Gå til innhold

Hvordan brukere er i virkeligheten

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Tenker dere noen ganger på hvordan brukerne her er i virkeligheten? Jeg er nysgjerrig av natur og lurer ofte på hvem personen er bak nicket.

For å tanoen eksempler så tror jeg Frysepulver er aktiv i Unge høyre, at hun kjederøyker, virker kald, men egentlig er veldig omsorgsfull.

Jeg tor Pax jobber med kunst, er en varm og tolerant person.

Mim er nok en supermamma som både har tid til å tenke selvstendige tanker og følge opp alle barna. Hun er sikkert en som er midtpunktet når venner samles fordi hun kommer med raske og vittige kommentarer.

Jannamor er veldig lidenskapelig, engasjert og morsom, men kanskje slitsom å være mye sammn med.

Wadjet er en ordentlig grepa dame, som jobber med noe konkret, tall for eksempel.

Helen Parr: se Mim.

Tenker dere sånn eller er det bare meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lager meg ikke en virkelighet rundt personen, men jeg er jo litt nysgjerrig.. Jeg sammenligner kanskje skrivemåter og meninger med meg selv, og rangerer dem utifra hvor like vi er, og ut ifra det får jeg en formening om hvordan personen er..

Gjest Helen Parr
Skrevet

Ja, det er klart jeg tenker på hvordan brukere er i virkeligheten.

Erfaringen til nå er at inntrykket fra kg stemmer veldig god med virkeligheten. Altså den lille erfaringen jeg besitter på området. :fnise:

Gjest *Mim*
Skrevet
Mim er nok en supermamma som både har tid til å tenke selvstendige tanker og følge opp alle barna. Hun er sikkert en som er midtpunktet når venner samles fordi hun kommer med raske og vittige kommentarer.

Det var da smigrende å bli nevnt her! Kan bare bekrefte at jeg er helt super. ;)

Vi gjør oss helt klart opp en mening om brukere her inne. Men husk at vi regisserer oss selv på en annen måte enn IRL. Jeg er for eksempel mye mer munnrapp skriftlig enn muntlig. :)

Skrevet

Hadde trådstarter fulgt med litt i timen, hadde h*n visst at Wadjet ikke kan fordra denne type tråder (hadde aldri lest den om jeg ikke hadde blitt gjort oppmerksom på den på PM), og dermed latt være å nevne henne.

Gjest Spadamen
Skrevet

Wadjet: kvifor likar du ikkje slike tråder?

Om brukarane har bilete av ein person (teikneserie eller ekte), tenkjer eg at brukaren ser slik ut. Når eg tenkjer meg om, så gjelder det kanskje uansett kva avatar brukaren har. Eg kan godt sjå for meg mim som eit jordbør og wadjet som eit piano(?).

Men når eg leser mange poster av same bruker så får eg jo, bevisst eller ubevisst, eit inntrykk av korleis den personen er i røynda. Eg får og eit inntrykk av kor gammal ein person kan vere.

Sidan eg kjedar meg litt, skal eg beskrive eit par brukarar eg har lagt merke til. =o)

Helen Parr: Omsorgsfull mor (?) på en 30- 40 år. Fornuftig og snill, men kan sei frå om ho føler for det. Sporty. Ser ut som avataren sin.

Sorte orm/ Valiant/ Egune Origin (sp): Eg kunne ha sverga på at dette var samme person, men det er kanskje tre av dei :hår: :forvirra:

17- 19år, den kritiske alderen. Tenkjer mykje, og postar nokre av tankane som spørsmål på KG. Likar å kvervulere.

:tunge1:

Men er samfunnsengasjert, fornuftig og opptatt av rettferdigeht.

Tabris: engasjert, opptatt av miljø (er vel ikkje så vanskeleg å få med seg =)

Dame i slutten av tredveåra. Veit kva ho vil. Diskuterer sakleg (noko som er uvanleg på internetten). Sta. Ser for meg at ho ser ut som avataren sin.

No gidd eg ikkje skrive om fleire. Eg skal spele playstation :danser:

Gjest Helen Parr
Skrevet
Hadde trådstarter fulgt med litt i timen, hadde h*n visst at Wadjet ikke kan fordra denne type tråder (hadde aldri lest den om jeg ikke hadde blitt gjort oppmerksom på den på PM), og dermed latt være å nevne henne.

Men Wadjet; er det ikke hyggelig at noen mener at du er en grepa dame? Ta det som et ukomplisert kompliment! :)

Skrevet
Men Wadjet; er det ikke hyggelig at noen mener at du er en grepa dame? Ta det som et ukomplisert kompliment! :)

Da kan de si det til meg, ikke legge det ut i en slik tråd.

Tråder om brukere har jeg allerede diskutert opp og ned og i mente, og gidder ikke å ta den en gang til.

Skrevet
Tabris: engasjert, opptatt av miljø (er vel ikkje så vanskeleg å få med seg =)

Dame i slutten av tredveåra. Veit kva ho vil. Diskuterer sakleg (noko som er uvanleg på internetten). Sta. Ser for meg at ho ser ut som avataren sin.

Slutten av tredveårene?! Jeg som ble 30 i fjor høst. :ler: Ellers masse fint. :-D

No gidd eg ikkje skrive om fleire. Eg skal spele playstation :danser:

Hørtes lurt ut. :-D

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg ser for meg Mann42 som høy og mørk, med ambisjoner om å bli psykolog. På grunn av omstendighetene måtte han ta til takke med det som kunne gi han tak over hode i unge år, og han har fortsatt med det.

Bolledeig er kjent som den nøkterne og saklige i gjengen. Hun er den folk kommer til når de trenger gjennomtenkte råd.

Jeg tar fler en annen dag.

Skrevet

Ja, jeg har tenkt på det, mange ganger faktisk.

Deler av det bilder kommer fra det brukerne skriver, deler er helt ulogiske (pga avatar, nick, osv, men hva JEG assosierer med disse ting).

Men det er jo da normalt? Vi er jo da bare ikke et viss antal ord på nettet, det er personligheter, selv om de er virtuelle. Om de matcher de virkelige er jo aldri sikker, men jeg synes det er normalt å lure på hva som ligger bak ordene :)

Skrevet

Huff, jeg burde kanskje skiftet nick, for ikke å bli tatt for en fordrukken hobbykunstner ;)

Skrevet
Huff, jeg burde kanskje skiftet nick, for ikke å bli tatt for en fordrukken hobbykunstner ;)

det er ikke akkurat hobbykunstner jeg tenker med 'absinth' :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...