Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant en sjekkliste på nettet, og kom over dette punktet:

Spør postmannen om dere kan få invitasjonene håndstemplet, send ut innbydelsene på

en spesiell dag (Valentine’s Day?) eller fra et spesielt sted.

Tror faktisk poststempelet må være det jeg bryr meg aller minst om på denne jord! Folk gidder jo så vidt å bry seg om invitasjonene. Hvorfor i all verden skal de gidde å bry seg med stempelet?! :fnise:

Grenser for hvor høytidelig et bryllup skal være :filer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke mer enn et par år siden eller så at jeg leste her på KG om kommende bruder som kjøper Valentines-frimerker og sender innbydelsene på Valentine's Day, så det er neppe så uvanlig som man kanskje skulle tro. Personlig ser jeg aldri på frimerker eller stempel, jeg ser knapt på selve innbydelsene en gang, bare registrerer sted og dato. I mine øyne er slikt litt vel selvhøytidelig og "bridezilla".

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet
Det er ikke mer enn et par år siden eller så at jeg leste her på KG om kommende bruder som kjøper Valentines-frimerker og sender innbydelsene på Valentine's Day, så det er neppe så uvanlig som man kanskje skulle tro. Personlig ser jeg aldri på frimerker eller stempel, jeg ser knapt på selve innbydelsene en gang, bare registrerer sted og dato. I mine øyne er slikt litt vel selvhøytidelig og "bridezilla".

Ja, synes å huske noe om hjerte-frimerker som alle måtte ha *tenke*

Skrevet (endret)

:ler::eeeh::hoho:

Men når det er sagt, er jeg faktisk litt opptatt av hvordan frimerkene ser ut. Selvsagt ikke bare på bryllupsinvitasjoner, men også på brev generelt. Jeg liker IKKE de under-havet-frimerkene til posten, og styrer unna dem så godt jeg kan. Nå ble selvsagt våre bryllupsinvitasjoner sendt ut med disse frimerkene :fnise: , men det var bilde av makrell tror jeg - iallfall en vanlig, ganske "pen" fisk -, og ikke disse fæle manetene og blekksprutene o.l. DET hadde jeg ikke godtatt! Men det kan vel knapt kalles bridezilla, snarere sære interesser og et snev av kontrollmani... :fnise:

Edit: Jeg skjønner ikke dem som bruker egendesignete frimerker. Ja, de kan være finere, men de koster jo mer også! Da synes jeg det er bedre med dem som ønsker/krever et bestemt motiv som allerede finnes og som koster det samme som de andre frimerkene. :jepp:

Endret av *Tausa*
Gjest smotti
Skrevet

Vi hadde egendesignet frimerke, og konvolutter + innbydelser med navnet til gjesten i trykk. Dette ble faktisk veldig godt lagt merke til, og folk synes det var dritkult....... Så er en god del folk som legger merke til innbydelsen..

Gjest smotti
Skrevet (endret)

eh.. det la seg inn tre ganger...

Endret av smotti
Gjest nextlife
Skrevet

Når det gjelder bryllup har jeg forstått en ting,- det er utrolig stor forskjell hvordan brudepar legger opp sin planlegging og gjennomføring av bryllupet. Det som for enkelte er detaljer man faktisk ikke ofrer en tanke er for andre store prosjekter.

Synes det er greit at alle kan få lagd det bryllupet de ønsker og blir respektert og ikke latterliggjort for det. :)

Skrevet
Når det gjelder bryllup har jeg forstått en ting,- det er utrolig stor forskjell hvordan brudepar legger opp sin planlegging og gjennomføring av bryllupet. Det som for enkelte er detaljer man faktisk ikke ofrer en tanke er for andre store prosjekter.

Synes det er greit at alle kan få lagd det bryllupet de ønsker og blir respektert og ikke latterliggjort for det. :)

Helt enig, godt sagt! Selv kjøpte vi :hjerte: valentinesfrimerker fra 2007 til invitasjonene, de kostet det samme som vanlige frimerker, og vi ble veldig fornøyde med det.

Skrevet

Skjønner godt de som vi ha vakre frimerker på invitasjonene sine jeg da. Når du har lagt litt penger i pene inbydelser og vakre konvolutter er det ikke så kult hvis frimerkene er mindre pene. Kan ikke huske at jeg sende ut våre inbydelser på noen spesiell dag, men jeg kan tenke meg at de som sender på eks 14 feb gjør det for sin egen del.

Mulig at det er jeg som er sær, men jeg ville faktisk ha syns det var romantisk å poste invitasjonen sammen med mannen min på valentinsday. Ingen vei tilbake . . .

Skrevet (endret)

:roll:

noen skal altså være bridezilla :fnise:

Det er greit å sette personlig preg på innbydelsen og konvolutten og gjerne frimerkene også hvis man vil det, men å skulle poste en spesiel dag fra et spesielt sted blir for drøyt for meg.. :)

Endret av dinedama
Skrevet

Vi kjøpte (hjerteformede) valentinesfrimerker til å sende ut invitasjoner og takkekort.

Ja, det synes vi vr greit, frimerker måtte vi jo ha uansett, og disse kostet jo det samme som alle andre, og de er jo penere da, så hvorfor ikke?

Håndstemping og avsendersted og dag brydde jeg meg ikke om da, det går være grenser, men hvorfor sende ut invitasjon med en ekkel fisk på, når jeg kunne sende med et rosa hjerte?

Skrevet
Håndstemping og avsendersted og dag brydde jeg meg ikke om da, det går være grenser, men hvorfor sende ut invitasjon med en ekkel fisk på, når jeg kunne sende med et rosa hjerte?

Og det er vel nettopp der det ligger. ;) Du himler og tenker "det får da være grenser" når noen vil ha spesielt stempel på invitasjonene, andre (som meg) himler når noen bryr seg om hjertefrimerker framfor en fisk.

Skrevet

Nei, jeg himler ikke, og det manglet nok noen ord i min setning, for min tanke var: Det får nå være grenser for hvor mye jeg orker tenke på.

Men jeg er av dem som faktsik synes det er helt greit om ANDRE velger å orke å dra til Nordkapp på Valentindagen for å sende ut invitasjoner i håndlagede konvolutter med håndstempel fra postmannen. Men det er grenser for hva JEG orker.

Men på posten måtte jeg, frimerker måtte jeg kjøpe, så da var det ikke så mye ekstra å be om valentinfrimerkene heller enn de vanlige da (selv om det var litt ekstra styr å FÅ dem, for dama på postkontoret hunne ikke gi meg så mange som jeg ville ha, for det hadde hun ikke. Før hun plutselig kom på at hun kunne jo se iden andre kassa (som åpenbart hadde hovedlageret av valentinfrimerker, for der var det MAAAANGE flere, så da kunne hun tilby meg å kjøpe flere likevel da.... om jeg ville? :ler: )

Jeg har forlengst akseptert at det er ulike grener for hva folk gjør utav bryllupsplanlegging. At noen synes det er ok på invitasjon på en postitlapp (for mottaker kaster den bare likevel) eller på sms (så kan mottaker vare med en gang), mens andre vil bruke tid og penger på å lage pene invitasjoner (som har enkelte mottakere som faktisk tar vare på dem) og noen synes at hjemmelagede invitasjoner ikke bør sendes i hvite konvolutter, mens andre synes at en fisk på frimerket er helt greit. (Jeg liker ikke fisker på frimerkene, og når jeg får tak i det jeg selv synes er finere frimerker, så hamstrer jeg litt (nå er det jo så greit med disse "A post" så man slipper kjøpe tiøringer for å "oppgradere" om man kjøpte for mange) For frimerker må jeg jo ha. Og da synes jeg det er koselig med de som er litt fine. Kanskje fordi jeg engang samlet på frimerker, oghusker hvor kjekt det var med de som var litt annerledes? Men jeg er en lat person, så å gå langt utover det jeg uansett nå, det orker jeg ikke.

Derfor grensen mellom å kjøpe hjertefrimerker når jeg likevel måtte ha frimerker, og å dra til en spesiell plass på en spesiell dag. Grensen, for meg. :)

Skrevet
Grenser for hvor høytidelig et bryllup skal være :filer:

Nei, hvorfor det så lenge man selv og gjestene trives?

Vi er alle forskjellige. Noen vil ha spesielle frimerker, andre spesielle kirker, noen vil ha det ene og andre det andre. Og andre sier: ja, takk, begge deler. Jeg ser ikke noe spesielt rart i at noen vil ha invitasjoner med håndstemplede frimerker stemplet på spesielle dager.

Hvorfor reagerer du så kraftig på dette?

Skrevet

Jeg synes personlig det er i overkant detaljorientert å designe egne frimerker, og dra til et spesielt sted for å poste invitasjonene.

Men - jeg forstår ikke hva dette har med uttrykket "bridezilla" å gjøre? Jeg synes uttrykket er i overkant misbrukt. Det skal liksom så lite til før man får stempelet på seg. Er man skuffet over at spesielle gjester som betyr mye for brudeparet takker nei til å komme i bryllupet, så er man fort en bridezilla. Legger man mye energi i planleggingen, så er man også fort en bridezilla. Også kommer det alltid noen kommentarer om at det viktigste er jo kjærligheten mellom brudeparet. Jada, selvfølgelig er kjærligheten viktigst, men det er da ikke hver dag man betaler høye summer for å feire denne kjærligheten, så er det så rart at man ønsker at den dagen man har brukt lang tid på å planlegge, og investert mye penger og energi i, skal være så perfekt som det lar seg gjøre...?

En bridezilla er i mine øyne en kravstor, vanskelig, egoistisk, vordende brud, som forventer at alt skal gå på skinner og at alle skal sette hennes bryllup i fokus. Mulig det er jeg som har misforstått begrepet fullstendig.

Blir litt matt av dette, jeg. Jeg har forvørig ikke selv valgt den ekstravagante bryllupsvarianten, men jeg forstår de som vil at dagen skal være gjennomført til fingerspissene, da det faktisk ofte ligger mye penger, energi og forhåpninger bak den store dagen.

Skrevet

Jeg fikk nylig bryllupsinvitasjon med spesiallaget frimerke -hvis de har glede av det, så gjerne for meg. Jeg er litt imponert over at jeg faktisk så til det... Sånne detaljer er vel uansett noe brudeparet gjør for sin egen del -jeg vil ikke trekke inn bridezilla-betegnelsen før bruden hisser seg opp over at gjestene ikke legger merke til poststempelet :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet
Vi hadde egendesignet frimerke, og konvolutter + innbydelser med navnet til gjesten i trykk. Dette ble faktisk veldig godt lagt merke til, og folk synes det var dritkult....... Så er en god del folk som legger merke til innbydelsen..

Jeg tillater meg i denne sammenheng å komme med et OT-spørsmål:

Hadde dere gratis servering av alle drikkevarer, eller måtte gjestene betale selv eller bruke bonger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...