Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg eier ikke selvdisiplin. Er helt ekstrem på det der området..

Prøver gag etter gang å fortelle meg selv at nå skal ting bli annerledes. Det varer kanskje ei lita stund så faller jeg tilbake til "gamle synder". Det værste er at jeg har for god tid, slik at jeg har mulighet til å bruke litt tid på å lage mat, trene, samtidig som jeg får tid til å gjøre skoleareid, rydde, finne på ting.

Jeg gir opp alt for lett. Jeg ser ingen resultater, og gir opp. Det skal jeg slutte med nå. Jeg vet jo veldig godt at man ikke mister kg på et blunk, men at man må gi det tid, men allikevel blir jeg utrolig skuffet og gir opp.

Jeg vil ikke ende opp som voksen, overvektig person med masse helseproblemer. Kan dere hjelpe meg til å ikke bli slik? Dere kan jo riktignok ikke hjelpe meg med å få raua i gir når det gjelder trening, men maten, den kan muligens dere hjelpe meg litt med?

Jeg trenger virkelig ei ja-lste og ei nei-liste. Selv om jeg vet at mange er imot slikt, men jeg har virkelig behov for det, hvis ikke går jeg å sniker i sjokolade-hyllen når jeg handler, siden at jeg har jo lov av og til..(det er bare det av og til er kanskje 2 ganger i uken istedefor 1 o.l).

Hvis jeg skal gå ned i vekt, hvilken mat skal jeg ikke spise?

Og hvilken mat skal jeg spise?

Blir veldig glad for svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Vanligvis ville jeg sagt at alt er lov, men ikke alltid, men i ditt tilfellet:

Hva med å fokusere på:

-grønnsaker og frukt

-grovt brød/knekkebrød

-havregrøt

-Magert kjøtt

-mager og fet fisk

-egg

-magre melkeprodukter som cottage cheese, kesam, lett yoghurt

Ting du ikke burde kjøpe hvis du ikke greier å begrense deg:

-brus,saft (hvis det ikke er light)

-godteri, snacks, potetgull

-loff,kjeks,kake,boller...

-blandingsprodukter som pølser, kjøttkaker, potetmos

-hvit ris, pasta o.l, kjøp heller naturris, fiberpasta o.l

-søte pålegg som nugatti, hapå, syltetøy (litt lettsyltetøy er greit)

prøv å sats på "råvarer", og unngå mat som er veldig bearbeidet

Skrevet
Jeg tror denne boka vil kunne være det du ser etter:

http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?stipr=...&cid=173213

Utover det så virker det som du har et motivasjonsteknisk problem. Kansje har du en tendens til å sette deg alt for høye målsetninger?

Ehm, ut ifra det jeg får til svar av de rundt meg, så har jeg sikkert en tendens til å sette meg alt for høye målsetninger. Jeg blir sinna og lei meg hvis jeg ikke får til ting :sjenert:

Får beskjed om å ikke sette meg for høye mål, men det er ikke noe jeg kommer på, jeg bare er slik. Har alltid følt meg som en "feil", noe som jeg tror har ført til at jeg har et litt for stor behov for å være "perfekt" i alt jeg gjør, slik at de rundt meg skal bli glade(jeg innbiller meg det siste, fordi de er like glad i meg uansett hva..). Høres sikkert litt absurd ut at jeg er klar over "problemet", når jeg fortsetter å tenke å slik, men har egentlig ingen forklaring hvorfor jeg fortsetter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...