Gå til innhold

Gifteringer - hvitt eller gult gull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt i tvil. Hva er best, gifteringer i hvitt gull eller gult gull? Har hørt at noen syns at de hvite blir fort matte og dermed ser ut som sølv - stemmer dette? Syns ikke det når det gjaldt mammas giftering. Faren min har giftet seg på nytt. De har også gifteringer i hvitt gull. Men jeg kan være enig i at de kan virke litt matte... Og hva med oss som bruker en del ringer til daglig. Både gull og sølv. Ser det veldig dumt ut med gult gull på den ene hånden og sølv på den andre? Noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha enkle gifteringer i hvitt gull, synes det er så lekkert. Tok opp matt-problematikken med gullsmeden, som er en kompis av min tilkommende. han mente dette ikke var noe problem med de ringene vi har kjøpt, uten av jeg kan si noe mer/vet noe mer om hva slags type ringer/legering dette er. Men jeg stoler på ham, og regner med et dette blir bra. Hvis ikke vet vi jo hvem vi skal klage til...12

Skrevet

Etter egen erfaring ville jeg valgt gult gull. Vi har begge forlovelsesringer i hvitt gull (min med diamant) og de er blitt matte -de ble det veldig fort også. Ringer i hvitt gull må inn til oppussing 1-2 ganger i året pga. det ytterste laget (rhodineringen) som slites av. Min kjæres ring ser nå nærmest ut som en kjip metallring...

Vi har nå kjøpt glatte gifteringer i gult gull. Vil jo gjerne se gift ut også. icon_smile.gif

Forlovelsesringen flytter jeg til venstre hånd - det er en alliansering som jeg kan "samle" diamanter i. icon_smile.gif12

Skrevet

Takk skal dere ha for svar! Har enda ikke klart å bestemme meg. Men tror samboeren min foretrekker gult gull. Vi får se hva det blir til icon_smile.gif Gleder meg til lønning, for da kan vi gå å handle ringer!

Skrevet

Vi har hvitt gull.Synes det er penest.Leverer dem heller inn til rhodering en gang i året.Det koster under 400 kroner for begge.Så lenge det er diamanter i en giftering må klørne til stenene sjekkes en gang i året uansett om ringen er i hvitt eller gult gull.

Min forlovelsesring er i tvinnet hvitt gull med 20 diamanter.Min kjæres ring blir i hvitt gull med en diamant.Så vi må nok bare finne oss i å gå til gullsmeden en gang i året.

icon_smile.gif Pusseluskan

Gjest Anonymous
Skrevet

Selv synes jeg at gifteringer skal være tradisjonelt glatte i gult gull. Det er jo dette som er gifteringer? Gifteringer med diamanter må jeg desverre si at jeg ikke synes noe om i det hele tatt, og iallfall ikke at en mann skal ha det.

Har selv en ring i hvitt gull og denne har blitt så stygg etterhvert. Anbefaler derfor på det sterkeste gult gull.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes også de tradisjonelle gule gullringene er flottest. Har aldri likt hvitt gull så for vår del ble det gult gull icon_smile.gif Vi bruker forøvrig forlovelsesringene våre som vi kjøpte for to år siden.

11 dager igjen......12

Skrevet

Våre gifteringer skal være i hvitt gull. Forlovelsesringen min (han har ikke ring nå) er også i hvitt gull. Hvorfor? Jeg synes hvitt gull er så mye penere enn gult. Gult gull må også pusses nå og da.

Skrevet

Ringene våre er i børstet hvitt gull og blankt gult gull, adskilt på langs med en blank linje med svak sik-sakk. Om jeg skulle hatt enten/eller, ville jeg valgt gult gull. 12

Skrevet

Vi har tenkt å ha noen ringer i hvitt gull som er banket på en måte. Tror kanskje at de ikke blir så matte da men jeg vet ikke. Enig at hvitt matt gull ikke er så pent.

Skrevet

Vi har kjøpt gifteringer i gult gull, men for oss finnes det ikke noe mere natulig heiajente.gif

Men alle er forskjellige, så ta det du liker best.12

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har forlovelsesringer i glatt hvitt gull innerst på fingeren (min har diamant med "sirupssnitt"-form)og så har vi gifteringer som er litt smalere, i glatt gult gull utenfor. Da har vi en av hver, vi liker godt kombinasjonen av desse to på fingeren!

Det er helt sant at den typiske glatte gullringen er den "ekte" gamle gode, nå har vi både i pose og sekk....

Synest vel kanskje at hvitt gull er finest på meg, men det er nok fordi jeg er en "sølv-jente". Men jeg ser jo at andre kler gull best også! Personlig føler meg ikkje så vel i gullringer/smykker, derfor ble de slik!! Vi er ihvertfall fornøyde

icon_smile.gificon_smile.gif

Hilsen Sølvjenta icon_smile.gif

Gjest Hilde
Skrevet

Smaken er som baken ... derfor er det kun du selv som kan avgjøre hva du synes er penest og hva du ønsker.

Jeg for min del valgte hvitt gull - fordi jeg synes det er penest og fordi jeg kun bruker sølv-smykker og da passer hvitt gull best - synes jeg ... 12

Gjest Anonymous
Skrevet

Heisan!

Vi har bestemt oss for å ha gifteringer i hvitt gull. Forlovelsesringene våre er i gult gull, og vi har veldig lyst å ringene våre i hvitt gull. Snakket med gullsmeden om matthet/"sløvhet" i fargen, og iflg dem var det bare å ha de inne til oppsussing ca. hvert år...og det er jo greit er det ikke?

Skrevet

Det er meg i innlegget over, glemte å logge meg på icon_smile.gif)12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...