SuperNova Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Mannen min og jeg reiser med vår sønn til Hellas i sommer. Sønnen vår vil være 1 1/2 år. Vi tenkte vi skulle skaffe pass til ham, men er det egentlig nødvendig? Hellas er jo med i Schengen, og selve poenget med det er jo at man skal kunne reise passfritt. Trenger en gutt på 1 1/2 år egentlig eget pass? Jeg går nesten ut i fra at han må ha eget pass, men jeg skjønner ikke hvorfor. Hva er poenget med Shengen-avtalen hvis man likevel ikke kan reise passfritt?
Rosalie Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Ja, han må ha eget pass. Ganske enkelt fordi han trenger legitimasjon, og pass er eneste gyldige norske legitimasjonen i utlandet.
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Ja, han trenger eget pass. Pass er det eneste gyldige dokumentet som viser hvem du er. sjekk politi.no
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 Mannen min og jeg reiser med vår sønn til Hellas i sommer. Sønnen vår vil være 1 1/2 år. Vi tenkte vi skulle skaffe pass til ham, men er det egentlig nødvendig? Hellas er jo med i Schengen, og selve poenget med det er jo at man skal kunne reise passfritt. Trenger en gutt på 1 1/2 år egentlig eget pass? Jeg går nesten ut i fra at han må ha eget pass, men jeg skjønner ikke hvorfor. Hva er poenget med Shengen-avtalen hvis man likevel ikke kan reise passfritt? Om du er i schengen, så betyr ikke det at du IKKE behøver å eie et pass. Du skal kunne fremvise pass ved kontroll.
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 Du bær absolutt ha pass til sønnen. Jeg har selv skrevet ut pass til babyer. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå