Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til Bergamo en langhelg i mai, og lurer på om noen har tips til hva man bør gjøre, hvilke severdigheter det er verdt å få med seg, hvor det er fint å shoppe, spise, etc.

Foreløpig er planen å ta toget til Milano en dag- utover det er vi åpne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere må i hvertfall ta gondolbanen opp til gamlebyen, veldig koselig og veldig flott utsikt!

Skrevet

Enig, gamlebyen er et must! Der er det mange spisesteder, og noe for enhver lommebok. Bare ikke prøv dere på å gå ned igjen, det ser nemlig enkelt ut, men alle jeg vet som har prøvd har gått seg vill :fnise:

Dagstur til Milano er lurt, og veldig vanlig når man er i Bergamo :) Synes likevel Bergamo selv også er verd å være i, det er tross alt en by med ca 150 000 innbyggere! Milano er overveldende, og man rekker ikke alt på en dag. Jeg har bodd der, og brukte endel tid på å navigere i begynnelsen. Hvis dere er der én dag er det nok naturlig å holde seg i området mellom slottet/parken og Duomo (katedralen), altså midt i sentrum. Kan evt ta en tur til området rundt Navigli (kanalen), hvor det er mange små spisesteder og barer. Det er i gåavstand fra Duomo.

Uansett, et kart er jo et must, og da er det et tips å få et på hotellet i stedet for å betale i dyre dommer for det på jernbanestasjoner e.l.

Åh, nå rykker det i reisefoten kjenner jeg..! Kan jeg være med som tolk?? :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...