Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å legge om kostholdet litt, men holder fortsatt på å sette meg inn i hva som kan betegnes som "sunt" og ikke.

For eksempel:

Yoghurt naturell med litt skogsbærblanding jeg varmer opp, er det sunt nok til at man kan spise det ofte?

Jeg er veldig glad i wok, er det noe i veien for at jeg kan spise det til middag nesten hver dag, bare variere med forskjellige grønnsaker og forskjellig kjøtt?

Er dette her en fullverdig middag, med nok grønnsaker? 1/3 pakke mager svinekjøttdeig, en halv boks opphakka tomater med hvitløk, paprika og en halv boks mexicanske bønner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Prøver å legge om kostholdet litt, men holder fortsatt på å sette meg inn i hva som kan betegnes som "sunt" og ikke.

For eksempel:

Yoghurt naturell med litt skogsbærblanding jeg varmer opp, er det sunt nok til at man kan spise det ofte?

Kommer vel an på hvor mye sukker du har i bærene når du varmer dem opp, men både yoghurt naturell og skogsbærblandingen i seg selv er kalorifattige og næringsrike. Kan spises med god samvittighet daglig.

Jeg er veldig glad i wok, er det noe i veien for at jeg kan spise det til middag nesten hver dag, bare variere med forskjellige grønnsaker og forskjellig kjøtt?

Dette er kjempe sunt, spis det gjerne hver dag. Du kan jo variere med litt fet fisk også, så får du dekket enda flere næringstoffer.

Er dette her en fullverdig middag, med nok grønnsaker? 1/3 pakke mager svinekjøttdeig, en halv boks opphakka tomater med hvitløk, paprika og en halv boks mexicanske bønner.

Her ville jeg suplert med mer grønnsaker, som ikke er hermetiske. Hva med å koke noen brekkbønner og sukkerærter ved siden av, eller en liten salat. Fordi jeg er glad i det selv ville jeg nok også hatt litt fullkornspasta eller ris ved siden av også. Blir veldig mye proteiener i dette måltidet.

Skrevet

Tusen takk for svar ~umulia~! :)

Har ikke sukker på bærene i det hele tatt :) Fisk i wok, det har jeg ikke prøvd før, men det er kanskje en idé ja....hva slags fisk kan passe bra da?

Skrevet

Synes det høres helt fantastisk sunt ut, spesielt bønnene :-P

Feit fisk av typen laks, sild, makrell er veldig bra pga fett, får du putta det inn i wokmaten må det bli det helt ultimat.

Skrevet

Synes ikke silde-wok høres noe godt ut..

Men, på obs! kjører de ofte tilbud med ferdigkokte og pillede scampi til 20 kr pakken. De har jeg hatt i wok, og det er så utrolig godt! I tillegg er det sunt fett i scampi.

Jeg har nå gått over til en halv boks med mager kesam hver dag. (mest til frokost) og så tilsetter jeg kruskakli, litt valnøtter, og så ellers hva jeg har av syltetøy, saft, kornblanding, honning, kanel osv.

Skrevet

Hva mener du med sunt da?

Det finnes to oppfatninger av sunt. Sunt som i "godt for kroppen" og sunt som i "jeg skal slanke meg".

Yoghurten med bær i er sunt for kroppen, og også fin om du skal slanke deg. Passer du vekta er det mye sukker og energi i både yoghurt og bær, så hold deg til en porsjon eller to om dagen(og da kan du ikke drikke masse melk og spise frukt i tillegg!).

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Steinbit og laks er veldig godt i wok. :)

Skrevet (endret)

Takk for svar!

Men, på obs! kjører de ofte tilbud med ferdigkokte og pillede scampi til 20 kr pakken. De har jeg hatt i wok, og det er så utrolig godt! I tillegg er det sunt fett i scampi.

Så bra at det er sunt fett i Scampi også, men er dette fullverdig erstatning for vanlig fisk?

Hva mener du med sunt da?

Det finnes to oppfatninger av sunt. Sunt som i "godt for kroppen" og sunt som i "jeg skal slanke meg".

Yoghurten med bær i er sunt for kroppen, og også fin om du skal slanke deg. Passer du vekta er det mye sukker og energi i både yoghurt og bær, så hold deg til en porsjon eller to om dagen(og da kan du ikke drikke masse melk og spise frukt i tillegg!).

Sunt som i legge om kostholdet og håpe at en bieffekt av det blir å gå ned i vekt ;) Hehe, så ja, jeg skal ned i vekt. Må bytte ut sjokoladen med noe, og da tenkte jeg dette kanskje var en bra erstatning på kvelden en tre-fire ganger i uka?

Endret av La Luna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...