Gå til innhold

Isoppskrift - gjerne italiensk

Anbefalte innlegg

Gjest Is - glad ^^
Skrevet

Jeg er veldig glad i is , og har lyst til å lage det selv, for jeg har hørt at det er så mye bedre! Noen som har noen oppskrifter? Blir veldig glad for en oppskrift på italiensk is :- )

Jeg har ikke ismaskin, men vurderer og skaffe det! Hvor har de billige ismaskiner? :- ) Håper på svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Iskremmaskiner kan du få på f.eks. Elkjøp. Koster kanskje fra 400 og oppover. Du trenger strengt tatt ikke iskremmaskin, men da blir det litt mer arbeid. Da må du helle iskremmassen i en boks og fryse ned og så må du piske/røre den hver halvtime til den er stivnet slik at den skal bli luftig og kremet.

Jeg bruker som oftest denne grunnoppskriften: 5 dl fløte/melk, 4 eggeplommer og 1,5 dl sukker. Fløte og sukker varmes og piskes gradvis inn i eggeplommene. Hell alt tilbake i kjelen igjen og varm opp under omrøring til blandingen tykner. Hell i en bolle og avkjøl helt før den fryses. Så kan du tilsette akkurat det du ønsker av smakstilsetninger. Noen tilsetter du i fløten mens den varmes (f.eks. vaniljestang, honning, sjokolade, kaffepulver, hakket lakris), andre tilsetter du etter at blandingen er avkjølt (f.eks. hakket sjokolade, nøtter, most/hakket frukt, søt kastanjepuré, biter av kjeks eller kake osv). Frys i iskremmaskin.

Gjest is-glad ^^
Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Jeg så på en ismaskin idag til 399, den tror jeg vil funke bra! Skal bli en mester på hjemmelaget is :gjeiper:

Gjest Gjest
Skrevet

Nå skal det tørkes støv av iskremmaskinen min! sommern er snart her! :popcorn:

Skrevet

Hva er egentlig forskjellen på italiensk is og vanlig is?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Abonnerer på Arkana sin is ;)

Hva er Arkana sin is? :sjenert:

Gjest Is - glad ^^
Skrevet

*dytte opp diskusjon* ;)

Nå begynner sommeren å komme :- D Da er det godt med is. :icon_smile:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg liker også italiensk iskrem :) Spesielt cielo-isen.

har ikke noen oppskrift , men kunne tenkt meg jeg også!

vår - yr ^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...