Quiet Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 (endret) Denne vinteren har vært svært tøff for huden min. Huden har aldri vært så tørr over en så lang periode tidligere, og den kjennes helt i ubalanse. Ansiktshuden er stram og har tørre flassende områder, samt også en del urenheter. De vanlige produktene mine (fra Dermalogica) "virker" ikke lenger, og jeg har nærmest sluttet å rense huden da det føles som om renseproduktene bare gjør huden enda strammere og mer i ubalanse. Normalt sett har jeg en fuktfattig sensitiv hud. Er det noen som har noen konstruktive tips til meg i forhold til renseprodukter, peeling og evt. oljer? Jeg er selv helt rådvill. Jeg har gjennom vinteren slitt med å finne en god nok dagkrem. Jeg bruker nå Rosenkremen fra Dr. Hauschka og den fungerer sånn noenlunde. Endret 26. mars 2008 av Quiet
Gjest Morgan le Fay Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Jeg tror det beste er å la huden få være i ro mest mulig. Jeg har selv krisehud for tida, og jeg har innsett at det blir verre jo mer jeg herjer. Nå har jeg kjøpt A-derma Epitheliale HA som skal bygge opp hudbarrieren, og i tillegg skal jeg bruke mandelolje som underlag. Mandelolje er ikke lurt hvis du har lett for å få kviser, da ville jeg heller brukt jojoba.
Gjest *smak* Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Huff ja kjenner meg igjen i beskrivelsen. Derfor pleiet jeg huden ekstra godt i dag. Jeg brukte rensemelk fra Body shop for tørr hud og deretter ansiktsvann for tørr hud fra Body shop, så smurte jeg meg inn med en fuktighetskrem for tørr hud fra Body shop. Huden ble glatt og fin og jeg er så fornøyd! Innimellom bruker jeg også ansiktsmaske for å holde huden med fuktighet.
BeautyQueen Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 (endret) Fuktighetsbehandling med hudpleier ? og en god fuktighetsmaske til hjemmebruk. Og produkter fra Decleor er nydelige til tørr og sensitiv hud ,. Endret 27. mars 2008 av BeautyQueen
Fnigen Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 Denne vinteren har vært svært tøff for huden min. Huden har aldri vært så tørr over en så lang periode tidligere, og den kjennes helt i ubalanse. Ansiktshuden er stram og har tørre flassende områder, samt også en del urenheter. De vanlige produktene mine (fra Dermalogica) "virker" ikke lenger, og jeg har nærmest sluttet å rense huden da det føles som om renseproduktene bare gjør huden enda strammere og mer i ubalanse. Normalt sett har jeg en fuktfattig sensitiv hud. Er det noen som har noen konstruktive tips til meg i forhold til renseprodukter, peeling og evt. oljer? Jeg er selv helt rådvill. Jeg har gjennom vinteren slitt med å finne en god nok dagkrem. Jeg bruker nå Rosenkremen fra Dr. Hauschka og den fungerer sånn noenlunde. Jeg har det helt likt nå! Jo mer jeg renser jo værre blir det, så jeg lar også huden få hvile litt, også bruker jeg Jojobaolje under hudkremen for å tilføre ekstra fuktighet.
Essie_ Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 Jeg har hørt veldig mye positivt om denne oljen fra decleor til svært tørr hud.
mee mee Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 Kjenner meg igjen her! Min skin smoothing cream fra dermalogica funker heller ikke. Men har fortsatt å bruke special cleansing gel, og heller gått over til en fet krem. Bruker jojobakremen fra body shop, den har funket bra. bruker da også ekstra mandelolje de dagene det er ekstra ille. Har ikke brukt selve jojobaoljen da den gjør tørr hud verre.
Quiet Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. mars 2008 Etter å ha brukt nesten bare vann i ansiktet de siste månedene, og minimalt med sminke, føler jeg et behov for å få renset huden, og kanskje få frem litt glød igjen. Men det beste er kanskje som flere av dere er inne på å la huden hvile i påvente av våren, som forhåpentligvis ikke er så alt for langt unna Jeg veksler for øvrig mellom å bruke både mandelolje og jojobaolja, men ingen av dem er optimale i forhold til hudens nåværende tilstand. Jeg vurderer derfor å teste ut en av oljene til enten Decleor, Dr. Hauschka eller Clarins. Er det noen som har erfaringer med noen av disse? Oljen som ble anbefalt fra Decleor så interessant ut. Er det noen som har testet den?
Gjest Morgan le Fay Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 Angelique-aromessensen er bra hvis du har ekstremt tørr hud, men den må brukes sammen med en krem, helst fra Decleor. Personlig ville jeg heller anbefalt Neroli-oljen sammen med en annen krem. Hvor Angelique først og fremst gir fett til huden, gir Neroli også fuktighet, og det er det de aller fleste trenger. Clarins Santal er også veldig bra, eventuelt Orchidee Bleue til en dehydrert hud. Disse kan vel også brukes alene, tror jeg. Minuset med Decleors oljer er prisen; 500 kroner for 15 ml, mens Clarins, som også bare inneholder "bra" ting, koster en god del mindre, og da for 40 ml. Har du prøvd mandelolje (fra helsekost) under kremen? Det er min "lifesaver" i tider hvor huden ser ut til å klikke helt.
Rexina Skrevet 29. mars 2008 #10 Skrevet 29. mars 2008 Oljen fra Dr. Hauscka bör du ikke bruke på huden din, for den er til fet/uren hud, og ikke törr hud. Men bra er den:D Den fader ut kvisearr og demper utbrudd av kviser (har inegn kviser nå). Herlig produkt.
BeautyQueen Skrevet 29. mars 2008 #11 Skrevet 29. mars 2008 Oljen fra Dr. Hauscka bör du ikke bruke på huden din, for den er til fet/uren hud, og ikke törr hud. Men bra er den:D Den fader ut kvisearr og demper utbrudd av kviser (har inegn kviser nå). Herlig produkt. Hva heter den oljen ? Skal den brukes før dagkrem, og nattkrem ?
Rexina Skrevet 30. mars 2008 #12 Skrevet 30. mars 2008 Ansiktsolje heter den. Pleier å ta en dråpe av den i dagkremen, men Dr. Hauschka har den filosofien at man ikke skal bruke nattkrem så det gjör jeg ikke.
Rexina Skrevet 31. mars 2008 #14 Skrevet 31. mars 2008 Om kvelden renser jeg huden med rensemelk og så bruker jeg nattampuller etter det. Når jeg har brukt det i 30 dager, er bare noen får dager igjen nå), så skal man bare rense og ta på tonic og ikke noe mer. Serien lärer nemlig huden å ta vare på seg selv:)
Fnigen Skrevet 10. april 2008 #15 Skrevet 10. april 2008 Hei! Nå er jeg endelig kvitt min huds vinterkrise, for jeg begynte nemlig med en ny krem jeg anbefaler på det sterkeste, den heter Garnier soft, den er i en rosa krukke, finner ikke noe bilde av den på nettet til deg, men jeg fant den ihvertfall på h&m. Den er for tørr og sart hud, og er helt fantastisk, plutselig har jeg ikke tørr hud lenger:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå