Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 hei Skal i konfimant til våren og tenker å gi gave verdi 1000kr. men jeg har ikke lyst til å legge 1000kr i en konvolut som konfirmanten bruker på klær og sminke. den konfirmanten det gjelder har nokk av alt på dette tidspunktet da foreldrene betaler for alt hxn måtte ønske. derfor begynte jeg å tenke på om det fantes andre muligheter der ute som gjør at disse pengen blir brukt på en fornuftig måte og når denne personen trenger de mer som feks til førerkort, utdannelse, og andre ting hun trenger når hun en dag flytter hjemme i fra. hva gjør du? hva ville du gjort? hvilke muligheter finnes? er det mulig å sette inn penger på personens konto og sperre beløpet til hxn blir 18-20 år?
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Du kan nok ikke sperre beløpet når du først har gitt det, men for å unngå den største faren ved at hun tar med pengene i hånda og shopper dem bort så kan du gi en bankremise som hun må gå i banken for å ta ut. Da blir det mest naturlige å sette pengene inn på konto, og forhåpentligvis på en sparekonto eller liknende. Men avgjørelsen må konfirmanten ta selv!
Gjest _Leela_ Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 Synes i grunn 1000,- var litt lite og sette egen sperre på, derfor ville jeg hørt med foreldrene om hun hadde sparekonto og kanksje satt pengene rett inn dit. Evt kanskje gitt henne noen aksjer eller lignende (da er det vel mer komplisert å få ut pengene på 1-2-3, men jeg er ikke akkurat ekspert på det området).
Supramundane Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Synes i grunn 1000,- var litt lite og sette egen sperre på, derfor ville jeg hørt med foreldrene om hun hadde sparekonto og kanksje satt pengene rett inn dit. Evt kanskje gitt henne noen aksjer eller lignende (da er det vel mer komplisert å få ut pengene på 1-2-3, men jeg er ikke akkurat ekspert på det området). Jeg fikk opplyst et kontonr. til en sperret sparekonto, og satte det inn der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå