Gjest Gjest_Ferdinand_* Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Hei dere Ser det er masse bra info her på dette forumet og velger å legge ut om mine problemer som nå har dukket opp. Etter å ha vært i et lengre forhold valgte jeg å bli singel, forholdet var rett og slett dødt. Etter en kort periode som sigel møter jeg en ny jente som bare er helt nydelig. Vi hadde koseligste daten ever og havnet i bingen første kvelden og etter det har vi bare vært mer og mer sammen og vi er blitt kjærester. Sånn noen lunde i begynnelsen snakket vi jo litt om hva vi hadde gjort i vårt liv og av en eller annen grunn ble det litt omtalt dette med tidligere forhold. Hun utalte seg at hun hadde jo selvfølgelig hatt seg et par ganger i løpet av den tiden hun var singel. Glad ble jeg som så for meg at dette var en jente som ikke hadde flydd villt rundt. Men etter hvert som vi er blitt bedre kjennt så har jeg jo skjønnt at et par ganger er et vidt begrep. Jeg følte meg litt lurt og endte opp med å forlange sannhenten om hvor mange partnere hun hadde hatt i sitt liv. På ene siden så vet jeg jo at dette er noe jeg ikke har noe med å gjøre. Men på en annen side så føler jeg at dette forteller en del om hennes personlighet og hvilket forhold hun har til sex, ONS, forhold osv... Sannheten viser seg å være nermere 30 partnere + de hun har glemt å telle og for hva jeg vet + de hun lot være å telle for å pynte på tallet. Nå er dette blitt noe som plager meg så til de grader. Ikke fordi hun har hatt flere partnere enn meg men rett og slett fordi jeg føler meg litt lurt. Jo mer jeg får servert av hennes historer om singellivet hennes og om hvor kjekkt hun har hatt det så nager det bare mer. Personlig så har jeg aldri tenkt på at jeg trenger å være singel men nå begynner tankene å rulle. Burde jeg holde meg singel, leve livet, ha meg en del partnere før jeg slår meg til ro igjen? Jeg er 31 år gammel og har i bunn og grunn ikke vært singel i det voksne liv. Jeg har heller aldri hatt noe savn etter å være singel. Men etter alt det kjekke som hun forteller om at hun har gjort mens hun var singel så begynner jeg jo å lure. Har jeg gått glipp av noe? Vil jeg etter 5 år sammen med denne jenten bare angre mer og mer på at jeg har unnlatt å ha et singel liv å frese litt rundt. Er jeg som 31 åring for gammel allerede til å frese litt fra meg? Så kommer jo det som gjør dette vanskelig. Hun jeg er sammen med nå er jo faktisk tvers gjennom en god jente og flott er hun og. Vi kommer godt over ens og har et deilig sexliv. Alt taler for at hun er en jente å dele livet med fordi vi på alle måter har det genialt sammen. Men så var det jo dette med alderen min og at jeg ikke har levet "The Wild Life". Skal jeg dytte denne jenten vekk fra meg for å leve livet eller la være å leve livet å ta vare på henne. dytter jeg henne vekk vil jeg nok angre. Lar jeg være å fre litt fra meg vil jeg også angre på det. Mulig det også etter å ha levet litt livlig selv er lettere å ikke henge seg opp i fortiden til en ny partner. Ble mye skriblerier av dette her gitt. Men hva gjør nå det? Jeg er vel garantert ikke alene om dette fenomenet.
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Det første du bør gjøre er å finne ut om det er singellivet du ønsker. Singellivet er annerledes enn hva du kanskje ser for deg. Singellivet kan noen ganger bli opphøyet........men singelllivet er mye mer enn det; det kan være ensomhet, rastløshet, flyktige bekjentskap, lite nærhet, tomhet, moro, fart og spenning........det innebærer så mye mer enn kun den glamorøse siden man prater høyt om. Hvis du føler at du har truffet DEN jenta......så har du truffet DEN jenta. Stol på dine følelser og glem hva som kunne ha vært/har vært. Grip tak i det du føler du er i og hold godt på det. Ikke forkludre det med "bedreviter"-tanker og fordømming av noe som du vet lite om. Forhold deg til virkeligheten i dag. Jeg kan kanskje forklare litt hvorfor jeg sier dette. Min far er død. Jeg er oppvokst i en A4 familie; lykkelig med 3 barn. Etter hans død dukket det 4. barnet opp. Altså min far hadde ett liv på siden av det livet jeg opplevde med han. Jeg hadde mione tanker om dette men konklusjonen min ble: Min far var det jeg følte han var for meg........ikke noe annet. Om han levde ett annet liv enn hva jeg merket......... så uansett så var han det han var for meg og det er det som er basis i vårt forhold og det jeg har av minner og det som betyr noe. Husk at alle mennesker har sine opplevelser og erfaringer og ut fra det lever man videre. Og fordømme slike handlinger er farlig........man er ikke der og da og kan se hele situasjonen og kanskje føles det annerledes og være der enn hva vi selv greier å se. Og de fleste mennesker lever som best de kan med sin moral og gjør det beste ut av enhver situasjon ut fra det ståsted de er på akkurat der og da.
Gjest andrassy Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Jeg følte meg litt lurt og endte opp med å forlange sannhenten om hvor mange partnere hun hadde hatt i sitt liv. På ene siden så vet jeg jo at dette er noe jeg ikke har noe med å gjøre. Første bud: ikke spør om saker du ikke takler svaret på. Andre: du har ikke rett til å FORLANGE noe som helst ifht. hva hun forteller deg om sitt tidligere liv. DA setter du virkelig forholdet deres i fare. Sannheten viser seg å være nermere 30 partnere + de hun har glemt å telle og for hva jeg vet + de hun lot være å telle for å pynte på tallet. Du sier at du er 31 så jeg antar at hun er like gammel. Si at hun begynte å ha sex som 17-18 åring, da har hun hatt et sex liv i ca 13 år. Dvs. drøyt to partnere pr. år i gjennomsnitt. Er det virkelig så ille? Antakelig har du - som selv sier du stort sett har levd i forhold hele ditt voksne liv hatt (mye) mer sex enn henne...... Mye lettere å ha jevnlig og mye sex i et forhold enn når man stort sett er alene og kun får seg et nyp i ny og ne..... Men på en annen side så føler jeg at dette forteller en del om hennes personlighet og hvilket forhold hun har til sex, ONS, forhold osv... [....] Så kommer jo det som gjør dette vanskelig. Hun jeg er sammen med nå er jo faktisk tvers gjennom en god jente og flott er hun og. Vi kommer godt over ens og har et deilig sexliv. Alt taler for at hun er en jente å dele livet med fordi vi på alle måter har det genialt sammen. Du motsier deg selv. Den jenta du kjenner er fantastisk - så hvordan kan fortiden samtidig si så mye om hennes personlighet? Dvs. den fortiden du fordømmer henne for er jo del av henne - ei fantastisk jente..... Du bør faktisk raskt finne ut hva som er viktigst for deg: å være sammen med ei som du syns er fantastisk, eller hive deg ut i noe du tror er singellivets "gleder". Ditt valg - men for hennes del bør du bestemme deg raskt, hun fortjener å få muligheten til å finne noen som er 100% glad i henne for den hun er og ikke sjalu på en fortid..... lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Her er mine 5 øre. Om du klarer å tenke så rasjonelt og analytisk er du ikke forelsket. Om du tviler så mye og syns singellivet høres forlokkende ut, er du ikke forelsket. Om du tror at du får mer moro på byen enn med kjæresten.. Ja, da elsker du henne absolutt ikke. Og man skal ikke være sammen med noen av bekvemmelighetsårsaker eller fordi de er "snille og greie og sexen er deilig". Antall partnere tror jeg du bruker som et påskudd. Hvem søren bryr seg om slikt, når de er 31 og burde være voksne nok til å vite at folk har forskjellige historier og erfaringer?
Honey Bee Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Glad ble jeg som så for meg at dette var en jente som ikke hadde flydd villt rundt. Men etter hvert som vi er blitt bedre kjennt så har jeg jo skjønnt at et par ganger er et vidt begrep. Jeg følte meg litt lurt og endte opp med å forlange sannhenten om hvor mange partnere hun hadde hatt i sitt liv. På ene siden så vet jeg jo at dette er noe jeg ikke har noe med å gjøre. Men på en annen side så føler jeg at dette forteller en del om hennes personlighet og hvilket forhold hun har til sex, ONS, forhold osv... Sannheten viser seg å være nermere 30 partnere + de hun har glemt å telle og for hva jeg vet + de hun lot være å telle for å pynte på tallet. Dette er grunnen til at hun ikke ga deg et presist svar.Antall sexpartnere har ingenting med hvordan menneske du er.Men hun har kanskje blitt kritisert for det før??Syns det fremdeles er litt sånn hore/madonna syn på kvinner.Synd :kaffe:
(¯`*Fanny*´¯) Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Du har faktisk ingenting med hvor mange partnere hun tidligere har hatt eller hva hun har holdt på med som singel. Dessuten kan folks væremåte forandre seg stort fra man er singel til man er i et forhold. Det betyr altså ikke at hun trenger å være "løs" i et forhold selv om hun har valgt å leve singellivets gleder med mange partnere. Det kan også bety at hun har forandret seg og ikke føler for å bli forhåndsdømt av deg, noe hun tydeligvis allerede er blitt.
Alice Ayres Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 Første bud: ikke spør om saker du ikke takler svaret på. Andre: du har ikke rett til å FORLANGE noe som helst ifht. hva hun forteller deg om sitt tidligere liv. DA setter du virkelig forholdet deres i fare. Du sier at du er 31 så jeg antar at hun er like gammel. Si at hun begynte å ha sex som 17-18 åring, da har hun hatt et sex liv i ca 13 år. Dvs. drøyt to partnere pr. år i gjennomsnitt. Er det virkelig så ille? Antakelig har du - som selv sier du stort sett har levd i forhold hele ditt voksne liv hatt (mye) mer sex enn henne...... Mye lettere å ha jevnlig og mye sex i et forhold enn når man stort sett er alene og kun får seg et nyp i ny og ne..... Du motsier deg selv. Den jenta du kjenner er fantastisk - så hvordan kan fortiden samtidig si så mye om hennes personlighet? Dvs. den fortiden du fordømmer henne for er jo del av henne - ei fantastisk jente..... Du bør faktisk raskt finne ut hva som er viktigst for deg: å være sammen med ei som du syns er fantastisk, eller hive deg ut i noe du tror er singellivets "gleder". Ditt valg - men for hennes del bør du bestemme deg raskt, hun fortjener å få muligheten til å finne noen som er 100% glad i henne for den hun er og ikke sjalu på en fortid..... lykke til! Det var akkurat det jeg skulle svare! Godt skrevet... og som om jeg skulle sagt det selv...
Gjest lissi32 Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 Å dømme noen ut fra det, hvilket syn de har på ONS og sex, mener du da at man er mer utro siden man har hatt flere sexpartnere? Både jeg og min samboer har vært singel omtrent hele tiden uten seriøse forhold bak oss. Selvsagt har vi hatt en og annen... Men betyr det at vi er utroe? At vi savner å ha oss med andre? For oss betyr det trygghet. Vi er kvitt den tomheten det var å ha sex med noen du kanskje ikke kjenner, eller ha sex med kun pga et fysisk behov. Jeg er glad vi begge har prøvd dette, og ikke plutselig får behov for å knulle rundt. Jeg skjønner at du tenker i disse baner men jeg tror kanskje hun dama di har glorifisert singeltilværelsen litt? Det er ganske tomt å legge seg alene hver dag, å spise alene, å ha alle helgene alene. Du har ikke den ene spesielle som alltid støtter deg når du har det vondt. Eller når du er glad. Ingen å legge deg inntil om kvelden. Liker du jenta sats på henne, og glem fortiden. Hun hadde ikke trengt å fortelle deg dette om du skal bruke dette mot henne. I vårt forhold er ikke antall sexpartnere tema, det er fortid:)
Alice Ayres Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 En ting til: Jeg synes igrunnen at du fremstår som en fordomsfull fjott.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2008 #10 Skrevet 28. mars 2008 Men så var det jo dette med alderen min og at jeg ikke har levet "The Wild Life". Jeg er singel så det suser men å kalle det Wild Life er å ta den vel langt Vet ikke hva du tenker på når du sier Wild Life, men jeg tror du kan ta det helt med ro. Du har funnet en jente som du liker. Dere har det fint sammen og alt fungerer. Kan det være mulig at hun er sammen med deg fordi det er bedre enn "The Wild Life"?
Rosalind Skrevet 28. mars 2008 #11 Skrevet 28. mars 2008 En ting til: Jeg synes igrunnen at du fremstår som en fordomsfull fjott. Og dette er ikke fordomsfullt? Alle er forskjellige og det at noen har et ennet syn på ONS enn deg gjør deg ikke berettiget til å kalle vedkommende en fjott. Det berettiger faktisk til et samtalenivå hvor jeg også får lyst til å kalle deg en ... fjott.
Alice Ayres Skrevet 28. mars 2008 #12 Skrevet 28. mars 2008 Og dette er ikke fordomsfullt? Alle er forskjellige og det at noen har et ennet syn på ONS enn deg gjør deg ikke berettiget til å kalle vedkommende en fjott. Det berettiger faktisk til et samtalenivå hvor jeg også får lyst til å kalle deg en ... fjott. Jeg sa da ikke at han var en fordomsfull fjott, men at han gjennom inlegget sitt framsto som en... Uansett, dette blir vel litt flisespikkeri fra min side. Klart TS er berettiget sine meninger, og jeg skjønner at man kan komme med selvmotsigelser når man bare skriver usensurert og som tankene kommer. Så, beklager, men dette var et litt usensurert fra min side. Hmmm... men dette faller vel også i den hore-madonna problematikken vi jenter sliter litt med at menn har.
Rosalind Skrevet 28. mars 2008 #13 Skrevet 28. mars 2008 Hmmm... men dette faller vel også i den hore-madonna problematikken vi jenter sliter litt med at menn har. Jeg kjenner da flere jenter som vurderer menn på samme måte. Dette tror jeg handler om forskjeller mellom mennesker, ikke mellom kjønn. De to har hatt ulikt syn og praksis på hvem de deler seg med, noe som gjør TS usikker. Jeg ville også vært det. Han sier da også at litt av problemet er at hun løy om dette i begynnelsen. Dette kan selvfølgelig forklares ved å henvise til andres syn på ONS, men like gjerne at hun ikke er så stolt av det selv. Til TS vil jeg si: Ikke heng deg opp i at du ikke har fløyet like mye rundt som henne. Du har sannsynligvis hatt deiligere sex opp gjennom årene enn mange andre, og går ikke glipp av noe ved ikke å være singel. Du har møtt en jente du virkelig liker, og hun har møtt en gutt hun sannsynligvis både er stolt av og er klar til å slå seg til ro med.
Gjest Gjest_Ferdinand_* Skrevet 29. mars 2008 #14 Skrevet 29. mars 2008 Takker for masse gode innspill dere..!!! Har lest innleggene deres og tenkt litt på det dere skriver og ting jeg selv har erfart med henne. Vil si at det hele lettner.. :-D Som jeg nevnte i mitt første innlegg så er hun tvers gjennom en herlig jente og det er nok bare de tiltagende følelsene for henne som har laget litt rot i knotten min. Når hun att på til gir meg komplimenter for at vi har den beste sexen hun har hatt i sitt liv. Og når hun sier at hun setter stor pris på at jeg bryr meg om at hun har det godt i sengen hun og så bør det jo ringe en bjelle hos meg. Hun er en moden og fornuftig jente og at hun har rest i fra seg er vel faktisk bare en stor fordel når jeg tenker meg om. Og når det gjelder sex så virker det som om vi faktisk har omtrent de samme behovene. Vi tenner lett på hverandre og har det langt i fra kjedleig sammen verken i sengen eller ellers. Av og til kjører man seg litt fast i sine egne tanker og da blir det kansje litt rot. Hun har jo tross alt hatt et liv før hun møtte meg og jeg unner jo henne å ha hatt et godt liv før jeg kom inn i bildet. Må bare takke dere for at dere hjalp meg å åpne opp litt. Og når jeg tenker meg om så har jeg vel mine svin på skogen jeg og. Helt sikkert en del stunt i mitt liv som mange ville være sjokkert over eller misunnelig. Alt etter personlighet....
Gjest men Skrevet 29. mars 2008 #15 Skrevet 29. mars 2008 Jeg kjenner da flere jenter som vurderer menn på samme måte. Dette tror jeg handler om forskjeller mellom mennesker, ikke mellom kjønn. De to har hatt ulikt syn og praksis på hvem de deler seg med, noe som gjør TS usikker. Jeg ville også vært det. Han sier da også at litt av problemet er at hun løy om dette i begynnelsen. Dette kan selvfølgelig forklares ved å henvise til andres syn på ONS, men like gjerne at hun ikke er så stolt av det selv. Eh... Trådstarter har et dobbeltproblem: 1. Hun har hatt flere partnere enn han har sett for seg. 2. I lys av hennes eskapader synes han at han selv også burde hatt en haug flere partnere. Fin blanding av indignasjon og misunnelse. Bør absolutt finnes ut av før han går videre med dama.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #16 Skrevet 29. mars 2008 Jeg synes faktisk også at han er fordomsfull. Har ennå til gode å høre en jente her inne klage på partnerens mange sex-historier før han traff henne, mens denne historien som TS presenterer har vi jo hørt før. Har man vært singel i 5 - 10 år, så er sannelig ikke 30 særlig mange, og om det så bare var ett år, så har hun ikke hatt seg oftere enn 2-3 ganger i måneden og såpass må man da ha. Jeg går i hvert fall på veggen hvis det går mer enn 4 uker uten, singel eller ikke. Har hatt en del sex med x, men om det er bedre enn ONS liksom, neppe! Han er nok heller litt misunnelig faktisk. Har hatt problemer med dette selv, fordi jeg var mer erfaren enn han og ville ha mer sex enn ham, da var det meg det var noe galt med liksom. Ikke rart vi jenter helst vil tie om disse tingene.
Rosalind Skrevet 30. mars 2008 #17 Skrevet 30. mars 2008 Jeg synes faktisk også at han er fordomsfull. Har ennå til gode å høre en jente her inne klage på partnerens mange sex-historier før han traff henne, mens denne historien som TS presenterer har vi jo hørt før. Har man vært singel i 5 - 10 år, så er sannelig ikke 30 særlig mange, og om det så bare var ett år, så har hun ikke hatt seg oftere enn 2-3 ganger i måneden og såpass må man da ha. Jeg går i hvert fall på veggen hvis det går mer enn 4 uker uten, singel eller ikke. Har hatt en del sex med x, men om det er bedre enn ONS liksom, neppe! Han er nok heller litt misunnelig faktisk. Har hatt problemer med dette selv, fordi jeg var mer erfaren enn han og ville ha mer sex enn ham, da var det meg det var noe galt med liksom. Ikke rart vi jenter helst vil tie om disse tingene. Jeg bare lurer på om de samme jentene som skriker opp om at han er fordomsfull ville gjort det samme dersom det var en jente som hadde skrevet åpningsinnlegget. Jeg har møtt gutter som har hatt mange og gutter som har hatt få; jenter som har hatt mange og jenter som foretrekker å ha sex med noen de er glad i og kjenner, da gjerne kjæreste. Mennesker er forskjellige. Det er ikke fordomsfullt å ha en annen oppfatning om disse tingene enn det du har. Det er simpelthen en annen oppfatning. Som man også bør tolerere.
Alice Ayres Skrevet 30. mars 2008 #18 Skrevet 30. mars 2008 Kom på noe vi brukte å si før i tiden: "Gutter håper at de er den første for jenta, mens jenter håper at de er den siste for gutten."
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #19 Skrevet 30. mars 2008 Det er ikke fordomsfullt å ha en annen oppfatning om disse tingene enn det du har. Det er simpelthen en annen oppfatning. Som man også bør tolerere. Jeg tolker ikke det å være fordomsfull som å ha en annen mening/annen oppfatning, men om å ikke respektere andres liv og å fordømme de og å tro det verste om andre. Jeg sitter vel også med det inntrykket av ts..
Rosalind Skrevet 30. mars 2008 #20 Skrevet 30. mars 2008 Jeg tolker ikke det å være fordomsfull som å ha en annen mening/annen oppfatning, men om å ikke respektere andres liv og å fordømme de og å tro det verste om andre. Jeg sitter vel også med det inntrykket av ts.. Så klart skal man respektere andres liv og valg. Jeg har da også en forståelse av at TS respekterer kjæresten sin, hvis man ser bort fra den respekten som kanskje forsvinner når noen lyver... Det er vel i seg selv et uttrykk for manglende selvrespekt? Mitt poeng er at respekten må være gjensidig: TS må ha lov til å ha preferanser om hva slags kjæreste han ønsker seg uten å bli kalt fordomsfull eller 'fjott'.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå