Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Bare meg...
Skrevet

Det har alltid vert rent og ryddig hos oss.(er to)

Det har vert en forståelse for hvordan det skal være,men jeg har plukket mitt rot, hans rot.

Følte jeg gikk kronisk bøyd og plukket/ryddet.

Det er mang en kule som har gått varm. Han sier ja, ja og atter ja.

Soverommet flyter av skittentøy. han dumper resten i skittentøysdunken som nå er full.

Vi snubler i hans rot...han sier ja......i morgen...imorgen.

Er vel to år siden han har vasket.

Jeg er sliten og nå klarer jeg ikke dette mere. han evner ikke å se at vask,toalett eller andre rom må tas.

Sikkert bortskjemt av meg....jeg tok jo det før.

Hvordan skal vi få snudd dette da?

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

drit i å vaske så lenge som overhodet mulig...

Gjest Gjest
Skrevet

Sett dere ned og skriv en ukeplan på hva han skal gjøre, og hvilken dag han skal gjøre det på.

Kjøp et par småkasser med lokk hvor du kan legge alt smårotet hans som flyter rundt, så kan han selv sortere det når han har tid.

Vask ditt eget tøy, ikke hans.

Gjest Frk.Uhåndterlig
Skrevet

Tror vel eneste løsningen her er at dere setter dere ned sammen og prater om dette.

Få han til å forstå hvor mye jobb det faktisk blir på deg om han ikke hjelper til, og/eller i det minste tar seg sammen!

Han tror vel at dette ikke er noen jobb da han mest sansylig har fått mor til å gjøre dette for seg da han bodde hjemme og nå er det deg som ordner opp!

Hjelper ikke dette så mener jeg du kan legge hans saker i en haug å la han ta seg av haugen når han skjønner at han brått ikke har flere rene klær!

Det siste hjelper kun når det gjelder klær, og det er jo ikke kun der han svikter.

Om han ikke skjerper seg så spør han om han egentlig vet hvor mye jobb det er med husarbeid!

Om han tar lett på det, så kan dere inngå en avtale der han kan bevise at han kan holde det like fint som det du fikser uansett om du hjelper til eller ikke!

Han skal da holde orden/rent i huset mens du kaster omkring deg (bytte vaner)

Han skal rydde, vaske, fikse klær, vaske opp mm... alt det du bruker å gjøre uten hans hjelp

Kanskje han da skjønner at husarbeid er nødvendig og at han da skjønner hvor mye du gjør samt hvor slitsomt det faktisk kan være!

Skrevet

Støtter det Frk Uhåndterlig sier.

Du kan også spørre ham om han synes det er pent gjort av ham å la deg rydde og vaske etter ham. Om det er sånn en skal være mot den en er glad i, og om han ikke verdsetter deg mer enn som så.

Hvis du rett og slett forteller ham hvor lei deg du blir, så må han jo skjønne litt, og gjøre noe med det?

Skrevet
Det har alltid vert rent og ryddig hos oss.(er to)

Det har vert en forståelse for hvordan det skal være,men jeg har plukket mitt rot, hans rot.

Følte jeg gikk kronisk bøyd og plukket/ryddet.

Det er mang en kule som har gått varm. Han sier ja, ja og atter ja.

Soverommet flyter av skittentøy. han dumper resten i skittentøysdunken som nå er full.

Vi snubler i hans rot...han sier ja......i morgen...imorgen.

Er vel to år siden han har vasket.

Jeg er sliten og nå klarer jeg ikke dette mere. han evner ikke å se at vask,toalett eller andre rom må tas.

Sikkert bortskjemt av meg....jeg tok jo det før.

Hvordan skal vi få snudd dette da?

eh,,,,? hva skjer om dere en gang får barn... skal ikke dere rydde det da? eller forventer dere at 6 mnd gamle babyer skal rydde selv da de begynner å krabbe og leker...??????

Gjest StockDama
Skrevet
eh,,,,? hva skjer om dere en gang får barn... skal ikke dere rydde det da? eller forventer dere at 6 mnd gamle babyer skal rydde selv da de begynner å krabbe og leker...??????

Ts skal da passe barnet, skifte det, rydde etter ungen og mannen sin, vaske klær for 4, fiksa middag, legge ungen og alt som følger med....skulle da virkelig bare mangle!

Skrevet

Kjenner til problemet, bare at hos oss er det jeg som er "mañana, mañana"... Derfor har det blitt slik at samboer må ha det hakket mer rotete rundt seg enn han strengt tatt liker, og jeg må rydde og vaske oftere enn jeg syns er nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...