Gjest 22 Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Jeg har hatt anoreksi en stund. Spiste over flere år veldig lite og mistet derfor mye fett og dessverre mye muskelmasse. Fettprosenten har stabilisert seg på et normalt nivå, men ikke muskelmassen. Hvordan merker jeg dette? Jo, fordi jeg veier like mye nå som før jeg ble syk, men har likevel en fettprosent som er skyhøy i forhold til hva den var før jeg ble syk. Jeg har ikke vokst i høyden siden før jeg ble syk. Man kan jo da trekke konklusjonen at jeg har mye mindre muskler enn før. Hvordan bygger jeg opp musklene mine igjen? Vil bare komme opp på et normalt nivå og holde meg der. Jeg har treningssykkel hjemme, er student så jeg har ikke råd til treningssenter for styrketrening, så det må kunne foregå i hjemmet med eventuelt billig utstyr. Jeg forsøker å få i meg mer proteiner også. Ville være ekstremt glad for hjelp!
Wildy Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Det er mye styrketrening du kan gjøre hjemme, enten med kroppsvekt som belastning eller ved hjelp av relativt billig utstyr som ball, strikk, manualer etc. Knebøy er en flott øvelse for ben og rumpe, utfall gjør også godt der. Sit-ups, armhevninger og rygghev er andre øvelser du kan også gjøre hjemme med varierende belastning alt etter hvordan du utfører øvelsen. Kanskje kan du ha nytte av en treningvideo? Det er utrolig mange forskjellige å få tak i, lett litt f.eks her om du finner noe som frister: http://www.collagevideo.com/main.aspx?aspx...orkout-dvd.aspx Begynn lett og bruk tid på å bygge litt grunnlag før du øker belastningen. Få i deg godt med mat og drikke, og som du sier selv, proteiner er viktig. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå