Gå til innhold

Hva koster en sydenferie?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vet at spørsmålet sikkert virker dumt, men lurer på om dere proffe familieferie-mennesker vet sånn ca. hvor mye penger en regner med at det går på en to ukers ferie i "syden" i sommerferien. (vet at pris varierer både med tidspunkt, land/sted, standard etc). Våre kriterier er barnevennlig og helst nær strand og by - og ikke så veldig lang eller kronglete reise.

Jeg tenker da reise og opphold, shopping går på et annet budsjett!

Og så lurer jeg på om noen kan dele litt erfaringer med å reise med to små barn (en på 1,5 og en på 2,5 år). Blir det bare stress å reise med så små, eller blir det kos?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes spørsmålet er litt dumt, ja, i og med at du bare kan gå og fylle inn de kriteriene du måtte ha og søke og de ulike reiseselskapene. Jeg kan forøvrig anbefale Alcudia på Mallorca. Veldig barnevennlig og fint og ikke lang reise (ca 3 1/2 time). Men som selv, så får du se hva du får for pengene.

Skrevet

Vi ferierer på Chios, Hellas, noe som anbefales på det absolutt varmeste.

Det er ikke så lett å anslå hva det koster for en familie på ferie. Det kommer jo litt an på hvor mye dere legger i middagen f.eks. Vi er en familie på 2, snart 3, voksne og et barn og vi bruker vel omtrent 80-90€ dagen i mat i snitt, men da spiser og drikker vi godt(varmmat) to ganger daglig!

Leiebil koster rundt 30€ dagen, mer i absolutte høysesong og ellers koster f.eks iskrem omtrent det samme som hjemme.

Å reise med 2 små barn blir akkurat det stresset man legger opp til, holdt jeg på å si. Når man reiser med små barn, legger man opp dagen og tempoet etter dem. Hold dem ute av den varmeste sola midt på dagen, ha en god vogn de kan sove i om kvelden og ikke legg opp til laaange bilturer, men ta strandpauser/spaserpauser, så har både foreldre og barn det alldeles utmerket :) Hellas er et nydelig land å være i for småbarn, for de blir _sett_ både i butikker og på restauranter. Her er de ikke noe irriterende haleheng på foreldrene, men en gjest på linje med alle andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...