Gjest T Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Jeg har vært sammen med kjæresten i rundt tre måneder nå, men har kjent til hverandre rundt seks. Han bor ved middelhavet, jeg her i nord(men flytter til han om noen måneder) Vi har et utrolig nært og fantastisk forhold sammen og er veldig klare på at vi ønsker en fremtid sammmen. Så har jeg begynt å tenke.. Nå virker det så trist å skulle feire jul uten han. (innen den tid har vi vært sammen ett år og jeg vil da bo i landet hans). Men når er det egentlig vanlig at man feirer jul sammen? Han med min familie eller jeg med hans familie. De har helt andre tradisjoner der i sør og jeg har virkelig lyst til å oppleve det også, nå vet jeg at det vil jeg jo før eller senere, men spørsmålet er når..? Til alle med kjæreste/samboer/gifte der ute, hvor lenge hadde dere vært sammen da dere feiret jul sammen første gang? Evt. hvordan var opplevelsen? vi er henholdsvis 20 og 22 om det skulle ha noe å si.
Gjest T Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 *Redigerer* sammen i 4 måneder, kjent til hverandre i 7, sånn var det.. går litt fort i svingene noen ganger Håper på tilbakemeldinger fra dere! T
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 Det er leeeeenge til jul. Ro deg ned..............mye kan skje innen du bør ta stilling til dette. 3 måneder som kjærster..........hmmmmm.........ja, de fleste forhold ser lyse og deilige ut da. Ta ikke eventuelle problemstillinger på forskudd. Nyt nuet!!
Sol79 Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Jeg har vært sammen med min samboer i ca 3.5 år. Vi har ikke feiret jul sammen enda. Søstra mi feiret ikke jul sammen med sin samboer før de fikk barn sammen, da hadde de vært sammen i 10 år. Men du, det er lenge til jul enda..
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 Vi har ennå ikke feiret jul sammen og vi har vært sammen i seks år i tillegg til at vi bor sammen. Dette er så individuelt som det kan bli. Kanskje du har en liten hjemlengsel når julen nærmer seg og du vil hjem til snø, pepperkaker og familie? Kanskje han vil være med? Vent med å tenk på dette til.. ja, hvert fall oktober?
Gjest Frk Åberg Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 Vi har vært sammen i seks år, og fortsatt ikke feiret jul sammen (!). Så det er veldig forskjellig hvordan man velger å gjøre det. Jeg vet noen syns det nesten er litt barnslig å ikke feire sammen når man har vært sammen i flere år, men for min del handler det om skilte foreldre og det at en av dem ikke skal få en trist og ensom jul (merket jeg fikk behov for å forsvare meg her ). Når vi får barn derimot, kommer vi til å feire sammen selvsagt. Det er fint at dere har det så bra sammen, men jeg tenker også at det er lenge til jul. Ikke at det trenger å bli slutt innen da, men at det virker litt forhastet å planlegge slikt allerede. Hva sier han da? Kan dere ikke se hvordan det føles når det nærmer seg?
Gjest T Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 *rødmer* ja jeg vet det er lenge til, men jeg er fryktelig glad i jul, så det er noe jeg alltid tenker på.. Og selv om vi bare har vært sammen i 4 måneder har vi vært mye sammen da det nå er et avstandsforhold. Når vi har vært sammen, måneder eller uker i strekk har vi bodd sammen og vært sammen 24 timer i døgnet, så vi har blitt veldig knyttet og odt kjent på tiden vi har kjent hverandre T
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2008 #8 Skrevet 27. mars 2008 Vi begynte å feire jul sammen da vi giftet oss, dvs når vi hadde vært sammen i 6 år. Vi feirer nå jul hos mine og hans foreldre annenhvert år. Feire jul hjemme hos oss selv planlegger vi å begynne med i det vi har fått barn.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2008 #9 Skrevet 27. mars 2008 Vi ble sammen i august, flyttet sammen i oktober, og feiret jul sammen hososs selv fra første år. Det var slik vi ønsket det... Vi ville lage våre egne tradisjoner. Mitt søsken gjorde det på samme måte. Resultatet ble at hans familie har feiret hos oss hvert år de siste 14 årene, mens mine foreldre har byttet på å feire hos oss og hos mitt søsken, men har vært mest hos oss fordi det har vært her barnebarna har vært.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2008 #10 Skrevet 27. mars 2008 Vi har vært sammen i snart fem år, og har feiret jul sammen de siste fire årene (så lenge vi har bodd sammen). Noen ganger hos hans familie, andre ganger hos min. Familiene våre er uansett små og få som feirer jul sammen, og det kan være både kjedelig og intenst å feire alene sammen med dem. Vi får en hyggeligere julefeiring når vi er sammen, så da gjør vi det sånn. Men det er veldig forskjellig hvordan folk gjør det. Jeg kjenner par som ikke har feiret jul sammen før de har vært kjærester i årevis, man må bare gjøre det som kjennes riktig.
Gjest T Skrevet 27. mars 2008 #11 Skrevet 27. mars 2008 Takk for svar! Nå er det jo sånn at vi kommer fra to forskjellige land og kulturer vil jeg gjerne ta del i og oppleve hans families tradisjoner og at han skal få oppleve mine tradisjoner. Men jeg har ikke noe veldig hastvek altså! Jeg har ikke snakket med han om det og kommer nok ikke til å gjøre det før det nermer seg litt og er mer aktuelt, men hadde vært kos og har en mistanke om at han syns det også.. T
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2008 #12 Skrevet 28. mars 2008 Vi feiret ikke jul sammen før vi fikk barn, og det var etter8 år
Gjest Veronica Mars Skrevet 28. mars 2008 #13 Skrevet 28. mars 2008 Vi feiret ikke første jul sammen, da hadde vi bare vært sammen i to måneder, men alle (3) etter det har vi vært sammen. Noe av grunnen er vel kanskje at jeg har et litt komplisert forhold til deler av min egen familie da, mens min mor ofte har vakt på julaften. I tillegg har jeg et kjempebra forhold til mannens familie, så jeg er mer enn villig til å feire julen sammen med dem. Men den viktigste grunnen er at min mann er min nærmeste familie, jeg er sammen med han nesten alle andre dager i året og det ville for meg vært unaturlig om jeg ikke feiret jul med han da.
Gjest Pet Skrevet 28. mars 2008 #14 Skrevet 28. mars 2008 Vi har feiret jul sammen hvert år siden vi ble sammen. Den første jula hadde vi bare kjent hverandre i to måneder.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2008 #15 Skrevet 28. mars 2008 Vi ferite jul sammen da vi hadde vært sammen i to år. Men første jula når vi hadde vært sammen i et år var grusom å ha fra hverandre, og jeg dro dirrekte til ham etter julegavene, og jeg tror vi snakket på telefonen ganske mange ganger i løpet av dagen. Vi var tidlig i familie med hverandre og det var unaturlig for oss å feire jul uten hverandre (vi var da 20 og 22 vi også). Jeg er familie med min mann, selv om vi ikke har barn, og det viktigste for meg er å feire med ham. Vi vil ikke få barn før kanskje 10-15 års samliv, og jeg kunne ikke tenke meg å ikke feire jul med ham i denne perioden. Min søster feiret også jul med kjæresten sin når de hadde vært sammen nesten et år. Men jeg tror ikke det er så vanlig å gjøre slik som oss. Mange i dag som er samboere feirer ikke sammen før de får barn.
Tussi! Skrevet 28. mars 2008 #16 Skrevet 28. mars 2008 Vi feiret jul sammen etter ett og ett halvt år. Første jula kom han til meg når de var ferdig med pakkene.
Bokormen Skrevet 28. mars 2008 #17 Skrevet 28. mars 2008 Vi har vært sammen i 6,5 år og samboere i snart 2. Vi har aldri feiret jul sammen, og kommer nok heller ikke til å gjøre det før vi får barn sammen Begge vil gjerne være sammen med sin nærmeste familie i julen, og syns det er en helt fin ordning når våre familer bor 65 mil fra hverandre.
Gjest StockDama Skrevet 28. mars 2008 #18 Skrevet 28. mars 2008 Vært sammen ca 3 år, feiret jul 07 sammen...ikke fordi vi følte vi måtte, men fordi flyet mitt ble innstilt, så da ble jeg her nede. Så var bare en tilfeldighet. Neste år er det nok opp til familien for julefeiring igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå