Gå til innhold

Forlovertale

Anbefalte innlegg

Gjest Tieto
Skrevet

Hei!

Jeg skal være forlover for min beste venninne i august og gruer for talen.. :-? Er det noen som har noen tips til tale? Jeg lurte litt på om jeg skulle finne et fint dikt om vennskap, noen idè om hvor jeg kan finne noen fine dikt??

:lol: Tieto

Skrevet

Ta en tur til en bokhandel og titt litt i diktbøkene der.

Ellers ville jeg hatt med litt humor, et par gode historier, litt alvor og litt om fremtiden...

Skrevet

Ikke for lang tale, ikke for kort. Ikke for mye interne historier og vitser (siden du er forlover, kjenner du henne sikkert godt og dere har opplevd mye sammen). Litt humor er bra. Ellers finner du sikkert også mange tips på nettet hvis du søker litt rundt.

Lykke til!

Mvh Pusekatt

Skrevet

Min forlover holdt en fantastisk tale som gikk gjennom hele alfabetet. På hver bokstav hadde hun skrevet et avsnitt . Den ble voldsomt lang, og mange kvakk nok litt da hun startet. Men den var altså sååååå innmari morsom, rørende og fantastisk!!!!! Hun er en sann ordkunstner, så talen ble verken for lang eller kjedelig.

Utdrag:

O for Oslo

En gang Oslo-jente alltid Oslo-jente. Samme hvor langt du flytter, kommer du alltid hjem igjen ....

X for ekser

Alle har vi vel x'er, og du har opptil fler! La oss gå videre........:)

Skrevet

Tror ikke jeg ville satset på en alfabettale, med mindre du er glad i å tale da... For 4 år siden holdt jeg tale til min venninne. Hadde gruet meg i mange år, men det gikk jo kjempe bra! Jeg satset på en intern humorhistorie. Men da må du passe på å si det på en slik måte at resten av forsamlingen også fatter poenget. Og du trenger ikke si mange ordene, de fleste er faktisk glad for litt korte taler! Jeg hadde aldri holdt noen tale før, og var følgelig vanvittig nervøs. Men jeg fikk igjen for at jeg hadde øvd meg for mamma og pappa. Anbefales!

En masse lykke til fra meg, føler med deg, men det går nok så bra skal du se :D

Gjest sunshine-t
Skrevet

Jeg syntes du jaffal burde ha med litt om den første tiden dere var venner og om noen morsomme historier dere har sammen. Jeg syntes personlig at du ikke burde ta med stoff om gamle flammer og eks-typer.. Det passer seg liksom ikke helt i en tale i et bryllup. Ellers bare si hvor mye hun betyr for deg og hvor glad du er i henne.

Lykke til!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skal være forlover i morra og har lagt opp talen slik:

* gratulerer og takker for å få være forloveren hennes

* historien om hvordan brud og burdgom møttes

* Et par korte historier om ting hun og jeg har gjort sammen

* "Men den siste tiden har mailer, sammenkomster og telefonsamtaler dreid seg om litt andre ting......" -så kommer litt om forbredelser jeg har fått være med på i forkant av bryllupet, f.eks kjolekjøp og utdrikkningslag.

* Gode råd om bruden til brudgommen

* Litt "skryt" om bruden, hvor god venninne hun er o.l.

* Avslutter med sitatet: "Roser faller ikke ned fra himmelen. Vil du ha flere roser må du plante flere rosebusker". Snakker kort om at sitatet for meg betyr at vil man oppnå noe/ha det bra, må man jobbe for det sjøl. Gir helt tilslutt bruden en rose som hun skal dele med brudgommen. Mitt bidrag til deres "lykke"/gode stunder.

Så en skål for bruden!!

Håper dette kan være til hjelp. Selve talen tar vel omtrent 10 minutter. Håper jeg klarer det uten å bli altfor nervøs eller rørt.......

Lykke til med talen din!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...