Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Jeg skal på visning på en leilighet som jeg har lyst til å kjøpe. Så lurte på om noen har noen tips om hva jeg burde se etter? Og hvis jeg bestemmer meg for den leiligheten,så går jeg i banken etter visning og søker om lån eller bør jeg ha gjort det på forhånd?
Vita Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Min erfaring er at det er best å ha undersøkt med banken på forhånd, for ofte kan ting skje veldig fort under budrunder. Bestill time til rådgiver, ta med deg likningen og siste lønnsslippen din, så tar dere en gjennomgang av økonomien. Det er mitt råd. Lykke til!!
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Du bør snakke med banken på forhånd, så du vet hvor mye du kan få i lån. Det er ikke vits i å gå på visninger til leiligheter til 2 mill hvis du har null egenkapital og banken bare vil låne deg 1 mill. Du bør forhøre deg med flere banker. Du kan avtale å få en time i banken, der dere snakker litt om økonomien din, og de kommer med til tilbud til lån til deg. Eller i verste fall sier du ikke får noe lån.. Selve lånesøknaden trenger du ikke sende inn før etter at du har vunnet budet på leiligheten, siden du har fått garanti fra banken om at du får lånet.
Gjest Sesselja Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Jeg skal på visning på en leilighet som jeg har lyst til å kjøpe. Så lurte på om noen har noen tips om hva jeg burde se etter? Her står det noen tips om ha som er lurt å se etter på visning, både inne , ute og for kjøkken/bad spesielt.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Får gå i banken først da! Bare håpe det går greit da,for tror jeg har funnet drømmeleiligheten
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Få et finaniseringsbevis fra banken på forhånd. Det gjelder for en periode og sier at du har rett til å låne en viss sum av banken. Du må IKKE finne på å legge inn et bud uten å ha finansieringen i orden.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2008 #7 Skrevet 4. april 2008 Ts her. Da har jeg vært i banken,så nå vet jeg at jeg får lån. Så da er bare å gå på visninger,men er det bare å dukke opp på visninger eller ringer man megler først?
murray Skrevet 4. april 2008 #8 Skrevet 4. april 2008 Det er bare å gå på visninger. Lykke til! Hold deg unna høy fellesgjeld.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2008 #9 Skrevet 4. april 2008 Det er bare å gå på visninger. Lykke til! Hold deg unna høy fellesgjeld. Takk! Har sett det er enkelte leiligheter som har helt utrolig mye fellesgjeld,så styrer unna det:)
Fredrik=) Skrevet 5. april 2008 #10 Skrevet 5. april 2008 postbanken er grei og bruke pfor å få finnansierings bevis. kan droppe innom nesten når som helst og det går fort og greit og få et bevis:) men ville ikke tatt lånet der. men det får du sjekke opp når du får tilslaget hvilken bank som kan tilby deg billigst lån. gjerne ikke noe problem og få lån hos en bank når du har finnansierings bevis fra en annen. endel banker som er skeptiske til 100% men bortsett fra det bør d gå greit. vit at det er dyrt og pusseopp og at fiansierings beviset er for fellesgjeld+kjøpesum. kjøpesum = verdi i hvertfall hva banken angår.
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2008 #11 Skrevet 6. april 2008 Det er bare å gå på visninger. Lykke til! Hold deg unna høy fellesgjeld. Ja, for all del. Uten å engang tenke på DINE behov, DIN situasjon, DINE krav bla bla. Slike leiligheter MÅ unngås. Det er derfor INGEN bor i slike, for de er FARLIGE!!!!! UTEN unntak!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå