Gjest Gjest_Marie_* Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Hei. bestevenninnen min har slitt med sitt forhold. hun har så godt som bodd hos meg i en uke pga det. lang historie. så ble hun borte og det var slutt med dem. nå finner jeg ut at hun har vært gravid hele tiden og ikke har fortalt meg noe. det er i og for seg greit nok (hennes liv, hennes sak), men hun har drukket og brukt dop helt bevisst under svangerskapet, vel vitende om barnet i magen hennes. dette vet nå jeg, siden jeg har fersket henne i å gjøre dette bak ryggen min her i mitt hus! jeg ser så på denne berømte internet at hun skal ha barn nå. i tillegg har hun møtt på en bekjent av oss begge, og fortalt han at hun er gravid, men sa så: obs: ikke si noe til ******** Min venn fikk sjokk. i hans øyne er vi jo bestevenninner. i mine og i hennes og. så hvorfor forteller hun meg ingenting? hun er i 4, snart 5. mnd nå (hvem vet... kanskje mer?) jeg ser så på facebook at hun er gravid. folk skriver om babytøy og hun inviterer folk til quizer om henne angående barneprat o.l. meg utelater hun helt. vi har vært bestevenner i flere år. og nå sier hun ingenting til meg u...helt ut av det blå ble hun slik??? vi har ikke kontakt hver dag. men nok til at jeg er en av de første som skulle visst at hun er gravid. i tillegg reklamerer hun over hele facebook om det. så tydelig at det ikke er hemmelig heller. er det veldig feil av meg å ikke gratulere henne nå? hun har jo ikke sagt noe...
la Flaca Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Kanskje brutalt, men ei dame som bevisst har brukt dop under svangerskapet hadde jeg ikke gitt fem flate øre for. Håper for ungens skyld hun tar seg kraftg sammen. Slike mennesker har jeg ett ord for; søppel.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 Kanskje brutalt, men ei dame som bevisst har brukt dop under svangerskapet hadde jeg ikke gitt fem flate øre for. Håper for ungens skyld hun tar seg kraftg sammen. Slike mennesker har jeg ett ord for; søppel. helt enig. syns ikke det var stygt sagt av deg en gang. hun fortjener ikke en gratulasjon og er vel redd for å høre fra deg siden du har tatt henne i å ruse seg.
kospia Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Tror hun er redd for hva du kommer til å si til henne jeg. Hun er vel fullt klar over at du kommer til å si hva du mener om hennes bruk av alkohol og dop. Sannheten blir vel for vanskelig å svelge for henne, spesielt når det kommer fra en som står henne nær. Det er vel derfor hun ikke "tør" å si noe til deg.
Bomull Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 Beklager å si det, men slike mennesker burde man ikke kalle venner.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 :hår: Ikke gratuler henne. Hold deg heller langft unna. Du nok bedre tjent uten en slik venn.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2008 #8 Skrevet 27. mars 2008 hva slags dop har hun brukt? alkohol i seg selv er farlig. syns du burde fortelle henne hva du syns og bryte kontakten.
Rosalie Skrevet 27. mars 2008 #10 Skrevet 27. mars 2008 Legg inn en melding på Facebook til henne: "Hei, leser at du er blitt gravid, så da rgner jeg med at du har sluttet å drikke og røyke bønner". Gratulerer! Vennskapet der er antagelig ikke verdt en dritt uansett, så da kan du likesågodt brenne resterende broer...
Gjest lillelinn Skrevet 27. mars 2008 #11 Skrevet 27. mars 2008 Regner med at hun er klar over hvilke skader alkohol- og dopbruken hennes kan påføre fosteret, men sikkert ikke dumt å minne henne på det. Hva slags mor kommer hun til å bli hvis hun ikke klarer å la være å ruse seg mens hun er gravid!!???
Kylling Skrevet 27. mars 2008 #12 Skrevet 27. mars 2008 Stakkars baby, sier jeg også.. Til TS: Jeg støtter meg til det de andre sier her. Et slikt "vennskap" er ikke verdt en dritt. Men for barnets del, så ville jeg ha fulgt med litt når det er født.
Gjest Reka Skrevet 27. mars 2008 #13 Skrevet 27. mars 2008 Legg inn en melding på Facebook til henne: "Hei, leser at du er blitt gravid, så da rgner jeg med at du har sluttet å drikke og røyke bønner". Gratulerer!
Nigo-san Skrevet 27. mars 2008 #14 Skrevet 27. mars 2008 Legg inn en melding på Facebook til henne: "Hei, leser at du er blitt gravid, så da rgner jeg med at du har sluttet å drikke og røyke bønner". Gratulerer! Vennskapet der er antagelig ikke verdt en dritt uansett, så da kan du likesågodt brenne resterende broer... Støtter denne helt og fullt. For meg skal det ganske mye til før jeg fordømmer mennesker som "dårlige foreldre", men dersom det er snakk om alkohol (i større mengder) og dop, brukt bevisst under et svangerskap... så blir jeg målløs, rett og slett. Hadde det vært snakk om et halvt glass vin og en Marlboro Light hadde jeg tenkt "hver til sitt", men dette går langt over grensen, hvis jeg har forstått deg rett! Å holde graviditeten hemmelig for deg, og i det hele tatt ikke oppføre seg som en venninne... har du LYST til å ha henne som venninne, da? Hvis ikke synes jeg virkelig du skulle gå for Wadjets forslag. Hvis hun tør å bruke narkotika under svangerskapet, så får hun jagge tørre å stå for det også. Sleng inn meldingen på Facebook, slett nummeret hennes fra mobilen, og tilbring heller fritida di med ansvarsfulle jenter som faktisk oppfører seg som venninner også!
Gjest Gjest_maren_* Skrevet 27. mars 2008 #15 Skrevet 27. mars 2008 Det å ruse seg mens man er gravis er desverre ganske normalt... Er ikke alle som vet hvor skadelig det er engang. Nå kommer det jo an på hvilke slags rusmidler det er snakk om her, men det som kylling sier, at man burde passe på ungen etter fødselen synes jeg er å ta litt vel hardt i. Dama er vel ikke narkoman? Bare litt dum og uansvarlig som gravid?
Gjest lillelinn Skrevet 27. mars 2008 #16 Skrevet 27. mars 2008 Det å ruse seg mens man er gravis er desverre ganske normalt... Er ikke alle som vet hvor skadelig det er engang. Nå kommer det jo an på hvilke slags rusmidler det er snakk om her, men det som kylling sier, at man burde passe på ungen etter fødselen synes jeg er å ta litt vel hardt i. Dama er vel ikke narkoman? Bare litt dum og uansvarlig som gravid? Hva??? Normalt å ruse seg mens man er gravid? Nå stikker det i hjertet mitt!! Er folk virkelig så jævlig dumme?? "Cannabis og graviditet Langvarig bruk av cannabis kan gjøre svangerskapet vanskeligere, redusere fødselsvekten til barnet og gi kortvarige abstinenssymptomer hos den nyfødte. Det er foreløpig usikkert om det fører til misdannelser. Når en vet hvor lang tid det har tatt å påvise at alkohol og nikotin kan gi fosterskader, er det mer enn nok grunn til å advare mot bruk av cannabis under svangerskapet. Kokain og graviditet Ved undersøkelser av gravide kokainbrukere har en påvist en rekke komplikasjoner under svangerskap og fødsel. Risikoen for spontanabort, misdannelser og dødfødsel øker betydelig. De nyfødte barna har ofte lavere fødselsvekt og lengde. Det hevdes også at barnet kan få varige atferdsendringer, men en kan foreløpig ikke trekke sikre konklusjoner. " Kilde: Sosial- og helsedirektoratet
absinthia Skrevet 27. mars 2008 #17 Skrevet 27. mars 2008 (endret) Hm.. jeg lurer på hva slags omgangskrets vedkommende som mener at det er normalt at mange ruser seg har??? Omgås du mange ufrivillig gravide rusmisbrukere? Eller snakker du om gravide kjendiser i Hollywood? Jeg har ikke truffet noen/sett noen som har ruset seg, men har hørt om en som jeg vet hvem er og det var/er alle sjokkert over, hennes yngste er over 30. Og det er ikke fordi jeg omgåes for lite folk at jeg ikke vet bedre... (Det som ikke er unormalt er folk som drikker og røyker seg en rev før de vet at de er gravide, men det er noe helt annet) Endret 27. mars 2008 av absinthia
absinthia Skrevet 27. mars 2008 #18 Skrevet 27. mars 2008 Det å ruse seg mens man er gravis er desverre ganske normalt... Er ikke alle som vet hvor skadelig det er engang. Nå kommer det jo an på hvilke slags rusmidler det er snakk om her, men det som kylling sier, at man burde passe på ungen etter fødselen synes jeg er å ta litt vel hardt i. Dama er vel ikke narkoman? Bare litt dum og uansvarlig som gravid? Dumme og uansvarlige gravide blir som oftes dumme og uansvarlige mødre, trådstarter bør følge med, selv om det strengt tatt ikke er hennes oppgave. Kanskje hun kan snakke litt med familien til vedkommende..??
Gjest ts Skrevet 27. mars 2008 #19 Skrevet 27. mars 2008 Legg inn en melding på Facebook til henne: "Hei, leser at du er blitt gravid, så da rgner jeg med at du har sluttet å drikke og røyke bønner". Gratulerer! Vennskapet der er antagelig ikke verdt en dritt uansett, så da kan du likesågodt brenne resterende broer... Tro meg. den tanken har jeg tenkt, men har ikke turt. Jeg er ikke redd henne egentlig, men jeg er så forskrekket at jeg blir "redd". For det er ikke normalt i mine øyne å kjøre på med et sånt liv, vel vitende om ens graviditet. Nei, hun er ikke verdt en dritt. Flere sier jeg skal gjøre det du sier, andre sier det motsatte. Inni meg føler jeg meg veldig råtten da. Greit, alle broer er brent uansett. hun har fremstilt meg som et monster til barnefaren, så han hater jo meg (uten grunn). Det fordi hun har blitt fersket av han, og har sagt at JEG skaffer henne dop (jeg ruser meg ikke på alkohol en gang). Støtter denne helt og fullt. For meg skal det ganske mye til før jeg fordømmer mennesker som "dårlige foreldre", men dersom det er snakk om alkohol (i større mengder) og dop, brukt bevisst under et svangerskap... så blir jeg målløs, rett og slett. Hadde det vært snakk om et halvt glass vin og en Marlboro Light hadde jeg tenkt "hver til sitt", men dette går langt over grensen, hvis jeg har forstått deg rett! Å holde graviditeten hemmelig for deg, og i det hele tatt ikke oppføre seg som en venninne... har du LYST til å ha henne som venninne, da? Hvis ikke synes jeg virkelig du skulle gå for Wadjets forslag. Hvis hun tør å bruke narkotika under svangerskapet, så får hun jagge tørre å stå for det også. Sleng inn meldingen på Facebook, slett nummeret hennes fra mobilen, og tilbring heller fritida di med ansvarsfulle jenter som faktisk oppfører seg som venninner også! Jeg er enig, men samtidig syns jeg det er litt skittent fra min side å poste det der inne. Vil jeg ikke synke ned på hennes nivå da? Jeg vet ikke Takker for råd uansett!! Jeg anser ikke henne som venninnen min lenger. Har brutt inni meg. Jeg har bare ikke sagt det til henne. Det å ruse seg mens man er gravis er desverre ganske normalt... Er ikke alle som vet hvor skadelig det er engang. Nå kommer det jo an på hvilke slags rusmidler det er snakk om her, men det som kylling sier, at man burde passe på ungen etter fødselen synes jeg er å ta litt vel hardt i. Dama er vel ikke narkoman? Bare litt dum og uansvarlig som gravid? Jeg tror ikke hun får lov av kjæresten sin å gå ut nå. Fordi hun har innrlmmet sitt tidligere misbruk, men han vet ikke at hun har i 4 mnd gått bak hans rygg og sniffet dop i mitt hjem. Syns du ikke hun høres ut som en narkoman? Det syns jeg... Og nei, jeg er ikke den særeste heller.
Gjest ts Skrevet 27. mars 2008 #20 Skrevet 27. mars 2008 Kanskje hun kan snakke litt med familien til vedkommende..?? Har tenkt på å snakke med faren hennes, ja. Hvordan skulle jeg sagt det i såfall? Jeg må være dumsnill. Føler meg illjoal og skitten, men samtidig tenker jeg på at hun er gravid. Allikevel vet jeg jo ikke om hun gjør det pr dags dato. å ruse seg altså. Har jo ikke kontaktet henne...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå