Gå til innhold

Må sønnen min ha eget pass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min og jeg reiser med vår sønn til Hellas i sommer. Sønnen vår vil være 1 1/2 år. Vi tenkte vi skulle skaffe pass til ham, men er det egentlig nødvendig? Hellas er jo med i Schengen, og selve poenget med det er jo at man skal kunne reise passfritt. Trenger en gutt på 1 1/2 år egentlig eget pass?

Jeg går nesten ut i fra at han må ha eget pass, men jeg skjønner ikke hvorfor. Hva er poenget med Shengen-avtalen hvis man likevel ikke kan reise passfritt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, han må ha eget pass. Ganske enkelt fordi han trenger legitimasjon, og pass er eneste gyldige norske legitimasjonen i utlandet.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, han trenger eget pass. Pass er det eneste gyldige dokumentet som viser hvem du er. sjekk politi.no

Gjest Gjest
Skrevet
Mannen min og jeg reiser med vår sønn til Hellas i sommer. Sønnen vår vil være 1 1/2 år. Vi tenkte vi skulle skaffe pass til ham, men er det egentlig nødvendig? Hellas er jo med i Schengen, og selve poenget med det er jo at man skal kunne reise passfritt. Trenger en gutt på 1 1/2 år egentlig eget pass?

Jeg går nesten ut i fra at han må ha eget pass, men jeg skjønner ikke hvorfor. Hva er poenget med Shengen-avtalen hvis man likevel ikke kan reise passfritt?

Om du er i schengen, så betyr ikke det at du IKKE behøver å eie et pass. Du skal kunne fremvise pass ved kontroll.

Gjest Gjest
Skrevet

Du bær absolutt ha pass til sønnen.

Jeg har selv skrevet ut pass til babyer. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...