Gå til innhold

Bergensbruder!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen..

Tenkte bare å høre med dere fra bergen som skal gifte dere, hva deres planer er. Når skal dere gifte dere, hvor har dere festen og hvordan har dere tenkt at dagen skal være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg gifter meg om ca 3 mnd, i Laksevåg Kirke. Middag og fest blir i Døveforeninges lokale i Kalfaret.

DJ fra DJ-Booking Norge, Fotograferes hos Silje Holte, blomster fra Atelier Flora, mat fra GourmetService, kake mest sannsynlig fra Moliere (skal dit på lørdag og prøvesmake...=) Og skal se på ringer på lørdag og, har ikke bestemt noe der enda.

Kjole og sminke/hår hos Cleopatra.

Hmm..har jeg glemt noe da....?

Bordpynt og bordkort ordner jeg selv. Har ikke musikk til kirka enda, men gjør det enkelt der, ikke noe solist eller strykekvartett...hehe. Og så må jeg sikkert ordne transport fra kirka til lokalet for gjestene.

Eller må jeg det.....?

Skrevet

Vi gifter oss om bare 2 mnd og jeg føler at vi ikke har klart å planlegge noe skikkelig! Men jeg tror vår dag blir seende ut ganske lik som deres, ihvertfall det jeg har klart å planlegge oppi hodet mitt! :fnise:

Vi skal ha vielssen og festen i Galleri Nygaten hvis du har vært der, kjempeflott lokale! Mat fra Potetkjelleren, kake fra Moliere vi også, sminke og hår på Face i sentrum og kjole fra Cleopatra. Blomster i fra en butikk borte med fløyen, husker ikke hva den heter akkurat nå. Og ringer har ikke vi funnet enda heller :gjeiper: Så har nok litt planlegging igjen ja. Men har dere planlagt noe for gjestene å gjøre på mens dere er hos fotograf? Er redd det kan bli kjedelig for de å vente jeg...

Frakt av gjestene til lokalet fra kirken? Det er vel kanskje noen som kjører, så da kan jo dere prøve å fordele folkene best mulig rundt om i de forskjellige bilene? Mange gjester da?

Skrevet

Vi har vielse halv 2 og fotograf halv 4.

Vielsen tar vel en halvtime, og så blir det vel en del prating og fotografering utenfor kirka. Forlover og fetter til "mannen" min er hobbyfotograf, han ville gjerne ta en del bilder av oss og familien =)

Middag kl5.. Så det blir jo kansje litt venting, men er ikke bekymra der. Hele greien er jo at familiene skal møte hverandre. Og de er voksne mennesker, de klarer seg fint i en halvtime-time.

Skal ha velkomstdrinker, fruktfat og gjestebok, så de har nå litt å gjøre på.. =)

Det første morfar spurte om da de fikk innbydelsen var "Hvordan kommer vi oss fra kirka til lokalet?". Så må nok finne på noe. Leie inn noen maxi-taxier kanskje.

Har dere sendt inn papirene? Det må vi gjøre og..

Skrevet
Vi har vielse halv 2 og fotograf halv 4.

Vielsen tar vel en halvtime, og så blir det vel en del prating og fotografering utenfor kirka. Forlover og fetter til "mannen" min er hobbyfotograf, han ville gjerne ta en del bilder av oss og familien =)

Middag kl5.. Så det blir jo kansje litt venting, men er ikke bekymra der. Hele greien er jo at familiene skal møte hverandre. Og de er voksne mennesker, de klarer seg fint i en halvtime-time.

Skal ha velkomstdrinker, fruktfat og gjestebok, så de har nå litt å gjøre på.. =)

Det første morfar spurte om da de fikk innbydelsen var "Hvordan kommer vi oss fra kirka til lokalet?". Så må nok finne på noe. Leie inn noen maxi-taxier kanskje.

Har dere sendt inn papirene? Det må vi gjøre og..

Nei, det har ikke vi gjort enda, de ligger i konvolutten på kjøkkenet, men har ikke fått fingen ut enda til å hive de i postkassen! :sjenert: Skjønner liksom ikke at det er så masse å gjøre med planleggingen av bryllupet, men vi kommer vel til å få sjokk når det begynner å gå opp for oss.. hehe..

Hvordan ser menyen deres ut da?

Skrevet

Gifter meg om 14 dager i Mariakiren. Festen holder vi på Sas Royal Bryggen. Hår og sminke skal jeg på Idol frisør på Askøy, fotograf er Hanne Solheim, blomster hos blomsterdekor på Nøste, maten ordner jo hotllet, musikk er en duo som jeg ikke husker navnet på, en mann og en dame. Kaka er fra Lie Nielsen. ja tror jeg har husket det meste da..

les mer i bryllupstråden min om du vil...

Skrevet
Gifter meg om 14 dager i Mariakiren. Festen holder vi på Sas Royal Bryggen. Hår og sminke skal jeg på Idol frisør på Askøy, fotograf er Hanne Solheim, blomster hos blomsterdekor på Nøste, maten ordner jo hotllet, musikk er en duo som jeg ikke husker navnet på, en mann og en dame. Kaka er fra Lie Nielsen. ja tror jeg har husket det meste da..

les mer i bryllupstråden min om du vil...

Hei på deg!

Var akkurat inne på bryllupssiden deres, den var jo genial! Er det mye jobb å lage en sånn side? Har ikke peiling på hvordan man gjør noe sånt i det hele tatt, men den var jo veldig koselig! Og jeg må bare si at dere hadde noen herlige barn! Er alle sammen deres? Kjempesøte ihvertfall... Hvis du gidder, så hadde det vært veldig kjekt å få hørt hvordan du laget til den siden, hvis det ikke er for mye bry? :gjeiper:

Gjest Gjest
Skrevet

Silje79 her:

Er ikke stress i det hele tatt. Gå inn på bryllupsdagen.no og prøv der. Du får 14 dager gratis prøving synes jeg og huske.

Tror vi betalte 450,- for å ha den, men det er verd pengene. Har fått masse positive tilbakemeldinger...

Det er en enkel side, hvor alt som skal gjøres står forklart.

Silje

Skrevet
Silje79 her:

Er ikke stress i det hele tatt. Gå inn på bryllupsdagen.no og prøv der. Du får 14 dager gratis prøving synes jeg og huske.

Tror vi betalte 450,- for å ha den, men det er verd pengene. Har fått masse positive tilbakemeldinger...

Det er en enkel side, hvor alt som skal gjøres står forklart.

Silje

Okay, det skal jeg prøve, tusen takk skal du ha :-)

Skrevet
Nei, det har ikke vi gjort enda, de ligger i konvolutten på kjøkkenet, men har ikke fått fingen ut enda til å hive de i postkassen! :sjenert: Skjønner liksom ikke at det er så masse å gjøre med planleggingen av bryllupet, men vi kommer vel til å få sjokk når det begynner å gå opp for oss.. hehe..

Hvordan ser menyen deres ut da?

Meny:

Kremet hummersuppe med fersk brød

Pesto marinert lammelår med sesongens

gr. saker, urtepotet og sjysaus

Sitronfromasj med bringebærculi og friske bær

Idag var vi på Moliere og bestilte bryllupskake. Og fikk smake før vi bestilte.. :)

Vi valgte 2 forskjellige typer, melkesjokolademousse-kake på nøttebunn med bringebærpanacotta, og hvit sjokolademoussekake, nøttebunn og pasjonsfruktpanacotta..=)

Da blir det 6-7 kaker i forskjellig størrelser på et kakestativ. Og de lager den mest fantastiske kaketoppen i sukker, ser ut som en krystallfigur! Og var ikke så altfor dyrt heller med tanke på hva vi får.

Og så var vi på Edvard Grieg-hotellet på kokstad og bestilte rom for natten =)

Og så på ringer, men det var kjempevanskelig...Klarer ikke bestemme meg..

Skrevet

Vi skal jo ha festen på SAS hotellet, så der blir brudesuieten også.

Fotografen skal vi ha med hele dagen så hun kommer til frisøren, og knipser litt bilder av oss der. Meg, jentene mine og forloveren min. Deretter blir hun med i kirken og tar bilder der, før vi etterpå tar utebilder, og studiobilder. Vielse kl 14.00 og middag senest 17.30.

Meny:

Aspargessuppe med varmt brød

Helstekt indrefilet av kalv, med soppstuing, vårensgrønnsaker, bearnesaus og hasselbaktepoteter.

Sjokoladefondant, med is og bær.

Kaken er en 5 etg sjokoladebunn, moste bringebær og pasjonsfruktmousse. Frisk, syrlig og knallgod. Bilde ligger i tråden min.

Skrevet

Heisann sveisann! Jeg skal ikke gifte meg i nærmeste fremtid, men jeg vil advare litt om maten fra Gate Gourmet. Jeg har vært i 3 forskjellige bryllup hvor Gate Gourmet har hatt ansvar for maten. Det har rett og slett vært mindre god mat i samtlige av bryllupene. En av mine beste venninner hadde festen på Kronstad Hovedgård. Det var nydelig vær, supre lokaler, god drikke, men ELENDIG mat. Kjempenedtur!

Skrevet
Heisann sveisann! Jeg skal ikke gifte meg i nærmeste fremtid, men jeg vil advare litt om maten fra Gate Gourmet. Jeg har vært i 3 forskjellige bryllup hvor Gate Gourmet har hatt ansvar for maten. Det har rett og slett vært mindre god mat i samtlige av bryllupene. En av mine beste venninner hadde festen på Kronstad Hovedgård. Det var nydelig vær, supre lokaler, god drikke, men ELENDIG mat. Kjempenedtur!

Bra jeg ikke valgte de da... :)

Har du noe erfaring med GourmetService..?

Skrevet
Bra jeg ikke valgte de da... :)

Har du noe erfaring med GourmetService..?

Nei, dessverre. Men vi fikk veldig god mat fra Lekkerbisken i et annet bryllup. Fana Catering har jo også et godt rykte.

Maten og drikken i et bryllup er utrolig viktig, og som regel også det det snakkes mest om etter bryllupet.

I sommer var vi i et bryllup der det skulle serveres hjortestek. Toastmasteren messet i talen før maten om at dette hadde kokken servert i 20 år, så nå ventet et herremåltid uten like. Jeg har aldri smakt en tørrere stek noensinne, og fallhøyden ble jo stor etter toastmasterens tale. Det hele endte med at gjestene kastet seg over snittene som ble servert sammen med kakene (var egentlig beregnet til kaffegjestene). Folk var rett og slett fremdeles sultne etter den heller dårlige middagen....

Skrevet
Nei, dessverre. Men vi fikk veldig god mat fra Lekkerbisken i et annet bryllup. Fana Catering har jo også et godt rykte.

Maten og drikken i et bryllup er utrolig viktig, og som regel også det det snakkes mest om etter bryllupet.

I sommer var vi i et bryllup der det skulle serveres hjortestek. Toastmasteren messet i talen før maten om at dette hadde kokken servert i 20 år, så nå ventet et herremåltid uten like. Jeg har aldri smakt en tørrere stek noensinne, og fallhøyden ble jo stor etter toastmasterens tale. Det hele endte med at gjestene kastet seg over snittene som ble servert sammen med kakene (var egentlig beregnet til kaffegjestene). Folk var rett og slett fremdeles sultne etter den heller dårlige middagen....

Ja det er jo absolutt skrekkscenariet....Har allerede booket GourmetService, tror det blir bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...