Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Har dere noen forslag til både små og litt større ting man kan gjøre her i livet? Begynner å gå tom for ideer.
Pastor Knut Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Har dere noen forslag til både små og litt større ting man kan gjøre her i livet? Begynner å gå tom for ideer. Hjelp et annet menneske eller dyr. Det spiller ingen rolle om det er små eller større ting du gjør. Bare gjør det. Når det ikke er flere mennesker og dyr igjen å hjelpe her i verden, da kan du komme tilbake til KG og på alvor fortelle hvordan det er å gå tom for ideer. Lykke til.
Kosemose Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 Du kan gjøre noe du er litt redd for, utfordre deg selv! Du kan sette deg godt inn i dybden i et tema du er nysgjerrig på! Du kan dra på interrail! Du kan bli besøksvenn, støttekontakt eller avlastningshjem! Du kan bli gourmet og utforske nye oppskrifter, ingredienser, krydder og smaker! Du kan rydde opp i livet ditt, kvitte deg med fysisk og mentalt skrot! Du kan videreutdanne deg, eller bytte jobb hvis jobben din er meningsløs! Du kan planlegge en fest for alle du er glad i! Du kan begynne å bake ditt eget brød! Du kan lage en urtehage! Men egentlig spørs det jo litt hvilke type person du er. Det som er å leve livet fullt ut for meg er kanskje ikke det samme for deg...
Nabodama Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 Har dere noen forslag til både små og litt større ting man kan gjøre her i livet? Begynner å gå tom for ideer. Nå begynte jeg å lure på hva du har gjort, om du kan gi noen tips selv også? Tips fra meg: -dra på ferie til et land du ikke har vært før, backpacking eller noe sånt. -hjelpearbeid -ta lappen for motorsykkel, kjøp deg sykkel og dra land og strand rundt -frivillig arbeid -lær deg å danse magedans eller salsa -en ukes ridetur i fjellet, evt helgetur -hoppe i fallskjerm (det er jeg forresten for pysete til selv) ......litt vanskelig når vi ikke vet mer om hva du har gjort/hvilke ideer du selv har.
Gjest Bond Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 Lære noe. Det finnes ufattelig mange ting en kan lære. Fra dans til astrofysikk.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 For meg er det: Å fortsette å være nysgjerrig på nye ting (mat, kunnskap, bøker, folk) og gjøre noe for å tilfredsstille nysgjerrigheten. Å akseptere tingenes tilstand forutsatt at man har gjort det man kan for at man skal kunne trives. Noen ting kan og bør en forandre på, andre ting må en bare akseptere. Å ikke kaste bort tid på å misunne andre eller sammenlikne seg med andre, men være fornøyd med det man har eller kan oppnå. Å rydde opp i livet sitt er en god start Da blir det gjerne greiere å trives uten at alt er perfekt, og lettere å gjøre ting man har lyst til uten at man lar seg stoppe av mentale sperrer. Jeg lever på mange måter et stille liv - ytre sett kan det kanskje virke kjedelig for noen, men det er lenge siden jeg har angret på noe eller ikke fått ordnet opp i noe som har vært et problem, og jeg føler jeg lever livet omtrent som jeg vil. Men det er alltids rom for forbedring, f eks burde jeg kanskje engasjere meg mer for omverdenen (samfunnsting) og bruke mer tid på vennene mine.
Nabodama Skrevet 27. mars 2008 #8 Skrevet 27. mars 2008 For meg er det: Å fortsette å være nysgjerrig på nye ting (mat, kunnskap, bøker, folk) og gjøre noe for å tilfredsstille nysgjerrigheten. Å akseptere tingenes tilstand forutsatt at man har gjort det man kan for at man skal kunne trives. Noen ting kan og bør en forandre på, andre ting må en bare akseptere. Å ikke kaste bort tid på å misunne andre eller sammenlikne seg med andre, men være fornøyd med det man har eller kan oppnå. Å rydde opp i livet sitt er en god start Da blir det gjerne greiere å trives uten at alt er perfekt, og lettere å gjøre ting man har lyst til uten at man lar seg stoppe av mentale sperrer. Jeg lever på mange måter et stille liv - ytre sett kan det kanskje virke kjedelig for noen, men det er lenge siden jeg har angret på noe eller ikke fått ordnet opp i noe som har vært et problem, og jeg føler jeg lever livet omtrent som jeg vil. Men det er alltids rom for forbedring, f eks burde jeg kanskje engasjere meg mer for omverdenen (samfunnsting) og bruke mer tid på vennene mine. Gode og reflekterte råd! Du har fått med mye viktig her.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2008 #9 Skrevet 27. mars 2008 Pule litt rundt, prøve en araberprins. Sukk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå