Gjest Gjest_Desperat_* Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Trenger å gå ned ti kilo. Har lagt en plan om en halv kilo i uka, og da skal jeg klare det innen august. Skulle jo være ovekommelig! Men nå har jeg prøvd HARDT i tre uker cirka, og ikke gått ned noenting! Jeg spiser lite og sunt, og trener (går hardt/går med barnevogn/jogger litt) en time/halvannen time annenhver dag. Blir svett og sliten, men merker jo ikke noe resultat. Og da blir jeg så motløs og sint!!!! Til frokost spiser jeg gjerne to brødskiver eller to Ryvita med makrell i tomat. Til lunsj det samme. Middagene er normalt sunne. Prøver ihvertfall å spise små porsjoner. Som regel spiser jeg ikke mer enn det. Kanskje en banan eller en gulrot, eller et par Ryvita til kvelds hvis jeg er skikkelig sulten. Har noen gode tips til hvordan jeg kan få fortgang i dette? Hva bør jeg gjøre annerledes? Blir jo snart sprø...
Sol79 Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Jeg tror du spiser for lite. Når man spiser så lite som du gjør så stopper man forbrenningen. Legg inn noen mellommåltid.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 En til halvannen time annenhver dag er litt lite trening, synes jeg. Når det er såpass rolig trening som gå tur, så kan du fint gjør dette hver dag.
Gjest lissi32 Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Enten spiser du for lite eller er du ikke helt ærlig når du sier hva du spiser/drikker. Du må huske at det er mye kalorier i flytende som: brus, juice, melk, kaffe latter, alkohol osv. Dette må regnes i tillegg til maten. Husk også at smør, majones, olje og steke i osv også må regnes med. Høres ikke ut som du spiser for mye, men for å være sikker kan du jo melde deg inn i en vektklubb så du får litt oppfølging og har dagbok til å telle kalorier? Da vet du hvertfall at du får i deg riktig dose mat pr dag. Jeg syns 1,5 time trim annenhver dag høres helt supert ut;)
absinthia Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 (endret) Kanskje du rett og slett får muskler?? Jeg ser likedan ut når jeg er 63 kilo muskler som når jeg er 56 med mindre muskelmasse. Og er forresten helt fornøyd med det, selv om noen ville si det var en litt høy vekt siden jeg bare er 161,5, men jeg får alltid kommentarer på at folk synes at jeg er liten og sped, så det tar jeg ikke særlig alvorlig (bruker str 36 i klær). Prøv heller å bruk måleband når du skal se etter resultater. Ikke sikkert jeg har rett, men det er ihvertfall mine erfaringer. Egentlig synes jeg at du burde spise mer kvelds, siden du går såpass burde det være rom for det og det kan virke gunstig inn på forbrenningen etter hva jeg har forstått. Muskler virker uansett på forbrenningen, så selv om du ikke går noe særlig ned, så fortsett og trim. Endret 27. mars 2008 av absinthia
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 Jeg meldte meg inn i vektklubb.no når jeg ville gå ned noen kilo. Funker garantert!! Du får full kontroll mht hva du putter i deg. Kalorier er alfa omega når man vil ned i vekt.
Gjest TS Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 Jeg er medlem av vektklubb.no, men har vært sløv til å fylle inn alt jeg spiser. Gjorde det akkurat nå. Fylte inn ALT jeg har puttet i munnen, og alt jeg har trent. Middagen var en oppskrift derfra. Spiste masse, og måtte skrive inn to porsjoner. Jeg skal ligge på 1370 kalorier pr dag, og i dag ble det 1265. Og i dag har jeg spist hele fire måltider! Har nok blitt for lite, ja. Fobrenninga mi er vel helt på en snurr, stakkar...
Gjest Bolledeig Skrevet 27. mars 2008 #8 Skrevet 27. mars 2008 Det er noen muligheter for at du ikke har gått ned. 1) Du er enten ikke helt ærlig med energiinntaket ditt, eller har feilberegnet, og har egentlig spist for mye (dette er det mest sannsynlige, spesielt siden du har sløvet med loggingen) 2) Du har spist så lite at kroppen din har kommet i sparemodus (lite sannsynlig) 3) Du har lagt på deg muskler som veier noe (usannsynlig uten tung styrketrening og i tillegg over så kort tid) Vær nøye på å loggføre alt du spiser og drikker (mange glemmer den siste) den neste uken, og uken etter det også. Skjer det fremdeles ingenting, så kan vi snakkes. Husk at selv om tilsynelatende folk går i kaloriunderskudd og likevel ikke går ned, så går ALLE ned når de settes i kaloriunderskudd i kontrollerte eksperimenter. Alle sammen.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2008 #9 Skrevet 27. mars 2008 Jeg skjønner ikke helt dette med at man ikke går ned i vekt hvis man spiser for lite. Jeg har hatt to perioder i livet mitt hvor jeg har vært dypt deprimert og har mistet matlysten fullstendig. Jeg har kanskje klart å presse i meg et par brødskiver eller et eple hver dag, men stort sett har jeg nesten ikke spist i det hele tatt. Begge gangene har jeg rast ned i vekt. Min erfaring er at jo mindre man spiser, jo mer går man ned i vekt. (Jeg mener selvsagt at disse "slankekurene" jeg har vært igjennom ikke er å anbefale, da man ikke får i seg de næringsstoffene man trenger. Men jeg skjønner som sagt ikke dette at med at for lite matinntak vil hindre vektnedgang. Det er stikk i strid med min erfaring. :klø
Gjest Bolledeig Skrevet 27. mars 2008 #10 Skrevet 27. mars 2008 Det er helt sant. Du raser ned i vekt. Du mister riktignok mye muskler og slikt, men det er ikke sånn at man IKKE går ned dersom man spiser lite nok. Stagnasjon i slankekurer er stort sett et resultat av å spise for mye, ikke for lite (selv om det ofte trekkes frem som problem nr 1)
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2008 #11 Skrevet 27. mars 2008 Det er helt sant. Du raser ned i vekt. Du mister riktignok mye muskler og slikt, men det er ikke sånn at man IKKE går ned dersom man spiser lite nok. Stagnasjon i slankekurer er stort sett et resultat av å spise for mye, ikke for lite (selv om det ofte trekkes frem som problem nr 1) Helt enig! (Det var jeg som skrev innlegget over, forresten.) Jeg har alltid forundret meg over at folk som sier at de spiser sånn og sånn og trener sånn og sånn, men allikevel ikke går ned i vekt, får til svar at de spiser for lite. Som du sier, er det vel heller sånn at de spiser for mye, eller ganske enkelt det at de bygger muskler. Jeg har kommet til at vektnedgang ikke er noe hokus pokus i det hele tatt. Det er forholdet mellom inntak og forbruk som teller. Hvorvidt man spiser frokost eller hvorvidt man spiser ett eller åtte måltider per dag, er ikke så viktig. (Jeg tror at grunnen til at det å spise en god frokost, samt det å spise hyppige måltider er såpass opphausset er at hvis man gjør det, er det mindre sjanse for at man overspiser eller "sprekker" og hiver i seg pølser og sjokolade. Det er altså ikke det å spise frokost eller det å spise hyppige måltider i seg selv som er gunstig, men det er vel heller det at det ofte vil føre til at man spiser mindre.)
Gjest Tigress Skrevet 27. mars 2008 #12 Skrevet 27. mars 2008 TS, du har jo berre heldt på i tre veker, då, du må rekne med at det tek meir tid enn som så...
Cognizance Skrevet 27. mars 2008 #13 Skrevet 27. mars 2008 (endret) Stagnasjon i slankekurer er stort sett et resultat av å spise for mye, ikke for lite (selv om det ofte trekkes frem som problem nr 1) Jepp. Så hvis du ikke går ned i vekt må du spise mindre, trene mer eller begge deler. Noe man kan gjøre for å forhindre at kroppen senker forbrenninga mye er å legge inn en spisedag, altså en dag eller en kveld i uka der du spiser mye mer (for eksempel alt du har lyst til). Bra du spiser makrell i tomat, fiskefett er veldig sunt! Endret 27. mars 2008 av Cognizance
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå