Betsy Skrevet 27. mars 2008 #21 Skrevet 27. mars 2008 Min tilkomne svigerinne og hennes mann har ikke snakket til oss på 10 år.. fordi de ikke fikk ha med den fullstendig uoppdragne 3 åringen i vårt bryllup.. Jeg synes det ropes altfor høyt og altfor ofte om disse såkalte "bridezillasene", og jeg synes det er merkelig at det ikke finnes et tilsvarende, negativt ladet utrrykk om alle de GÆÆRNE GJESTENE!!! Til TS; jeg hadde forsøkt å ikke bry meg et døyt om hva de to gjestene sa. Som andre her har påpekt, så er den "bonus" å bli bedt i bryllup! Som gjest skal man ikke bestemme noe som helst over hvordan/hva andres bryllup skal være/inneholde. Hadde mine gjester oppført seg som de to du nevnte, hadde jeg vært likeglad om de ble så opprørte at de holdt seg hjemme.
Possibly Skrevet 29. mars 2008 #22 Skrevet 29. mars 2008 Jeg synes det ropes altfor høyt og altfor ofte om disse såkalte "bridezillasene", og jeg synes det er merkelig at det ikke finnes et tilsvarende, negativt ladet utrrykk om alle de GÆÆRNE GJESTENE!!! He he, det er tydelig at det finnes mange gjestezillaer der ute, ja.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #23 Skrevet 29. mars 2008 Som andre her har påpekt, så er den "bonus" å bli bedt i bryllup! Kan du utdype hvorfor det er en bonus?
Amadea Skrevet 29. mars 2008 #24 Skrevet 29. mars 2008 Kan du utdype hvorfor det er en bonus? Det var ikke jeg som skrev innlegget, men jeg synes nå i hvert fall det er koselig å blir bedt på fest (jfr signaturen ) og saerlig da i en slik höytidelig sammenheng som et bryllup! Gjestene kan jo selv velge om de vil komme eller ikke. Håper ingen blir sure fordi de blir invitert i vårt bryllup altså!
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #25 Skrevet 29. mars 2008 Det var ikke jeg som skrev innlegget, men jeg synes nå i hvert fall det er koselig å blir bedt på fest (jfr signaturen ) og saerlig da i en slik höytidelig sammenheng som et bryllup! Gjestene kan jo selv velge om de vil komme eller ikke. Håper ingen blir sure fordi de blir invitert i vårt bryllup altså! Det var dette med bonus jeg spurte om, ikke hvorvidt det er koselig å bli bedt i bryllup eller ikke.
Betsy Skrevet 29. mars 2008 #26 Skrevet 29. mars 2008 (endret) Kan du utdype hvorfor det er en bonus? Fordi det ikke er en selvfølge å bli bedt... Trenger du nærmere forklaring? Endret 29. mars 2008 av Betsy
Amadea Skrevet 29. mars 2008 #27 Skrevet 29. mars 2008 Det var dette med bonus jeg spurte om, ikke hvorvidt det er koselig å bli bedt i bryllup eller ikke. fest = bonus :juhu: Forresten tror jeg ikke noen av mine gjester er sure for å ha blitt invitert. Blir bare litt miljöskada her på KG innimellom.
Betsy Skrevet 29. mars 2008 #28 Skrevet 29. mars 2008 fest = bonus :juhu: Tror man skal være forsiktig med å hevde noe sånt her inne. Det virker som om mange mener at alle bruder er fullstendig gale og selvopptatte, og at bryllup stort sett bare er pes. Man må som brud for all del ikke innbille seg at det er noe spesielt med bryllup.
Amadea Skrevet 29. mars 2008 #29 Skrevet 29. mars 2008 Tror man skal være forsiktig med å hevde noe sånt her inne. Det virker som om mange mener at alle bruder er fullstendig gale og selvopptatte, og at bryllup stort sett bare er pes. Man må som brud for all del ikke innbille seg at det er noe spesielt med bryllup. Jeg vet. Men jeg tror de aller fleste synes bryllup er koselig og göy i det virkelige liv. TIl TS, du får bare heve deg over de kommentarene du har fått. De fleste forstår dette med barn (er ganske vanlig at de ikke er med etter hva jeg har hört) og dere skal da servere litt av hvert, så alle finner nok noe de kan spise. Lykke til!
Betsy Skrevet 29. mars 2008 #30 Skrevet 29. mars 2008 Jeg vet. Men jeg tror de aller fleste synes bryllup er koselig og göy i det virkelige liv. Virker slik på mine gjester også, tror nesten et par av de gleder seg mer enn meg (altså; til selve festen, og ikke det at jeg blir gift, bare for å ha dét klart...).
Gjest lucy d-.-b Skrevet 29. mars 2008 #31 Skrevet 29. mars 2008 Menyen er flott, jeg kan ikke forstå at folk skal kunne klage på den. Helsefriken kan spise eggerøre og melon, så kan dere andre kose dere med grøt og spekemat. Når det kommer til barn: Helt enig, det er enten eller. Jeg kommer heller ikke til å ønske å ha barn i mitt bryllup. Vet ikke hva min tilkommende syns om det (da alle hans søskenbarn er under 15), men hvis vi skal ha alkoholservering vil jeg ikke ha barn tilstede. Et bryllup er ikke et barneselskap Mener jeg da. Her er folk forskjellige, men det viktigeste er at man tar hensyn til brud og brudgom sine ønsker. Jeg blir alltid overlykkelig over å bli invitert i bryllup, da det ikke er noen selvfølge lenger. Har selv opplevd at sambo ble bedt men ikke jeg, fordi far til bruden mente grensen gikk ved forlovet. Det var ikke noe kult, så nå er jeg kjempeglad hvis jeg blir invitert. Det bude deres gjester også bli. Håper dere får en kjempefin dag!
Possibly Skrevet 29. mars 2008 #32 Skrevet 29. mars 2008 Tror man skal være forsiktig med å hevde noe sånt her inne. Det virker som om mange mener at alle bruder er fullstendig gale og selvopptatte, og at bryllup stort sett bare er pes. Man må som brud for all del ikke innbille seg at det er noe spesielt med bryllup. Hvis folk mener at bryllup bare er mas og tull, så skjønner jeg ikke hvorfor de vanker på et bryllupsforum.
Gjest nobilian Skrevet 30. mars 2008 #33 Skrevet 30. mars 2008 Hahaha..seriøst? Vel, jeg ville ganske enkelt ha "av-invitert" dem som klager. Fatter forresten ikke dette med mat mat ikke liker.. Da jeg var guttungen, spiste jeg det jeg fikk servert om vi var i selskap eller besøk - hvorfor faen skal ikke det samme gjelde voksne? Høres ut som en del ikke har skjønt at dete er PARETS dag, det skal ikke mye til for å skjønne at dere har mye å tenke på fra før. Nei, dropp dem
Jade Skrevet 4. april 2008 #34 Skrevet 4. april 2008 Heldigvis er det ditt og mannen din sitt bryllup. Det er dere som bestemmer, ikke tanten din. Skulle alle gjestene vært med og bestemt, måtte dere ha leid dobbelt så stort lokale for å få plass til alle søskenbarna - og hvis noen av dem har barn, må du selvsagt invitere dem også. For ikke å snakke om resten av 3-menningene som nå må inviteres også! I tillegg måtte dere ha tilberedt ørten middager for å gjøre alle fornøyde - evt. "ta bestillinger" på forhånd. Når man er voksen, så klarer man å spise mat man ikke er superbegeistret for (med mindre man er allergisk/intolerant). Og telle kalorier kan man gjøre en annen dag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå