Gå til innhold

Burde jeg søke alikevel?


Nanella

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk nettopp en mail fra et firma som hadde sett cv'en min på aetat. De oppfordret meg til å søke på jobb som de hadde lagt ut. Men jeg blir litt forrvirret; Den jobben de utlyser annonserer med at de ønsker utdanning jeg ikke har. De søker også folk med relevant erfaring (noe jeg ikke har, tror jeg selv da.. Ser ikke slik ut).

Hvorfor sender de da mail til meg? Hadde dere sendt en søknad og hva ville dere ha skrevet i den da angående utdanning og erfaring.. Jeg pleier ikke å søke på jobber der jeg ikke har ønsket utdannelse og/eller relevant arbeidserfaring.

Når de leter etter folk på aetat søker de bare etter stikkord eller går de igjennom cv'en ordentlig??

Ønsker svar!

XSiljeX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SØK!

da jeg trengte jobb i fjor søkte jeg på alle mulig jobber selv om jeg ikke var kvalifisert og manglet relevant erfaring. men jeg ble faktisk ringt opp av flere av dem og gikk på et par intervjuer. Og den ene jobben fikk jeg men da hadde jeg allerede sagt ja til en annen.. men sånn uansett; av og til vil de kanskje lære folk opp selv, og syntes du passa... Andre ganger har de så få søkere at de er nødt til å ta til takke med noen med mindre erfaring /eller ingen på det område. Og andre ganger igjen ble de kanskje imponert av andre kvaliteter du har....

Søk sier jeg iallefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kunne tenke deg jobben de har lyst ut hadde jeg søkt. Det skader jo ikke å sende en søknad, det verste som kan skje er jo at du ikke får jobben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde søkt!

Når de henvender seg til deg etter å ha sett din CV må det være en grunn for det. Og da vet de jo at du ikke har relevant utdanning/erfaring.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, ja da søker jeg da.. Er jo sant, det værste som kan skje er jo at jeg ikke får den..

Får prøve å snekre sammen en søknad nå jeg da.. Syns bare det er så vanskelig når jeg ikke kan vise til det de ønsker av erfaring og utdannelse..

Nei jeg får prøve da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du får jo bare henvise til at de kontaktet deg, og så får du beskrive hvorfor du som person passer inn i jobben i steden for å beskrive relevant erfaring. Fortell hvor gjerne du vil ha jobben (hvis du vil det da!) uten å virke "desperat". Selg deg selv!

Det er vel dessverre litt typisk av oss kvinner å ikke tro vi kan klare en jobb, eller er redd for å ikke fylle alle kravene, men det går jo som oftest veldig bra!

Lykke til!

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...