Pusekatt Skrevet 7. mai 2003 #1 Skrevet 7. mai 2003 VIl gjerne ha noen innspill/tanker på følgende tema: Min tilkommende og jeg har bestemt oss for å gifte oss i all hemmelighet nå i sommer, og har ikke fortalt det til noen (fortsett fra våre respektive forlovere da). Meningen er å reise bort og gifte oss, og så 'break the news' når vi kommer hjem igjen (eventuelt maile bilder fra seremonien mens vi er på ferie). Vi skal selvfølgelig ha et selskap når vi kommer hjem, hvor "alle" (slekt og venner) blir invitert. Det blir sannsynligvis ikke før utpå høsten. Kan vi regne med at folk blir sure og fornærmet fordi de ikke får være tilstede under vielsen? Kan nevne at han har vært gift før, ikke jeg, og at ingen av oss har sansen for store, pompøse kirkebryllup. Vi ønsker oss en dag som er bare for oss to, og så vil vi gjerne feire sammen med alle andre senere. Er spent på å høre hva andre mener om dette! Mvh Pusekatt
Loolaa Skrevet 7. mai 2003 #2 Skrevet 7. mai 2003 Ja, dere må nok regne med at folk blir fornærmet. Spesielt foreldrene deres. Visst er det deres dag og dere må få gjøre det på deres måte, men tenkt hvor skuffet foreldrene deres blir. Hvis dere har et godt forhold til dem, kan dere ikke invitere med bare dem? Venner og slekt ellers klarer seg nok :blunke: Dere kan jo feire med dem når dere kommer tilbake. loolaa
Fakse Skrevet 7. mai 2003 #3 Skrevet 7. mai 2003 Jeg ville hatt med søsken og foreldre. Var ikke til stede i min søsters bryllup (av praktiske årsaker), det er et savn å ikke ha vært med på det.
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 7. mai 2003 #4 Skrevet 7. mai 2003 Vi ville gjerne også gjøre det som dere... Men så fant vi ut at det betød veldig mye for foreldrene våre å få være med, så vi bestemte oss for å ta hensyn til det. Om noen blir fornærmet eller ikke kommer helt an på hvordan de tenker og føler. Vi har tenkt å ha middag kun for foreldre og søsken, og bare fest fo resten, og jeg vet at to av mine tanter kommer til å bli fornærmet over å ikke få middag. Men sånn er det nesten alltid, enkelte er ikke fornøyd samme hva man gjør... Gjør det som føles riktig for dere!
monja Skrevet 7. mai 2003 #5 Skrevet 7. mai 2003 Søsteren til samboeren min gifta seg i all hemmelighet ifjor. Vel, helt hemmelig ble det ikke, for sambo ringte henne rett før de dro til fogden, og da greide hun ikke å holde på det lenger Nå hadde de annonsert bryllupet ganske tidlig i fjor, så vi alle visste det, men ikke når det skulle skje. Resulterte i at det ble en endeløs gjetting av dato og et mas uten like. Synes det er helt greit, jeg, men jeg tror nok dere kan regne med noen sure miner. Faren til min kommende svigerinne ble iallefall dritsur på at datteren snøt han for bryllupet hennes. Det vet jeg flere også ble. Noen droppet til og med gaver har jeg hørt :o Synes det er helt sykt jeg. La folk selv få bestemme da. Søndagen etter vielsen inviterte de den nærmeste familien på kaffe, men ettersom dere skal ha en familiefest kanskje det blir litt annerledes. Det virker nemlig som om folk er redde for å gå glipp av festen. Er festen det viktigste med bryllup? Jeg håper dere får en flott dag, og at dere slipper sure mine på grunn av valget dere tar. Ønsker dere lykke til!! PS: Det virker som om svigerinna mi gjorde oss en bjørnetjeneste, for da vi bare en mnd etter bryllupet deres annonnserte vårt - som blir kirkebryllup med stor fest - ble faren helt i hundre, og skal være med å sponse både det ene og det andre
Livets datter Skrevet 7. mai 2003 #6 Skrevet 7. mai 2003 ingen av oss har sansen for store, pompøse kirkebryllup. Vi ønsker oss en dag som er bare for oss to Det kan dere vel få selvom deres nærmeste får vite om det. Jeg ville fortalt det til foreldre og søsken, men sagt at dere vil gjøre det på denne måten, og at det blir mulighet for en eller annen form for feiring etterpå. Selvom det er deres dag, så husk at dette er en stor dag for familiene deres også.
Pusekatt Skrevet 7. mai 2003 Forfatter #7 Skrevet 7. mai 2003 Visst er det deres dag og dere må få gjøre det på deres måte, men tenkt hvor skuffet foreldrene deres blir. Hvis dere har et godt forhold til dem, kan dere ikke invitere med bare dem? "Problemet" er at det muligens blir litt langt og dyrt å reise - vi skal gifte oss i USA. Og skal vi først ha foreldre der vil jeg si det også blir naturlig å invitere med søsken - som da sannsynligvis vil stille med ektefeller, samboere, kjærester og barn. Og da blir det plutselig fryktelig mange (misforstå meg rett, det er ikke det at det ikke hadde vært hyggelig!), og da kunne vi 1) likegjerne gjort det i Norge og 2) hatt en stor bryllupsfest med det samme. Men ja, det er foreldrene våre jeg er mest engstelig for sånn sett. Vi ønsker jo på ingen måte å såre noen, selv om vi har tatt det valget vi nå har gjort. Hvilken måte er best i forhold til å fortelle familien de store nyhetene etterpå da? Ringe fra USA rett etterpå? Dagen etterpå? Vente til vi kommer hjem og ta det med de personlig? Mvh Pusekatt
Usikker Skrevet 7. mai 2003 #8 Skrevet 7. mai 2003 Gjør som DERE vil! Det er mitt råd. Så får folk bli så sure de bare vil............ DERES bryllup - DERES valg! Gudd løkk! 8)
Gjest barbarella Skrevet 7. mai 2003 #9 Skrevet 7. mai 2003 Heisann! Ditt bryllup skal være akkurat slik du ønsker det! Det er ditt liv og ditt valg. Ønsker du å holde bryllupet hemmelig så gjør det. Jeg og min mann giftet oss i all hemmelighet i fjor sommer og har fått blandede reaksjoner på det. Vi hadde "full pakke" med brudeutstyr og sjakett, var hos fotograf, spiste flott middag med våre fem beste venner og sparte ikke på noe. To dager ettterpå reise på på to ukers bryllupsreise. Vi har ikke angret et sekund! Vi hadde en utrolig flott dag hvor jeg kunne være meg selv uten å bekymre meg for alt mulig, de få gjestene stortrivdes og det ble rett og slett en fantastisk dag. I stedet for å bruke mansse penger på et stort selskap, med folk vi ikke kjenner så godt brukte vi mye på de som var der og på bryllupsreise. Mine foreldre tok det veldig fint. De liker det litt enkle og syntes det var fornuftig å gjøre det slik. Hans far derimot tok ikke det hele like fint, men det får vi bare leve med. På den største dag en i vårt liv valgte vi å følge "hjertet" fremfor hensynet til våre nærmeste og det syntes jeg dere også skal! lykke til!
Tyren Skrevet 7. mai 2003 #10 Skrevet 7. mai 2003 Hadde reist uten å fortelle noe jeg og ringt med engang vielsen var over. En kollega gjorde det samme nå i julen og hadde fest senere, foreldrene på begge sider ble bare veldig glade!!
Gjest Poirot Skrevet 7. mai 2003 #11 Skrevet 7. mai 2003 Av tidligere innlegg her er det helt klart at noen kan bli VELDIG sure.... Selv er jeg forlover i et bryllup som holdes i år, men som fant sted i fjor, om du skjønner... Nær familie fikk vite det i forkant, og var llei seg pga ikke fikk komme. Men nå er det stor fest og velsignelse i kirke, og det er mer stas nå som ingen (untatt jeg) har sett kjole, blomster osv.Blir nesten som på ordentlig.
tuva77 Skrevet 7. mai 2003 #12 Skrevet 7. mai 2003 Ingen har rett til å bli sure. Det er dere to som må bestemme dette, og de får jo delta så lenge dere skal ha selskap en stund senere. Det er jo mange som gifte seg hos fogden, og inne hos den er det ikke plass til mange. Gift deg i USA og kos dere på DERES dag. og deretter kan dere jo ringe/maile og fortelle den store nyheten. Det er nå min mening
Pulsatilla Skrevet 7. mai 2003 #13 Skrevet 7. mai 2003 Vi gjør det også i hemmelighet (som jeg har sagt før - bortsett fra at jeg har fortalt det her inne, da :oops: ) som dere. Bare våre forlovere som er involvert. Nå er det litt over tre uker igjen og jeg er også litt bekymret for foreldrenes reaksjoner. Men vi tenker sånn, at nå vi er blitt så "gamle" (over 30 begge to :D ) og har bodd sammen så lenge, så er det jo ikke akkurat våre foreldres sak lenger, men et løfte vi skal gi hverandre - men regner med vi ringer hjem og forteller det raskt etterpå,da! :D Så blir det kanskje en fest senere, hvem vet. Om noen blir sure og ikke gir oss gaver er det helt greit, forventer egentlig ikke å få så mye gaver vi, når vi gjør det på denne måten? Jeg er veldig fornøyd med valget vi har gjort, har heller ikke ønske om noe stort kirkebryllup. Gleder meg veldig til dagen. Pulsatilla
Gjest Poirot Skrevet 7. mai 2003 #14 Skrevet 7. mai 2003 Pulsatilla: Hvorfor ikke invitere dem på middag og fortelle det? En telefon er jo litt upersonlig... Men helt enig med deg at når dere er så voksne, så er det deres sak.
Pulsatilla Skrevet 7. mai 2003 #15 Skrevet 7. mai 2003 Er nok enig med deg der, Don Pedro, det blir mer personlig med en middag. Men da må det nok skje umiddelbart etter vi kommer hjem, for forloverene er allerede sprekkeferdige av hemmeligheten. Vi gifter oss i utlandet, og kommer ikke hjem før flere dager inn i ektestanden - klarer vi å holde oss når vi snakker på telefon med de hjemme, tro... ? Vi skal ha "full pakke" når vi gifter oss, og har leid en som filmer begivenheten og lager en fin bryllupsvideo. Hadde jo vært moro om vi hadde klart å vente med å fortelle det til den kom, og så invitere på "se-på-bilder-fra-ferien-vår"-kveld Hmmm, det kan vi jo gjøre med en gang vi er hjemme det, har jo digitalt kamera :D Skal se vi klarer å knipe igjen ettpar dager etter vielsen også Pulsatilla
Pip Skrevet 7. mai 2003 #16 Skrevet 7. mai 2003 Dere må selvfølgelig gjøre akkurat det dere helst vil selv! Jeg ville bare si at dere må nok regne med at ikke alle blir like begeistret... Mine besteforeldre er/var meeeget jordnære, logisk tenkende og forståelsesfulle. Men min onkel og tante reiste til byfogden (i nabobyen...) og giftet seg, spiste en middag emd forloverne og markerte ikke bryllupet noe mer enn det. Og mine besteforeldre tok faktisk dette skikkelig ille opp! De opplevde at de ikke var 'gode nok' til å få være med på sin sønns bryllup... (Nå må det sier at de kanskje i andre situasjoner også hadde opplevd at han ikke syntes de var 'bra nok' - men likevel). Men dere skal jo ha en marekring med hele familien senere - dessuten skal det skje i utlandet. Og det blir egentlig stor forskjell, syns jeg... Lykke til iallefall!
VesleBråka Skrevet 7. mai 2003 #17 Skrevet 7. mai 2003 Mitt søskenbarn gifta seg hemmelig med bare de to, på hjemstedet, uten at foreldrene var invitert. Jeg synes det er litt merkelig. Jeg synes litt synd på foreldrene som ikke fikk se sønnen bli gift like i nærheten... Det blir litt anderledes hvis man reiser vekk ivertfall. Jeg tror ikke han fikk noen gave av meg, jeg fikk vite det en stund etterpå og jeg kom ikke på det... Det var så "ikke plag oss" tone over det, så jeg plaga dem ikke jeg. Men jeg tror foreldrene mine sørga for å få ivei en gave til dem.
Pusekatt Skrevet 8. mai 2003 Forfatter #18 Skrevet 8. mai 2003 Tusen takk for alle kommentarer og innspill! Lover å avlegge rapport etter Den Store Dagen - ikke minst også hvordan familiene reagerer:) Mvh Pusekatt
Felix Skrevet 8. mai 2003 #19 Skrevet 8. mai 2003 Superbra tanke Pusekatt! Jeg angrer ofte på at vi ikke gjorde det samme. Hvis noen blir fornærmet, så er det fordi de er egoistiske.. Og det kan man bare ikke ta hensyn til. Nei, reis utenlands og ha et superromantisk bryllup. Så kan dere komme hjem etterpå, og invitere til fest for familie og venner. Der kan dere vise flotte bilder, og fortelle alt fra bryllupet -nesten.. hi hi. Ikke send bilder per mail. Lag heller litt koselig ut av bildene på festen!
Pusekatt Skrevet 8. mai 2003 Forfatter #20 Skrevet 8. mai 2003 Jeg er nå enda mer styrket i troen på at det vi gjør er riktig, og at det vil 1) bli en romantisk og flott seremoni i USA og 2) bli en kjempekoselig fest hjemme i Norge! Fordelen er jo også at vi får halvannen ukes bryllupsreise etter vielsen også Mvh Pusekatt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå