Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke akkurat "Reiseliv", men fant ikke ut hvor ellers jeg skulle poste

Skal til Oslo med ei lita lat jente som ikke liker å gå så mye. Vil gjerne bo på vest-siden, bak slottet en plass, Majorstua, Frogner området feks. Så jeg vil bo på et hotell etc der gåtiden fra hotell til trikk/ t-bane ikke er så veldig lang. Noen tips oslofolk? På forhånd tusen tusen takk?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Hei!

Scandic KNA ligger midt i mellom 2 trikkestopp, henholdsvis solli plass og vikatorvet. Ca 2 min å gå til hver av de. Fra solli plass går det busser og trikker i alle retninger. Ca 5-10 min å gå til slottet og ca 5-10 min å gå til Aker Brygge (to forskjellige retninger) Tar vel ca 10 min å gå til Nationalteateret t-bane. Forholdsvis stille og rolig, pent strøk.

Parkveien 68

0202 Oslo

Norge

Telefon:

+47 23 15 57 00

Fax:

+47 23 15 57 11

http://www.scandichotels.no/no/Hotels/Coun...redirected=true

Håper dette kan være til hjelp =)

Innlegget er endret iht. Kvinneguidens regler. Skya (mod)

Endret av Skya
Gjest Gjest
Skrevet

Clarion hotell rett ved jernbanetorget (trikk,tbane,tog) og ved siden av oslo city :)

Gjest Gjest
Skrevet

Leste nå at du ville bo bak slottet... :sjenert: Hehe, trøtt i nebbet her :)

Skrevet

Takk likevel, ser at hotellet uansett bare har suiter igjen når jeg skal dit.

Gjest Frk.Uhåndterlig
Skrevet (endret)

Så dumt at jeg ikke husker hva det hotellet heter, men det ligger tvers over gata til Oslo City på siden mot Günerius!

Husker virkelig ikke hva det heter, men har forklart sånn nogenlunde i hva det heter i hvert fall og hvor det ligger! ;)

Endret av Frk.Uhåndterlig
Gjest Gjest
Skrevet

Vet ikke hvordan det er å bo der, men det ligger et Thon-hotell midt i Bogstadveien.

Skrevet
Vet ikke hvordan det er å bo der, men det ligger et Thon-hotell midt i Bogstadveien.

Tenkte akkurat på det samme. Der har du kort vei til både t-bane og trikk. Kort vei til byen, butikker (midt i Bogstadveien), Frognerparken osv.

Har ikke bodd der så vet heller ikke hvordan det er. Det har ligget der veldig lenge.

Skrevet
Så dumt at jeg ikke husker hva det hotellet heter, men det ligger tvers over gata til Oslo City på siden mot Günerius!

Husker virkelig ikke hva det heter, men har forklart sånn nogenlunde i hva det heter i hvert fall og hvor det ligger! ;)

Det er kanskje Therminus du mener, det ligger jo ikke akkurat "koselig" til, men du har forbindelse til alle t-banens linjer, Oslo S/Flytoget innen 100m og Brugata trikkestopp. Eller kan du prøve Anker Hotel ved Brugata trikkestopp og veldig nærme Grünerløkka.

God tur!

Skrevet
Det er kanskje Therminus du mener, det ligger jo ikke akkurat "koselig" til, men du har forbindelse til alle t-banens linjer, Oslo S/Flytoget innen 100m og Brugata trikkestopp. Eller kan du prøve Anker Hotel ved Brugata trikkestopp og veldig nærme Grünerløkka.

God tur!

TS har da sagt at hun vil bo bak slottet, på Frogner eller Majorstua...

Hverken Therminus eller Anker Hotel ligger da der?

Her er noen overnattingssteder på Frogner og Majorstua som jeg kan anbefale:

- Villa Frogner, koselig Bed&Breakfast vis á vis hovedinngangen til Frognerparken. Få minutter til trikk nr. 12 (som går fra Majorstuen til Aker Brygge og Stortorvet)

- Hotell Gyldenløve, midt i Bogstadveien, 2 trikkeholdeplasser i umiddelbar nærhet.

- Rica Hotell Bygdøy Alle, som navnet sier så ligger dette i Bygdøy Alle, kort vei til bussholdeplass med busser som tar deg til sentrum hvert minutt.

- West Hotel, i Skovveien på Frogner. Nærmeste trikkeholdeplass er "Riddervolds plass", 2 min unna.

Skrevet (endret)
Tenkte akkurat på det samme. Der har du kort vei til både t-bane og trikk. Kort vei til byen, butikker (midt i Bogstadveien), Frognerparken osv.

Har ikke bodd der så vet heller ikke hvordan det er. Det har ligget der veldig lenge.

Du mener nok Hotel Gyldenløve.

Dette hotellet er nyoppusset i lys og luftig nordisk design som det står på hjemmesiden deres. Skal visst være Oslos første designhotell....

Endret av Bernina
Gjest Gjest
Skrevet
Clarion hotell rett ved jernbanetorget (trikk,tbane,tog) og ved siden av oslo city :)

Hvorfor kaller du det kjente hotellet Royal Christiania for bare Clarion Hotell? Ganske misvisende egentlig, da det er drøssevis av Clarion-hoteller i Oslo. Kunne du ikke bare skrevet hotellets navn, i stedet for å angi navnet på en hotellkjede?

Gjest Gjest
Skrevet
Du mener nok Hotel Gyldenløve.

Dette hotellet er nyoppusset i lys og luftig nordisk design som det står på hjemmesiden deres. Skal visst være Oslos første designhotell....

De har en fantastisk funky lobby hvertfall, må glo på lillafargen hver gang jeg går forbi.

Skrevet

Masse flotte tips, tusen tusen takk, skal se nærmere på disse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...