av bryst?
Suzy Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 også et forfengelighets-spørsmål; Blir mine pupper mindre av trening av bryst? Niks - heller tvert om - de blir holdt oppe bedre og når brystmuskelen (som ligger bak puppene) blir større, så dytter det jo puppene lenger ut
Lilith Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 Du kan trene dips på et trappetrinn også, eller egentlig på hva som helst som får deg ørlite opp fra bakken.
Lilith Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 Niks - heller tvert om - de blir holdt oppe bedre og når brystmuskelen (som ligger bak puppene) blir større, så dytter det jo puppene lenger ut genialt!
Gjest milkyway Skrevet 28. mars 2008 #11 Skrevet 28. mars 2008 Niks - heller tvert om - de blir holdt oppe bedre og når brystmuskelen (som ligger bak puppene) blir større, så dytter det jo puppene lenger ut Da burde de jaggu begynne snart, da! :-D Men så fint, jeg trodde alltid de ble trent vekk! Da er jeg sikkert i en kjip plass i syklusen, siden de føles mindre ut. Du kan trene dips på et trappetrinn også, eller egentlig på hva som helst som får deg ørlite opp fra bakken. Føler meg som en ekte treningstulling nå! "Jeg har jo muskler da, men hjernen min funker ikke!" (Nei ikke vanlige folk som trener, men store og dumme folk a'la van damme og Kronk i et kongerike for en lama )
*Enigma* Skrevet 28. mars 2008 #12 Skrevet 28. mars 2008 Er ikke pushups også bra for triceps? Mente å lese om det, og jeg begynner å klare å ta dem nå! :-D Det kommer helt an på hvordan du tar armhevingen. Hvis du tar armhev med veldig smalt grep så tar den også mer på tricepsen. Armhevinger er jo også genialt i forhold til at du uansett også tar litt på brystmusklene og bicepsen.
Lilith Skrevet 28. mars 2008 #13 Skrevet 28. mars 2008 Føler meg som en ekte treningstulling nå! "Jeg har jo muskler da, men hjernen min funker ikke!" (Nei ikke vanlige folk som trener, men store og dumme folk a'la van damme og Kronk i et kongerike for en lama ) Kronk er jo konge, da!
Kitsune Skrevet 28. mars 2008 #14 Skrevet 28. mars 2008 Der har du de fleste triceps-øvelsene, ja. Du kan gjøre dipsene tyngre med å også ha helene på en benk. Og husk at du må la albuene vende mest mulig rett bakover, ikke til siden. Og at håndgrepet er nærmest mulig rumpa. (Vet ikke om det sto der, for jeg var for lat til å lese;)) En annen veldig bra øvelse som virkelig anbefales for "grevinneslengen" som det kalles, er med vektstang. Den skal du holde med håndflatene vendt bakover, BAK RUMPA, og så skyve bakover så mange ganger du bruker. Og husk å utfordre musklene, ikke bare bruk 1 kg vekter, dere!
Gjest milkyway Skrevet 28. mars 2008 #15 Skrevet 28. mars 2008 takk for tips, dere to! Og kronk er sjef ja! :-D Måtte se den igjen i går, selv om jeg har sett den over 50 ganger Nå! Jeg trente og jeg ble MYE fetere i formen! Begynner å trene på morraen igjen ja, som før, for det har blitt kveldstrening i det siste (og natta), men merker formen er så på topp at jeg vurderer å gå ut av huset, hoppende ut av vinduet i 2 etg, for nå er det YEAH!!! Helt stein gal!!
Malibulita Skrevet 28. mars 2008 #16 Skrevet 28. mars 2008 Da burde de jaggu begynne snart, da! :-D Men så fint, jeg trodde alltid de ble trent vekk! Da er jeg sikkert i en kjip plass i syklusen, siden de føles mindre ut. Å trene muskler gjør ikke puppene mindre, men om du trener sånn at du går ned i vekt vil noe forsvinne der også. Se for deg ei på 150 kg med megapupper, hun har jo ikke de lenger når hun har slanket seg ned til 70 kg! Jeg syns det er fint med små pupper på en slank kropp jeg da, så om du mister noen gram der syns jeg likevel det er verdt å trene!
Gjest milkyway Skrevet 28. mars 2008 #17 Skrevet 28. mars 2008 Mjo, men de har gått ned fra 70 c til 70 b siden i fjor, jeg håper jeg ikke nå må ned i a?? :-O
Supraspinatus Skrevet 29. mars 2008 #18 Skrevet 29. mars 2008 Tenkte jeg bare skulle skyte inn med det norske navnet på muskelen. De norske navnene er ofte veldig beskrivende på hvilken bevegelse den gjør. (Slik at man vet hvordan man skal trene). Triceps brachii - Armstrekker/albuestrekker Biceps brachii - Armbøyer/albuebøyer
Ce'Nedra Skrevet 30. mars 2008 #19 Skrevet 30. mars 2008 Smale push-ups er fint ja, at du altså har hendene rett under skuldrene.
Gjest Milip Skrevet 5. april 2008 #20 Skrevet 5. april 2008 Først og fremst; Kan noen fortelle meg navnet på de forskjellige delene på armene så jeg kan gjøre meg forstått? Ble usikker på om underarmen var den delen mellom hånda og albuen, eller om det er undersiden av armen? Nåvel! Det var her snakk om undersiden av overarmen. Du vet, den plassen som enkelte klager over og sier "jeg har bestemorarmer!" "Se som de flabber!" mine er heldigvis ikke der, men jeg vil nå trene den delen også. Men hvordan er det nå igjen? Manualene bakover? Eller ut til sider? Dere må si hva som blir trent med hvilke av disse øvelsene, fortell fortell! :-D Benkpress, dips, triceps nedtrekk, triceps hev, triceps bak skulder ++
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå