Gå til innhold

Forelsket i kollega, Hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Frk frustrert
Skrevet

Jeg har nå gått i over et halvt år og vært forelsket/betatt av en arbeidskollega. Jeg har prøvd å fortrenge det, men det ser ikke ut til å gå over. Vi snakkes på daglig basis, men jeg har ikke gitt han noen signaler om at jeg er interessert. Dvs at han kan jo ha skjønt det ut i fra min oppførsel, blir klumsete når han er i nærheten, stammer, prøver å si noe intelligent (men det kommer alltid ut feil) osv...

Det er mulig at jeg bare er innbilsk, men hver gang jeg ser i hans retning så rekker han akkurat å ta blikket til seg og han har en litt nervøs oppførsel rundt meg.

Det som er saker er at jeg vil at han skal vite at jeg er interessert men jeg står jo i fare for å dumme meg ut så jeg tør ikke si det rett ut. Da må jeg jo leve med det hver dag på jobben... Hva burde jeg gjøre? Jeg liker ham veldig godt. Noen som har gode råd eller snedige tips? :skravle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreslå at hele jobben tar en lønningspils der du drikker deg til mot og når du er akkurat passe ramledritings slenger du deg ned på fanget hans og sier at du tror det er meningen at det blir dere to :)

He he he, neida.. Beklager jeg klarer ikke la vær... Skal være seriøs jeg ;)

Du har jo kontakt med han dagelig, er det rent profesjonelt eller er det en litt avslappet kontakt dere har? Det som er mest fair slik jeg tenker det da er om du tør å være direkte med han og fortelle han at du liker han godt som person og syns det hadde vært fint å kunne bli bedre kjent med han og bedt han på en kaffe, noe som er ganske uformelt hvertfall... Om han blir glad for initiativet vil du vel forstå det ganske fort og om du merker at han ikke er interessert i noe står du hvertfall i en bedre posisjon til å få greie på det om dere har litt kontakt utenfor jobben.. Du gir deg jo ikke helt bort fordi du spør om noen vil ta en kaffe med deg tenker jeg og da er det lettere og ikke tenke at man har gått for langt dersom du skulle bli avslått... Bedre å få nei på en kaffe enn nei på en middag...

Ble kanskje litt rotete dette her.. Kommer jo litt ann på hvordan du er som person også..

Skrevet

Trenger jo ikke si at du liker han da.. Ser at det er litt klønete og ikke nødvendig, eneste er at da vet han hvorfor du spør ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Du kan jo prøve å droppe noen hint kanskje...legge ut et snøre hvis du skjønner hva jeg mener.... Du får prøve å fa han på tomannshånd, kaffe eller noe, så får du prøve å se an temperaturen.

Lykke til og hold oss oppdatert!

Skrevet

Jeg vil bare si deg at det er ikke bare bare å være sammen med en kollega heller. Jeg er det, vi deler til og med kontor, om jeg syns det kan bli litt vel tett noen ganger. Jeg vil at vi skal være profesjonelle på jobben, og det var han enig i, men han sklir stadig ut, noe som jeg syns er litt slitsomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...