Gjest Lilleulv Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Jeg skylder ei venninne penger, jeg satt de over litt seint (teit av meg). så nå får hun de vel ikke før i morra... men det at de kommer i morgen og ikke i dag var fullstendig krise for da hadde hun ikke mat. Ok, hun er student og ikke så rik. Men hun er samboer med en mann med fast jobb og bra betalt. Hvordan kan man da ikke ha mat...? :o jeg spurte om ikke han kunne kjøpe mat til de begge bare i dag, men det synes hun var kjedelig å spørre han om. Yikes! De har vært samboere i flere år... synes bare det var litt rart. skikkelig dårlig samvittighet for at jeg ikke fikk satt over pengene på tirsdag
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 LOL.......! Hørtes helt vilt ut synes jeg, men jeg vet faktisk om par som har en slik delt økonomi. Han skriver til og med navnet på det som han kjøper og har sin egen hylle i kjøleskapet...
Mazilla Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 Jøss... Her i huset funker det sånn at jeg først bruker opp mine penger, så hans
Gjest Tigress Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Så mykje mat som Tiger et, trur eg ikkje eg ville hatt så store problem med å be han om å erstatte noko av det om eg var blakk.
Tussi! Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 Jøss... Her i huset funker det sånn at jeg først bruker opp mine penger, så hans Gjør det omvendt jeg.. Først hans, så mine
Marte M Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 Det tror jeg hun sa bare for å gi deg dårlig samvittighet.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 Det tror jeg hun sa bare for å gi deg dårlig samvittighet. Denne signerer jeg..
LilleCanCan Skrevet 27. mars 2008 #8 Skrevet 27. mars 2008 Det er ikke sikkert de har felles økonomi en gang. Og gjett hva. To stk individer kan være blakke samtidig. Ja, helt sant Selv har jeg og sambo felles, men alle har jo ikke det. Jeg tror muligens hun sa det for å få deg til å få dårlig samvittighet, ja, men har hun ikke retten på sin side? Hun forventet jo pengene den dagen, og en reaksjon over at de ikke har blitt overført på riktig tipspunkt kan ha sine grunner. Hvem vet? Kanskje hun skylder HAN penger? Jeg er enig i at han burde kjøpe mat til henne hvis han kan, men jeg syns det er frekt av deg å si det til henne når du faktisk skylder henne penger. Det er å gå litt for personlig inn på noe syns jeg. For du skylder henne penger, ikke han.
Gjest lissi32 Skrevet 27. mars 2008 #9 Skrevet 27. mars 2008 Så mykje mat som Tiger et, trur eg ikkje eg ville hatt så store problem med å be han om å erstatte noko av det om eg var blakk. Ja sånn er det her og gitt. Jeg kjøper se og hør med god samvittighet for å si det sånn
Alice Ayres Skrevet 27. mars 2008 #10 Skrevet 27. mars 2008 Gjør det omvendt jeg.. Først hans, så mine Jeg også
Gjest StockDama Skrevet 27. mars 2008 #11 Skrevet 27. mars 2008 Vi klarer fint å blakke oss selv om vi er to =D
Teriyaki Skrevet 27. mars 2008 #12 Skrevet 27. mars 2008 Jrg og typen min deler på å betale. Akkurat nå er han ganske blakk, så jeg betaler mat i akkurat disse dagene, men når jeg blir blakk, så har han fått lønning og omvendt.
Alice Ayres Skrevet 27. mars 2008 #13 Skrevet 27. mars 2008 Jeg skylder ei venninne penger, jeg satt de over litt seint (teit av meg). så nå får hun de vel ikke før i morra... men det at de kommer i morgen og ikke i dag var fullstendig krise for da hadde hun ikke mat. Ok, hun er student og ikke så rik. Men hun er samboer med en mann med fast jobb og bra betalt. Hvordan kan man da ikke ha mat...? :o jeg spurte om ikke han kunne kjøpe mat til de begge bare i dag, men det synes hun var kjedelig å spørre han om. Yikes! De har vært samboere i flere år... synes bare det var litt rart. skikkelig dårlig samvittighet for at jeg ikke fikk satt over pengene på tirsdag Kanskje er samboeren hennes av den typen som sulter foran brødboksen, og hvis han sitter der allerede, halvdød av sult fordi du ikke betalte henne tilbake i tide, kan hun jo ikke akkurat spørre ham om penger... Har du tenkt på det kanskje!
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2008 #14 Skrevet 27. mars 2008 Hallo?? Det merkelige i denne tråden er at folk er kritiske mot venninnen og fyren hennes, mens ikke en kjeft løfter en finger for å rette noe av kritikken mot den personen som ikke betaler gjelden sin?
Alice Ayres Skrevet 27. mars 2008 #15 Skrevet 27. mars 2008 Hallo?? Det merkelige i denne tråden er at folk er kritiske mot venninnen og fyren hennes, mens ikke en kjeft løfter en finger for å rette noe av kritikken mot den personen som ikke betaler gjelden sin? Hallo! Jeg skrev jo nettopp en meget kritisk post mot henne som skrev det opprinnelige innlegget. Bare se her: Kanskje er samboeren hennes av den typen som sulter foran brødboksen, og hvis han sitter der allerede, halvdød av sult fordi du ikke betalte henne tilbake i tide, kan hun jo ikke akkurat spørre ham om penger... Har du tenkt på det kanskje!
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2008 #16 Skrevet 28. mars 2008 Jeg skylder ei venninne penger, jeg satt de over litt seint (teit av meg). så nå får hun de vel ikke før i morra... men det at de kommer i morgen og ikke i dag var fullstendig krise for da hadde hun ikke mat. Ok, hun er student og ikke så rik. Men hun er samboer med en mann med fast jobb og bra betalt. Hvordan kan man da ikke ha mat...? :o jeg spurte om ikke han kunne kjøpe mat til de begge bare i dag, men det synes hun var kjedelig å spørre han om. Yikes! De har vært samboere i flere år... synes bare det var litt rart. skikkelig dårlig samvittighet for at jeg ikke fikk satt over pengene på tirsdag Er du noe bedre menneske enn venninden din da? Det er faktisk du som skylder henne penger...
lunina Skrevet 28. mars 2008 #17 Skrevet 28. mars 2008 Kanskje er samboeren hennes av den typen som sulter foran brødboksen, og hvis han sitter der allerede, halvdød av sult fordi du ikke betalte henne tilbake i tide, kan hun jo ikke akkurat spørre ham om penger... Har du tenkt på det kanskje! Øh? Haha, siden du er så "stolt" av dette innlegget må jeg kanskje bemerke at utrykket "sulte foran brødboksen" har med latskap å gjøre, ikke om man er blakk eller ikke. Så. Nei, innlegget ditt hadde nok ikke så mye mening allikevel.
Rosalie Skrevet 28. mars 2008 #18 Skrevet 28. mars 2008 Det er fullt mulig at man ikke har penger å rutte med på slutten av måneden, dersom begge i paret har lønnsutbetaling på samme tidspunkt.
Gjest rabrabara Skrevet 28. mars 2008 #19 Skrevet 28. mars 2008 Jøss... Her i huset funker det sånn at jeg først bruker opp mine penger, så hans haha! Jeg og! Men, ærlig talt, det hørtes rart ut. Ikke NOE av mat, i det hele tatt? ville nok tatt det med en liten klype salt...
Gjest singellusa Skrevet 28. mars 2008 #20 Skrevet 28. mars 2008 Som singel er det akkurat den biten jeg misunner dere som er samboere- at hvis den ene ikke har penger, så har den andre. Men skjønner at det er ikke like lett alltid for samboere heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå