Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi hadde opprinnelig bestilt en ferietur ikke så langt unna, på Agia Marina, men pga jobb må vi dra tidligere enn planlagt og vi må leite etter ny tur.

Hva anbefales, gamle delen av Platanias eller Agia Marina? Vi er to voksne og ett barn på snart 3 som reiser.

Har også sett på ett sted som heter Kolimbari på Kreta, hotellet var bra og passet fint til barn, men jeg aner ikke noe om stedet.

Endret av L@dy
Skrevet

Jeg har vært i Agia Marina to ganger og trivdes veldig godt der!! ;o)

Ikke er det lang vei til Platanias heller hvis man vil oppleve litt mer "liv".

Kolimbari har jeg aldri hørt om...

Lykke til med valget!

Skrevet
Vi hadde opprinnelig bestilt en ferietur ikke så langt unna, på Agia Marina, men pga jobb må vi dra tidligere enn planlagt og vi må leite etter ny tur.

Hva anbefales, gamle delen av Platanias eller Agia Marina? Vi er to voksne og ett barn på snart 3 som reiser.

Har også sett på ett sted som heter Kolimbari på Kreta, hotellet var bra og passet fint til barn, men jeg aner ikke noe om stedet.

Jeg vil anbefale dere Agia Marina. Gamlebyen i Agia Marina ligger jo rett inntil Platanias så er ikke så stor forskjell. De to stedene sklig inn i hverandre. Agia Marina er nok litt roligere enn Platanias og litt mindre neonskilt og rødvinsmarinerte skandinaver, men alikevel er Platanias innen gangavstand.

Kolimbari ligger mellom Platanias og Maleme og er sånn sett lenger unna "der det skjer" det preges av store hotellkomplekser ( og påkjøringen til motorveien) og bor man der man er mer på hotellet, spiser på hotellet osv. Det er også dårligere bussforbindelser til Chania fra Kolimbari/Maleme og stranden der er litt mer grusete. Aliekvel er nok Kolimbari roligere enn både Platanias og Agia Marina.

Ha en rikig god tur!

Gjest Gjest
Skrevet
Gamlebyen i Agia Marina ligger jo rett inntil Platanias så er ikke så stor forskjell.

Må bare korrigere deg litt :)

Gamlebyen du snakker om er faktisk gamlebyen i Platanias. Agia Marina har ingen gamleby. A.M. er kun et forholdsvis nybygget turiststed som ligger i øst-forlengelsen av Platanias, og har en svært ny og fersk historie.

Skrevet

Hvis (noe jeg nok ikke skal) skulle dradd til Kreta en gang til, så ville jeg valgt Paleochora, men hvordan det er der for barn vet jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...