Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har en ganske stygg sak gående, tenker å anmelde skolen for æreskrenkelse av værste sort. Vil ikke gå inn på saken her, ønsker likevel å belyse "at jeg har mitt på det rene og at alt kan bevises fra min side"..

Så hvordan går jeg fram, noen som har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Gjest *Mim*
Skrevet

Gå til nærmeste politikammer og si at du vil anmelde skolen.

Gjest Gjest
Skrevet
Gå til nærmeste politikammer og si at du vil anmelde skolen.

Burde jeg ikke tatt kontakt med advokat først?

kan godt forsvare min egen sak, er helt uskyldig og krenket på det groveste, har nesten ikke ord.

De sitter med mye makt, derfor jeg tenker litt taktisk.

Gjest Tigress
Skrevet

Er det verdt å belaste rettssystemet for ei ærekrenking?

Gjest Gjest
Skrevet
Burde jeg ikke tatt kontakt med advokat først?

kan godt forsvare min egen sak, er helt uskyldig og krenket på det groveste, har nesten ikke ord.

De sitter med mye makt, derfor jeg tenker litt taktisk.

Du kan ta kontakt med advokat etterpå også dersom du ønsker det. Politiet blir jo de som fremmer din sak (om de mener saken er noe å ta til retten da), men du kan jo ha en bistandsadvokat.

Ring ned til nærmeste politistasjon, legg frem saken din i korte trekk og spør når du kan komme og anmelde. Reiser du direkte til politistasjonen kan det tenkes du må sitte i flere timer og vente. Da er det bedre å ha avtalt en tid på forhånd.

Gjest Gjest
Skrevet

Du må ikke bli overrasket hvis politiet avviser deg. De har knapt nok tid til å ta seg av grov voldskriminaliet.

Gjest Gjest
Skrevet

Du har ikke krav på bistandsadvokat betalt av staten i slike saker. Tviler også på om du har krav på fri rettshjelp. Med fri rettshjelp betaler du bare en egenandel på 3-4000. Men det forutsetter at du har lav inntekt.

Skrevet

:forvirra:

Skrevet

Altså, for å komme noen vei må jo forholdet kunne bevises. Kan det det? Har du disse æreskrenkelsene skriftlig eller har du vitner?

Skrevet (endret)

I noen tilfeller; ja definitivt.

Endret av Betsy
Skrevet

Det må da være lov å anmelde et forhold uten å tenke på om det er "verdt" å belaste systemet?!

Du trenger ikke advokat for å anmelde. Som nevnt vil politiet ta stilling til videre utvikling i saken.

Ærekrenkelser er ikke det som prioriteres av politiet. Dersom det ikke dreier seg om en meget grov sak, tror jeg du må belage deg på at saken blir henlagt.

Gjest Gjest
Skrevet

Det kommer an på hva det er snakk om. Hvis noen offentlig beskyldte meg for å være pedofil, slik at folk trodde på det, ville jeg definitivt belastet rettssystemet med det. Hvis noen kalte meg et rasshøl ville jeg derimot ikke gått til slike skritt.

Gjest Gjest
Skrevet

En anmeldelse er sannsynligvis fåfengt. Men det går an å klage til vedkommedes overordnede.

Skrevet

Er jo en sjanse for at oen her har anmeldelser mot seg fra før. Da skal det ikke mange anmeldelsene til før politiet ikke har mulighet til å henlegge.

TS: Stå på du.

Gjest Gjest
Skrevet

Du kan også skrive en skriftlig anm selv og levere på politistasjonen. Husk å få med alle tidspunkt/hendelser og legg ved dokumentasjon (ta kopi).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...